[kleur]RAL naar PANTONE en vice-versa

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Allereerst, alle 6 hits van de zoekterm "PANTONE RAL" zijn niet relevant voor mijn vraag. Ook Googlen levert niets op.

Ik zit met het probleem dat mensen vaak een logo aanleveren en daarv de voor de drukkerij kleurenstandaard Pantone (PMS) voor gebruiken. Als een kleur uit zo'n logo gebruikt moet worden om geverft te worden, heb je weer met een andere standaard te maken, namelijk RAL. Bestaat er een website of programma die PMS naar RAL om kan rekenen? Photoshop kan dit iig niet, daar deze geen RAL kent. Ik begrijp dat de kleuren niet exact matchen, maar de dichtbijzijnde kleuren laten berekenen zou wle handig zijn. Vanwege kleurvberschillen met beeldschermen is een waaier van een verffabrikant met RAL kleuren ook niet echt een optie.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dat kan niet. Als je PMS om wil zetten naar RAL dan heb je niets met beeldscherm te maken. Dan moet je een PMS-waaier naast een RAL waaier houden en hopen dat er kleuren matchen. RAL gebruikt alleen compleet andere kleuren dan Pantone dus het is maar de vraag of je iets vindt of er op lijkt.

En je moet beter zoeken vind ik, http://www.google.nl/sear...l&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Daar kom je echt wel de info tegen die je nodig hebt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Check aub. de linkjes in de search die je geeft, er staat nergens een omreken ding bij, of ik kijk ergens grondig overheen. Ral en Pantone waaier is ook erg omslachtig en onprecies.

Verder had ik al gezegd dat ik weet dat de kleuren niet exact matchen, maar daarom vroeg ik ook om een proggie/website die de dichtbijzijndste match berekent.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

sdomburg schreef op 14 augustus 2003 @ 16:44:. Vanwege kleurvberschillen met beeldschermen is een waaier van een verffabrikant met RAL kleuren ook niet echt een optie.
Er zijn ook gewoon PMS-waaiers te koop hoor, hoe denk je anders dat drukkers hun kleuren controlleren ? ;)

Verder lijkt me dat dit gewoon niet bestaat, of dat je het i.i.g. veel beter met een stel waaiers afkunt, zo kun je direct bij een klant de RAL en de PMS kleur laten zien, i.p.v. via het internet o.i.d.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

sdomburg schreef op 14 August 2003 @ 20:28:
Check aub. de linkjes in de search die je geeft, er staat nergens een omreken ding bij, of ik kijk ergens grondig overheen. Ral en Pantone waaier is ook erg omslachtig en onprecies.

Verder had ik al gezegd dat ik weet dat de kleuren niet exact matchen, maar daarom vroeg ik ook om een proggie/website die de dichtbijzijndste match berekent.
Zie link 1, bestaat dus niet. Logisch ook. Je hebt ook geen programma's die kijken wat de PMS kleur is voor je Bruynzeel kleurpotlood. Het is met zoeken wel zaak dat je ook leest.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn