Toon posts:

Asp Problem!!

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hiya mensen

ik heb een probleempje ik heb dus sinds net een portal met forum in asp geinstalleerd op mijn webspace en alles ging goed tot ik een forum bericht had gemaakt en ik wou replyen op dit bericht nou als ik dus de link aanklik dan krijg ik de volgende error:

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/sharkeynl/Portal/VieBoard_26_Beta2/clsVieBoardSkin.asp, line 38

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

het gaat om het forum Vieboard en het adres/url is http://www.sharkey.tk
ik ben niet heel erg thuis in asp maar ik snap ook dat dit iets te maken heeft met de skin alleen krijg ik het dus niet voor mekaar om dit te maken ik heb ook al naar de rechten gekeken en die kloppen dus misschien dat iemand het hier weet?

Alvast bedank

sharkey

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Er staat zelfs een regelnummer in die foutmelding. Wat dacht je ervan om die regel ook te posten :)

/edit: bovendien is dit /14

[ Voor 14% gewijzigd door Thijsmans op 14-08-2003 18:35 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry dit zijn regels

'Load the skin file
nr.38 public sub loadSkin(skin)
set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Prammenhanger schreef op 14 August 2003 @ 18:35:
Er staat zelfs een regelnummer in die foutmelding. Wat dacht je ervan om die regel ook te posten :)

/edit: bovendien is dit /14
Dit heeft ook weinig met ASP te maken. Een component is gewoon niet geregistreerd in IIS. Programmatechnisch gezien klopt het programma (althans, deze foutmelding duidt daar niet op).

Andere eenvoudige oplossing: mail de maker. Deze kan vast en zeker meer info geven, aangezien hij of zij het pakket gemaakt heeft.

't zou me trouwens niets verbazen als de hoster bewust geen toegang heeft gegeven tot dit component.

[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 14-08-2003 19:06 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
gorgi_19 schreef op 14 augustus 2003 @ 19:02:
[...]

Dit heeft ook weinig met ASP te maken. Een component is gewoon niet geregistreerd in IIS. Programmatechnisch gezien klopt het programma (althans, deze foutmelding duidt daar niet op).

Andere eenvoudige oplossing: mail de maker. Deze kan vast en zeker meer info geven, aangezien hij of zij het pakket gemaakt heeft.
Files system object zit standaard in ASP 3.0 maar kan begrijpen dat sommige asp providers dit disablen.... of je hebt een oudere ASP versie.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp kan dit dus met mijn momentele provider te maken hebben want die heeft het dan niet in iis ingesteld?

ik heb ook al een bericht achtergelaten op de website van de makers maar heb ik nog geen reactie op gehad.

Ik hoop dat iemand me toch nog iets verder zou kunnen helpen.

alvast bedank

• gorgi_19

gorgi_19

4of9 schreef op 14 augustus 2003 @ 19:06:
[...]

Files system object zit standaard in ASP 3.0 maar kan begrijpen dat sommige asp providers dit disablen.... of je hebt een oudere ASP versie.
Je was me net iets voor.. ;) ASP versie lijkt me weinig er mee te maken te hebben.. (FSO is immers geen onderdeel van ASP) Eerder dan denk ik dat de host niet zo blij is met het FSO en daarom heeft uitgeschakeld.. ;)
Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 19:07:
dus als ik het goed begrijp kan dit dus met mijn momentele provider te maken hebben want die heeft het dan niet in iis ingesteld?

ik heb ook al een bericht achtergelaten op de website van de makers maar heb ik nog geen reactie op gehad.

Ik hoop dat iemand me toch nog iets verder zou kunnen helpen.

alvast bedank
Heel erg waarschijnlijk (99%) niet, want het is een configuratieinstelling waar je niet bij kan en een instelling van de hoster.

[ Voor 42% gewijzigd door gorgi_19 op 14-08-2003 19:08 ]

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 18:40:
ok sorry dit zijn regels

'Load the skin file
nr.38 public sub loadSkin(skin)
set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Dat zal dan uitstaan op de server waar je het draait.
Sommige sysbeheerders zetten het scripting.fso object uit omdat daar ook misbruik van gemaakt kan worden.

Vraag dus je server beheerder hiernaar

Verwijderd

Topicstarter
of is het niet makkelijker om een nieuwe asp provider te zoeken? deze is immers ook gratis.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 19:10:
of is het niet makkelijker om een nieuwe asp provider te zoeken? deze is immers ook gratis.
Dat is aan jou. Echter, wie zegt dat deze wel FSO toestaat; misschien heeft deze andere nadelen.

Vergeet niet dat voor niets alleen de zon op gaat en je sowieso wel tegen beperkingen op loopt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:11

crisp

Devver

Pixelated

W&G --> P&W

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
w&g --> P&W ???

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

• gorgi_19

gorgi_19

Crisp vindt dat deze niet in Webdesign en Graphics thuishoort, maar beter in Programming en Webscripting. :)

Verwijderd

Topicstarter
dan maar toch het thuis op mijn eigen pc draaien met iis? kan ik ook alles zelf instellen want ik wil natuurlijk wel een forum wat geheel te gebruiken is.

of is er misschien een andere optie kwa portal, want vond deze wel erg mooi kwa style enzo.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 19:17:
dan maar toch het thuis op mijn eigen pc draaien met iis? kan ik ook alles zelf instellen want ik wil natuurlijk wel een forum wat geheel te gebruiken is.
Dat kan, maar dan moet je pc aanstaan, anders is het forum niet te bereiken, IIS in handen van mensen die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan is een regelrechte tijdbom.
Daarnaast draait het niet op XP home en XP Professional heeft nog een 10 connection limit.
of is er misschien een andere optie kwa portal, want vond deze wel erg mooi kwa style enzo.
www.hotscripts.com

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik denk dat je je iets meer moet gaan verdiepen in programmeren ipv in het configureren van andermans software. Dat is in ieder geval de bedoeling van dit forum ; programmeurs voor elkaar, en niet andermans programma's werkend krijgen :)

Succes ermee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.