Toon posts:

Tweaked Alcatel speed touch home "Line Sync"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Vraagje. Een paar maanden geleden heb ik mijn speedtouch home modem getweaked naar een pro. Werkte echt supers. 8)

Nu heeft KPN vandaag mijn aansluiting verhuist maar nu wil ik gaan surfen en krijg geen verbinding.(kan wel het modem bereiken) Mijn linesync ledje brand continue, zelfs toen ik nog geen lijn er op had zitten. Is dit normaal voor een tweaked versie :?

Graag uw reacties

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt gewoon linesync. Is je modem wel ingelogd? Kan je je modempagina wel bereiken? (10.0.0.138). Je kan daar bij "PPP" zien wat de status van de verbinding is. Issie "down" dan is er iets niet goed qua ingelogd, issie 'idle' dan moet je 'm ff inloggen en issie 'up' dan heb je kans dat je IP niet goed gekoppeld aan het KPNnet is na de verhuizing.

Wat je dan moet doen, is een trace uitvoeren naar een willekeurig IP adres (195.121.1.66 oid) en dan kijken of hij loopt tot een adres dat eruitziet als een 195.190.*.*, als hij NA dat adres time-outs geeft, moet je even dat scherm open laten staan en de kpn installatiehulp/storingsdienst bellen en dat doorgeven.

Probleem: je hebt een getweaked modem.. Daarmee kan je niet tracen. Dat moet je dus eerst even fixen als dat laatste het geval is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Kan zijn dat ie even in de war is. Had ik ook namelijk na een stroomstoring. Instellingen in het modem waren helemaal verkeerd. Je kan eventueel ook proberen om hem te resetten.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
Supers dit zijn pas reacties waar we wat aan hebben.

Ja ik kan mijn modempagina gewoon bereiken.
Ik heb nog een ADSL USB modempje liggen dus ga ik daar die trace mee doen.

Moet helaas nog even 8)7 werken maar laat wel weten hoe en wat

Verwijderd

Topicstarter
En ja hoor ......

Heb gisteren maar even gebeld met Mxstream en de verhuizing van de adsl aansluiting is nog niet helemaal klaar.

Ze hebben inderdaad de IP verknoping nog niet klaar. Waarschijnlijk binnen een weekje :Z

Echt ik word zo moe van KPN en al die andere grote klote bedrijven. :(

Nogmaals dank voor de reacties _/-\o_

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hebben ze ook daadwerkelijk een storing aangemeld of alleen gezegd "wacht maar eventjes"? Het heeft trouwens niets met grote bedrijven te maken, maar gewoon een communicatiefoutje ergens. IP (wat je van provider krijgt) moet goed gekoppeld worden aan centrale, soms gaat dat fout en dat wordt redelijk snel opgelost (en het is niet zo dat je bij adsl constant dit soort storingen hebt, nu alleen bij het verhuizen, een paar dagen vertraging, nou nou nou dat is toch geen reden om gelijk te gaan roepen dat eje er zo moe van wordt?)

Verwijderd

Topicstarter
Nou misschien komt mijn reactie deels ook door UPC. Had een TV-aansluiting aangevraagd in het nieuwe huis.
Komt er eerst een monteur langs om dat witte kastje aan de muur te schroeven.
Week later sluit ik mijn tv aan (geen beeld)
Weer een dag thuis wachten :( ( monteur komt tussen 9 en 6). 17:55 belt die grapjas op dat ie buiten de knop heeft aangezet "je moet nu tv hebben".
Waar ben ik dan weer een dag voor thuis gebleven.

Heb een 3/4 jaar geleden bij zonnet een ADSL via versatell besteld. Dat is inderdaad pas erg...... :O Na een half jaar heb heb dan nog steeds niks.

Nu moet ik inderdaad toegeven dat dit verhuis probleempje wel meevalt en is het waarschijnlijk wel in een paar dagen opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Nog steeds geen internet. :( bijna een maand verder

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je uberhaupt al een keer zelf zo'n trace uitgevoerd (en dus je modem on-tweakt)? En met die gegevens naar kpn gebeld? Is er een storing aangemeld? Wat is de status van die storing?

Ik weet niet zo goed waarom je het hier komt melden, want ik heb je al alle tips gegeven die je nodig hebt, als je er niets mee doet of er niet op reageert, is het een beetje zinloos om door te klagen. vanzelf gaat het niet opgelost worden.

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 04-09-2003 21:59 ]

Pagina: 1