Toon posts:

Nog een paar vraagjes voor ik ga oc-en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay wees niet bang ik ga niet vragen hoe ik moet unlocken etc. want de search leverde genoeg resultaten op. Gewoon met een hb potlood de l1 bruggen verbinden (alle 4) en dan is ie levenslag geunlockt. That's it geloof ik. Correct me if iam wrong.

Mijn systeem:
Msi-k7tpro2
Msi Geforce 2mx
Tbird 900mhz
256mb Infineon 133mhz
300watt voeding
coolermaster Dp5-6h51
Sunon 80mm case fan, JustCooler BodemFan, Sunon 60mm casefan

1) Maar mijn vragen zijn de volgende. Ik heb een coolermaster dp5-6h51 en daar zit al zo'n rose vlakje in voor op de core. Is dit niet nu al vast 'gegroeid' aan mijn proc? Dus heb ik geen moeite me het verwijderen ervan?

2) Uiteraard is hierbij ook belangrijk dat ik hem weer moet plaatsen. Heeft dat rose spul niet al een harde afdruk ofzo. Zodat ie minder koelt of dat de harde vormen zelfs de core breken ofzo? En kan ik beter een tubetje koelprut halen. Om er opnieuw op te smeren?

3) En kan ik de cooler (die met veel geweld geplaatst moet worden) gewoon op de proc plaatsen terwijl dit allemaal nog in de kast zit. Of heb ik dan kans dat mijn msi-k7tpro2 dan breekt ofzo?

4) En dan nog het voltage. Mijn msi kan maar 1.85 aan, is dit genoeg om hem bijv op 10*105 te laten draaien? (voor 9*105 is het genoeg).

5) Dan nog de temperatuur. Die is op dit moment op zijn gestressed (heb net 3uur quake 3 zitten spelen als server) 42 graden en de kast 25graden. Zou die veel omhoog gaan?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Gebruik arctic silver, dat scheelt een paar graden. 1.85 volt moet genoeg zijn voor 10*105, de mijne ook tbird 900 draait stabiel op 1061(10.5*101) op 1.85 volt. je moet een beetje massel hebben :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

- roze/blauwe plaktroep moet je altijd verwijderen!!, koelt zonder beter dan met!! Een laagje pasta, hoeft niet perse de duurste te zijn, is zeker aan te raden.

- heb je zo'n goedkope kast dat je mobo+kaarten niet uit de kast kan "schuiven"? Als je onder ieder schroefgat van je mobo een spacer hebt zitten, zal ie niet snel breken ;)

- ik heb m'n TB800@1000 (10x100) op standaard voltage (is 1,78V op een Abit KT7 :(), Spire MA324-15 met goedkope koelpasta, wordt 45graden na een paar uur UT met kast open. Draait (bijna) compleet stabiel, alleen blijft ie soms zomaar hangen onder normaal Windows werk, blijft het HD-ledje branden :(. Ik hoop dat het aan m'n raid(drivers) ligt...

- Het tempvershil tussen 800 en 1000 was bij mij een graad of 7.

- ik weet niet of ik gewoon geluk heb met deze TB, gezien de verhalen van max +150Mhz bij hoogste voltage :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon het mobo even uit de kast halen?
En dan op een antistatische zak leggen ofzo met een zachte ondergrond is dat wat?

Als ik dat roze spul verwijder, blijven er dan nog delen aan mijn core hangen, want dat is denk ik wel moeilijk te verwijderen. En als ik dat nou netjes heb weggeschraapt en er artic silver tussen duw, hoeveel graadjes zou dit me kunnen schelen?

Voor de rest hoor ik heel graag nog antwoorden over alle vragen.

Verwijderd

- Als je er anders niet bij kan , zul je het mobo los moeten schroeven. Bij mijn AOpen HX08 hoeft dat dus niet. Je haalt de kabels los en schuift zo het binnenleven naar buiten :P

- Als het goed is blijft er alleen wat van die roze troep rondom de core zitten, Kun je met een naald of iets anders kleins eraf pielen ('t was bij mij net kauwgom, best makkelijk weg te halen).

- Ik weet niet precies hoeveel alleen pasta scheelt. Ik heb het er pas tussen gesmeerd toen ik een crappy Iceberg cooler verving voor perfecte Spire. Dat leverde samen zo'n 9 graden op 8-)

PS Je kan wasbenzine gebruiken om de resten plak van je cooler te halen. En dan met schoonmaak alcohol (> 80%) de cooler en proc nog even oppoetsen (want ik niet zeker of wasbenzine geen sporen achterlaat)

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt!

Als iemand nog iets toe te voegen heeft hoor ik het graag
Pagina: 1