Toon posts:

CD op DVD speler stoort op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een heel gedeelte van de site afgezocht naar dit probleem maar volgens mij komt deze situatie nog niet voor op het forum dus ik stel m'n vraag toch maar:

Ik heb thuis:
tv met 1 scart aansluiting
video met 1 scart aansluiting
DVD met 1 scart aansluiting

Nu heb ik m'n kabel (vanuit de meterkast) via m'n video op m'n tv aangesloten zitten; dit zit volgens mij goed.

Ik de DVD speler erbij aangesloten en logischerwijs via een Scart kabel met m'n tv verbonden.

Op m'n dvd-speler zitten 3 functies: DVD/CD, Radio, Aux.

Gaat opzich nog steeds goed, maar:
Als ik nu gewoon tv zit te kijken en ik zet m'n DVD speler aan (OP DVD/CD) dan stoort deze op m'n tv ;(

En volgens mij hoort dit niet want volgens mij hoor je gewoon een CD te kunnen draaien terwijl de TV aanstaat.

Weet er iemand een oplossing voor dit verhaal ?? of moet ik een splits-scart-kabel kopen ofzo als dat tenmindste bestaat ??

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik weer ...

Niemand ??

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

Negen van de tien keer, op een TV met SCART verbonden inputs worden automatisch geschakeld, doordat het een twee-weg systeem is. Hierdoor komt het dat als je tv in standby mode staat en je zet je dvd-speler aan, gaat ook je tv van de standby af en gaat hij aan.

Dit is volgens mij alleen te omzeilen als je een composite of s-video kabel gebruikt, maar dat is kwalitatief minder dan RGB-SCART.

Misschien kun je een switch (wel zoeken naar een goede kwaliteit switch) plaatsen met 2 scart ingangen waarbij je 1 niet gebruikt : DVD-->scartkabel -->switch--->scart-->tv.
Als je dan tv wilt blijven kijken maar op de achtergrond een cd wilt luisteren, even de switch omgooien, dan komt er geen signaal over de scart kabel.

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem....Je moet maar eens kijken of je kabelingang niet versterkt moet worden !!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm minder ... nou ik ken nog wel een paar lui bij een Hifi / Pc zaak dus dan ga ik daar maar eff een kabeltje lenen ...

Toch bedankt !