Toon posts:

56k vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had voor me zus ff een computer inmekaar geprikt
en voor internet gebruikte ik een:
sweex PCI Modem met Conexant-chipset via planet
alleen nu heb ik een wazig probleem ermee
thuis had ik alles getest enzo, en alles deet perfect 8)
alleen toen de pc bij hun staat ( andere plaats enzo ) worden ze heletijd eraf gegooid
en nu staat de pc dus weer hier en hij doet het perfect
( nadat ik die W32.Blaster wormpje eruit heb gehaalt :+ , begon irri te doen )
ik zat al te denken ( nadat ik beetje heb zitten zoeken ) dat het gewoon aan hun lijn ligt, en dat hun kpn ofzo maar moeten bellen
of is het zo dat je omdat je in andere plaats ook ander nummer nodig hebt om in te bellen ?
maar dus aan de modem kan het al niet liggen
en verder heb ik hier op forum ook gelezen dat het beter is om geaard te hebben, maar dat heb ik hier thuis ook gewoon niet :)
ff wat info over pc:
goedkope prut onderdelen ( duronnetje enzo ) met winXP erop

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 18:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 18:17:
ik had voor me zus ff een computer inmekaar geprikt
en voor internet gebruikte ik een:
sweex PCI Modem met Conexant-chipset via planet
alleen nu heb ik een wazig probleem ermee
thuis had ik alles getest enzo, en alles deet perfect 8)
alleen toen de pc bij hun staat ( andere plaats enzo ) worden ze heletijd eraf gegooid
en nu staat de pc dus weer hier en hij doet het perfect
( nadat ik die W32.Blaster wormpje eruit heb gehaalt :+ , begon irri te doen )
ik zat al te denken ( nadat ik beetje heb zitten zoeken ) dat het gewoon aan hun lijn ligt, en dat hun kpn ofzo maar moeten bellen.

Kan zijn, zitten er niet (te) veel telefoons ed op die lijn bij haar?
Als je teveel telefoon ofwel belastende apparaten hebt kan dat problemen geven.
Dan kun je overwegen om KPN de lijn te laten doormeten oid.
En uiteraard neem ik aan dat zij een analoge lijn en geen ISDN heeft...

of is het zo dat je omdat je in andere plaats ook ander nummer nodig hebt om in te bellen ?

Nee, dat is hetzelfde of je zus woont net buiten Nederland (daar werken die 067 nummers niet).

maar dus aan de modem kan het al niet liggen
en verder heb ik hier op forum ook gelezen dat het beter is om geaard te hebben, maar dat heb ik hier thuis ook gewoon niet :)
ff wat info over pc:
goedkope prut onderdelen ( duronnetje enzo ) met winXP erop

[ Voor 1% gewijzigd door Xandrios op 15-08-2003 12:09 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Voor de duidelijkheid is het wel handig om even je eigen tekst bijvoorbeeld Bold te maken, anders is het vrij lastig lezen ;)

Topicstarter: Geef eens meer info. Welke provider, welk inbelnummer en welke error krijg je bijvoorbeeld ?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een virus kan ook veel schade aanrichten, bij m'n pa belt hij wel in, maar voorderest kan er geen data meer verstuurd worden over de lijn. Het gaat geloof ik om Bugbear in W98. Alleen een verse W98 reïnstall werkt nog op dat ding...

Maar aangezien hij het bij jou thuis weer perfect doet... Wat voor kabels hebben ze verder thuis liggen. Staat ie ergens achteraf op een zoldertje met 50 m kabel naar het hoofdaansluitpunt? Een goeie kabel (minimaal CAT 5) is wel benodigd voor een telefoonkabel voor een data verbinding. Trouwens, hoe beter de kabel, des te sneller kan de verbinding zijn (minder ruis etc...)

Hmz, kan het niet zo zijn dat een andere telefoon op dat moment word opgepakt en weer neergelegd omdat er dan alleen ruis te horen is en er niet naar een ander nummer te bellen valt? Da's ook een simpele reden van een disconnect....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!