• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vandaag de Archos AV320 ontvangen!
Echt leukste gadget (nou ja, voor dat geld mag het eigenlijk geen gadget zijn) die ik heb gezien!

Kun je zo, via meegeleverde DVR aansluiting en kabels, op de tv aansluiten en vandaaruit rechtstreeks opnemen op de TV waarna je dit waar dan ook kan afspelen op je AV320. Het wordt automatisch omgezet naar MPEG4 (DivX). Dus je kan heel wat opnemen aangezien die 20 van de 320 voor 20GB staat.
De DivX bestanden kun je zo kopieëren naar je pc via USB 2.0. en andersom ook (nog niet geprobeerd) en daarvoor is dan ook een infrarode afstandbediening meegeleverd.

Het is ook een MP3 speler en je kunt er foto's op bekijken. Als je dat doet op een formaat van (uit m'n hoofd) 640*480 is dat een mooi gezicht. Grotere foto's maakt 'ie (helaas) passend op het scherm. Beetje vervormd beeld dus. Maar je kan wel 3x inzoomen zodat het beter wordt.
Er zijn verschillende cardreaders voor verkrijgbaar. Die voor MS heb ik via de Archos website besteld en zal (hopelijk) binnen nu en 2 weken wel arriveren.

Het is ook een MP3 speler met de gebruikelijke functies.
Er zit een ingebouwde microfoon in die met een eerste testje toch al aardig goed werkt als je je bijvoorbeeld vergaderingen of whatever wilt opnemen...

Er komen ook een aansluitbare gecombineerde foto/video camera (3.3 megapixels, 3xoptische em 10x digitale zoom, ricoh lens :9~ ) en een radioontvanger vanwaar je rechtstreeks kan opnemen op je AV320.

Ik hoop alleen dat ze binnenkort ook met een of ander hoesje komen om het schermpje te beschermen... :|

En het is natuurlijk gewoon ook een externe HD van 20GB.

Nou maar hopen dat ie het ook nog blijft doen! (het blijft maar een Archos daar heb ik hier wel eens minder positieve dingen over gelezen geloof ik?)

Nadeel: prijs eur. +/- 800.00 bij Dixons geloof ik :( maar beetje surfen op Ebay doet wonderen ;)

My bad :+

[ Voor 5% gewijzigd door readytoflow op 14-08-2003 19:09 . Reden: Dumbass me: verkeerde forum, dit moet in Gadget Talk ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> GT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• readytoflow
  • Niet online
thx

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Dit is idd een extreem gaaf ding. Beetje films kijken in de trein oid zonder een laptop mee te hoeven nemen enzo. Mag ik vragen hoeveel ie jou gekost heeft?

edit: En vooral belangrijk: hoe is de accu-tijd? Tis natuurlijk verre van ideaal als je net n film kijkt en de accu is leeg 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door XKB op 14-08-2003 19:30 ]

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• readytoflow
  • Niet online
XKB schreef op 14 augustus 2003 @ 19:29:
Dit is idd een extreem gaaf ding. Beetje films kijken in de trein oid zonder een laptop mee te hoeven nemen enzo. Mag ik vragen hoeveel ie jou gekost heeft?

edit: En vooral belangrijk: hoe is de accu-tijd? Tis natuurlijk verre van ideaal als je net n film kijkt en de accu is leeg 8)7
Omgerekend zo'n 480/490 eur :'( (maar moest het gewoon hebben! :*) )

standby tijd weet ik nog niet uit ervaring
Handleiding zegt wanneer volledig opgeladen (duurt 4 uur), dan gaat ie tot 10 uur mee bij het afspelen van MP3 en 3,5 uur bij Video afspelen. Er zit een ingebouwde (levenslange hoop ik) accu in. Niet verwisselbaar, ook een nadeel dus...

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

ik zat net n beetje op ebay te zoeken en dat scheelt idd nog wel aardig wat. 3,5 uur is net aanvaardbaar, kan je iig bijna elke film mee kijken. Ik had op iets van 15/20 uur voor mp3 gehoopt, maar dit voldoet ook wel. Leuk project om voor te sparen :D

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• readytoflow
  • Niet online
Ik laat het hier nog wel weten wanneer ik nog voor en nadelen tegenkom!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 19:17
Hoe heb je dit verder gedaan met douane e.d.? Ik neem tenminste aan dat je em uit de VS hebt gehaald?

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:40
En wat kost verzendingskosten ?
Lijkt me een goede prijs voor zo een prachtig ding
(jammer dat ik vorige week een IPOD heb gekocht)

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 19:17
Ja, idd, voor zo'n prijs kun je em hier cker niet krijgen. Maar een goed punt van die verzending. Hoe lang duurde het voor de verzending aankwam?
Meer dan een maand wachten op de postbode is grrr... :)

• halu
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 16:55
Hij is in amerika uberhaupt een heel stuk goedkoper dan hier.. Ik kwam het net tegen op www.pczaak.nl voor 696 euro, staat nog niet in de pricewatch. Op archos.com kan je hem bestellen voor USD 599$, wat omgerekend maar 551 euro is. Als je echter The Netherlands selecteert schiet de prijs naar 799 euro. Lijkt me het slimst om via ebay te zoeken of een amerikaanse kennis op te snorren die m koopt en opstuurt :)

Het is wel een supergaaf apparaat, als ie ook echt goed werkt en de prijs nog een beetje daalt zou het best een hit kunnen worden. Ik ben in ieder geval al aan het sparen :P

Verwijderd

Hoi :)

Hopelijk dat er nu geen overijverige modjes stress krijgen door de topic-kick :|

Ik heb dit apparaatje ook voor mijn verjaardag gehad en omdat ik met nog wat dingetjes 'worstel' wou ik die hier even vragen...heb al wel op Google gezocht maar dat is vaak zo technisch en algemeen gesteld dat ik er nog niet zo goed uitkom...ik heb toch iets specifiekere uitleg nodig vrees ik :{

Een filmpje omzetten (voor mijn Archos AV 320 dus) naar 640 x 480 formaat lukt inmiddels via virtualdub :{ Nu het geluid nog......dat loopt niet synchroon (= 3 a 4 sec. voor op het beeld) weet iemand hoe ik dit moet instellen? En ms ook hoe ik een hogere beeldresolutie kan krijgen (of is dit het max. haalbare?)?

Ik hoop dat iemand me wat verder kan helpen :)

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Het geluid moet je met virtual dub eerst van de originele film afhalen, en dan later onder de kleinere versie plakken als het goed is .... hier is waarschijnlijk ook genoeg over te vinden in de search ....

De maximaal haalbare resolutie weet ik niet....

Verwijderd

Ben vandaag ff bezig geweest met de verdere 'ontleding'van de AV 320 :P

Ivm met de moeilijke gang van zaken (althans imho) mbt het omzetten van divx (en avi) naar Archos formaat.

Archos heeft een mooi progje bijgeleverd om dit soort bestanden om te zetten..NOT! Wat ik ook deed het geluid bleef maar niet synchroon lopen :(

Na wat speurwerk in de bijgeleverde instructies en het bestuderen van het super-multimedia apparaatje heb ik een nieuwe oplossing gevonden :7

Simpelweg je bijgeleverde videomodule aansluiten op je video-out van je pc;
et voila, je kan complete filmpjes (avi, divx, mpeg e.a. formaten) opnemen zonder problemen 8)

Thought I'd share it with you guys :Y)

Ben wel benieuwd btw of ik de enige ben die deze moeilijkheden heeft ondervonden met videobestanden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 22:50 ]

• readytoflow
  • Niet online
Nee, hier hetzelfde!
Direct opnemen van een DVD of TV gaat inderdaad prima. ZO heb je toch snel een leuke ehm... 'backup' van een dvd.

Met TMPGENC en Vritualdub kom je wel iets verder, maar die vertraging blijf ik houden wanneer ik filmpjes vanuit internet op m'n AV320 zet.

btw.
Er is via archos.com ook een hoesje te verkrijgen dat je om je AV320 heenschuift. met klitteband kun je het dan open of dicht doen. Kan ik wel aanraden. Nu neem ik hem veel vaker mee omdat ik niet bang hoef te zijn dat het scherm beschadigd.

Via diezelfde website kun je ook gratis sofware updates verkrijgen.

Verwijderd

O, zo'n tasje is wel handig idd! Ik gebruik nu het tasje van de "oude" Archos maar dat is ook niet echt ideaal.

Ik heb btw nu ook de nieuwe foto/video-module besteld...moet alleen wachten januari oid voordat ie er is... Bummer :{

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:20:
O, zo'n tasje is wel handig idd! Ik gebruik nu het tasje van de "oude" Archos maar dat is ook niet echt ideaal.

Ik heb btw nu ook de nieuwe foto/video-module besteld...moet alleen wachten januari oid voordat ie er is... Bummer :{
Ja, die heb ik hier ook nu... Maar of ik die nu veel ga gebruiken?
binnen filmen is vaak nogal donker. en foto's duren nogal lang lijkt wel.
Nog niet echt vaak geprobeerd of zo dus kan ook aan mijn liggen.

Gebruik m'n sony P7 wel voor de foto's. Filmen leek me wel leuk.
Nadeel vind ik dat je het in en uitzoomen erg goed hoort op een filmpje.
In goed daglicht heb je een leuk beeldje maar niet meer.
Wel krijg je er een handigdraagtasje erbij (maar dat mag ook wel!)

Heb ook de radio module en daar ben ik wel erg tevreden over.
Die doet het bij me erg goed, je kunt direct van radio opnemen of wisselen naar je MP3's en het is een extern microfoontje tegelijk.
Pagina: 1