Toon posts:

Map beschermen met een paswoord

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 2000 ,er staan een aantal mappen in die moeten beveiligt worden met een paswoord. Waneer ik de mappen aan klik moet ik de mogelijkheid krijgen om een paswoord in te voeren nadat ik het paswoord heb ingevoerd moet ik pas de mogelijkheid krijgen om de map inhoud te bekijken.

weet iemand hier een goed progie voor??

alvast bedankt

Verwijderd

Daarvoor kun je in 2000 meerdere gebruikers aanmaken, en mappen beveiligen via NTFS-permissies.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 18:55 ]

Verwijderd

Heb hier ook al weleens naar gezocht maar niet echt iets voor gevonden wat hier boven verteld worden is door middel van rechten afschermen kan ook.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Map Met password beveiligen

2 sec gezocht met de search ....

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
nee het moet allemaal onder de zelfde gebruiker niet onder een andere.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02

Jimbolino

troep.com

dat kan niet, je moet een gebruiker aanmaken, deze rechten geven op de map, de map delen, en via het netwerk erop gaan (via andere user)

ik hoop dat het werkt...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Win2k maakt gebruik van een gebruikers gebaseerd systeem!

Leer jezelf eens aan om dan ook met gebruikers te werken..ik mag raden..je zusje van 4 heeft ook admin rechten?

There is no place like ::1

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 22:25

Swerfer

Hmm...

Maak toch een andere gebruiker aan, en geef die alleen rechten voor de te beveiligen map. Als je dan onder je eigen gebruikersnaam probeert die map te bereiken, dan krijg je geen toegang. Als je er eerst een share van maakt, kan je er toch in als je de gebruikersnaam en wachtwoord weet van de gebruiker die je hebt aangemaakt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:19
Ik kan wel een gek omweggetje bedenken: je kunt programma's ook starten met andere rechten. Dat kun je in een snelkoppeling instellen geloof ik. Als je dus een fileviewer gebruikt kun je zoiets proberen.

Waarom moet het trouwens onder 1 gebruiker?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wel kan je een van de verschillende tooltjes gebruiken om een virtuele map/partitie te maken en die beveiligen.
Ik geloof, maar heb het nooit getest, dat PGP (.org) hier goed voor is, maar wellicht dat iemand anders daar ervaring mee heeft (en wellicht de search;))

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Swerfer schreef op 14 August 2003 @ 19:04:
Maak toch een andere gebruiker aan, en geef die alleen rechten voor de te beveiligen map. Als je dan onder je eigen gebruikersnaam probeert die map te bereiken, dan krijg je geen toegang. Als je er eerst een share van maakt, kan je er toch in als je de gebruikersnaam en wachtwoord weet van de gebruiker die je hebt aangemaakt...
Sorry hoor maar een share baseert zich ook op de rechten op de map en als je maprechten jezelf denied en in share jezelf toelaat dan wordt je...denied!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Room42 schreef op 14 August 2003 @ 19:05:
Wel kan je een van de verschillende tooltjes gebruiken om een virtuele map/partitie te maken en die beveiligen.
Ik geloof, maar heb het nooit getest, dat PGP (.org) hier goed voor is, maar wellicht dat iemand anders daar ervaring mee heeft (en wellicht de search;))
Ik heb met PGP-disk gewerkt, en ja...als je alleen jezelf rechten geeft op de PGP-disk file...dan kan niemand erbij. BEHALVE als je de drive dan mount...want als jij bij de mappen op je pgp disk kan komen...kan iemand anders dat ook.

Tja......Oftewel , alleen pgp disk open houden als jij eraan zit!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Swerfer schreef op 14 augustus 2003 @ 19:04:
Hier heb ik een klein aantekeningetje op: Je moet niet die gebruiker rechten geven, je moet alle andere gebruikers de rechten ontnemen!

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

swampy schreef op 14 August 2003 @ 19:05:
[...]

Sorry hoor maar een share baseert zich ook op de rechten op de map en als je maprechten jezelf denied en in share jezelf toelaat dan wordt je...denied!
Klopt, maar als je connect onder de user die wel rechten heeft op de map (wat met een share eenvoudiger is) dan zou dit dus moeten werken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Staat meerdere malen in de search. Als je het met een programma wilt doen moet je [google=password folders program].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.