HD crash

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi, ik hoop dat ik het goede forum heb.
Ik heb vanmiddag een HD crash gehad. Ik had de PC aan. En ineens hoor ik een harde schijf opspinnen ofzo, iig dat geluidje.
Toen liep de PC vast, en na een herstart staat de HD nog wel in "deze computer" maar als ik `m wil benaderen zegt ie: "Station in schijf P is niet geformateerd. Wilt u deze nu formateren?".
Nee!! want er staat echt belangrijk spul op :(
Al mijn 3D max spul, en webspul.
En ik heb wel een backup, maar die is veel te oud. Daar staat een heleboel niet meer bij.
Ik heb OnTrack EasyRecovery DataRecovery gebruikt, maar die vind hele rare dingen.
Ten eerste, de filenames kloppen niet, de extenties kloppen niet en de files ook niet.
Mp3 tjes zijn bijvoorbeeld gemixt met elkaar. En het waren 75.600 files, dus dat is niet uit te zoeken.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het lijkt erop dat alleen mijn fat-tabel kwijt is. Maar ik heb geen idee wat te doen.
heeelp

[ Voor 5% gewijzigd door Guillome op 14-08-2003 18:27 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

GetDataBack for FAT moet je hebben :) die backupped alles

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:24
Als je je FAT-table kwijt bent is er inderdaad geen andere optie dan datarecovery programma's zoals EasyRecovery te gebruiken (voor meer links kun je in de FAQ kijken). Als je FAT structuur 'beschadigd' is, wil Partition Magic dat bij het opstarten weleens melden en repareren, heeft voor mij weleens geholpen.

Maar ja, ik hoop dat je iets geleerd hebt van dit: maak backups, en niet 1x in het jaar.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PMagic vond niets, helaas. Hij is volgens mij echt weg.
Ik heb er zeker van geleerd, ik ga veel vaker een backup maken!
Ik probeer GetDataBack nu

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

XLerator, you've got mail about getdataback :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, en? Dat merkt hij gauw genoeg wel :z
Of vind je dat soort zaken zo stoer dat je het maar weer eens in dit topic moet melden?

Anyway, over het redden van verloren gaande data is zelfs een heel stuk aan gewijd in de FAQ van dit subforum. Doe er je voordeel mee en onthou: éérst vooronderzoek doen (search/FAQ/google/etc) en dan pas een topic openen :) Zie ook de GoT huisregels B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.