Toon posts:

[XP] opeens geen geluid meer, AC97 werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

VIA AC'97 op moederbord geplakte chipset.

- kabeltjes goed.
- nieuwste VIA audio driver geinstalleerd
- drivers volledig geherinstalleerd, mede door de audio in de bios uit te schakelen en volledig opnieuw te laten installeren.
- Er staat niks op dempen
- volume staat hoog genoeg
- er is maar 1 audioapparaat (deze dus :+)

Sinds enkele dagen ( ik weet jammergenoeg niet precies wanneer, comp staat altijd aan) gewoon opeens geen geluid meer.
Kheb alles geprobeerd waar ik tot nu toe aan kan denken (zie boven).

Ik heb ook in de bios inmiddels aangegeven dat de POST-beep via de VIA AC'97 chipset moet, deze hoor ik prima.
Dus het probleem zit em in XP.

Het enige wat ik veranderd heb in het systeem in de afgelopen tijd,
is enkele dagen geleden de patch van microsoft, tegen de openstaande RPC poort.
Zie Blastervirus voor uitgebreidere omschrijving van deze patch.

Heeft iemand misschien nog opties voor me om te proberen??

greetz

Ztepjuh

Verwijderd

Kabel naar boxen kapot? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
- kabeltjes goed.
dus.....

Verwijderd

Weet je ook cker dat de boxen juist geconfigureerd staan in de AC 97 Audio Configuration (zo'n blauw met geel pictogram in de taakbalk en dan de optie sound manager).

Bij speaker options zijn namelijk meerdere opties en als er 1 verkeerd staat geen geluid meer. Had ik laatst ook last van.

Verwijderd

Topicstarter
het genoemde icoontje cq die software kan ik niet vinden.

Kan wel een gewone windhoos instellingvinden, daar staat ie op 2 stereoluidspreker. dit klopt.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Heb je misschien te hard een keer aan het kabeltje getrokken zodat op de print van geluidskaart (Mobo) het connectortje is losgeraakt oid?

Verwijderd

Het kan ook zijn dat dit pictogram in het configuratiescherm zit. Het heet daar geluidseffectbeheer. Je hebt namelijk ook de optie om het pictogram in de taakbalk uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb alleen geluiden en audioapparaten in me configsch.

Daar zit juist die soort luidspreker aanduiding die ik bedoelde, die staat op 2 stereoluidsprekers...
Pagina: 1