Toon posts:

Wanadoo Cable - 'ongewoon' probleempje met instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Laat ik maar beginnen dat ik het antwoord niet heb kunnen vinden met de GoT search, wel veel gedoe om winXP en wanadoo, maar niet veel anders.

Oke het probleem is als volgt. Een vriendin van me heeft dus wanadoo. Dit draaide allemaal perfect, totdat de pc ging flippen. Ik heb haar een restore installatie van WinXP laten draaien. Alles werkt weer behalve het internet. Die instellingen was hij allemaal vergeten. Kortom opnieuw installeren.

Nu heb ik dit via de telefoon met haar gedaan d.m.v. de Handleiding op casema

bijna alles gaat goed.
Allereerst krijgen we beide de volgende plaatjes niet te zien.
Afbeeldingslocatie: http://eservice.casema.tv/publicdata/klantenservice/helpdesk/images/locatie-clas.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://eservice.casema.tv/publicdata/klantenservice/helpdesk/images/locatie2.jpg
nouja geen probleem. De rest is allemaal wel correct te zien. (dit heb ik zelf thuis ook en bij mij gaat alles wel goed)

Dan stuiten we onze tenen bij deze handeling.
Afbeeldingslocatie: http://eservice.casema.tv/publicdata/klantenservice/helpdesk/images/wizard4.jpg
Het is namelijk zo. Dat zij niet alle 3 de keuzes heeft. Nouja ze ziet ze wel, maar ze kan alleen de allerlaatste selecteren.
Daar lopen we ook vast. Zelf kan ik op mijn pc alle 3 de dingen selecteren.. zij niet :(

Hiervoor hadden we geprobeert om met de Wanadoo bijgeleverde software te werken. Dit werkte uiteraard niet (Wat ik later op internet las) en deze hebben we gedeinstalleerd. Deze software zorgde er ook voor dat we opeens een nieuwe netwerk connectie zagen bij de connecties.

Weet iemand hoe dit kan? Ik gok erop dat er iets in gebruik is waardoor hij niet een nieuwe connectie ermee kan maken, maar ik heb geen idee wat.

ps. ze heeft de engelse versie van WindowsXP maar dat lijkt me niet veel uitmaken.... :/

Zou het een goed idee zijn om de netwerk kaart opnieuw te installeren?
De netwerk kaart heeft trouwens ook geen gekke instellingen, alles staat op automatisch, zoals het daarvoor ook werkte. En ik heb de instellingen vergelijkt met mijn pc en dat was ook allemaal hetzelfde. ;(

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Handig om te weten:

Welke versie van Wanadoo Cable gebruik je?

- Demos modem (wit, serieel, PPP)?
- COM21 modem (zwart, ethernet, PPPoE)?
- Motorola EURODOCSIS modem (wit, ethernet, L2TP)?

Dat helpt om te vermelden, afhankelijk van wat je hier meldt kunnen we je verder helpen. ;)

... en oranje! :P

Verwijderd

Topicstarter
owjah. Het is een COM21 modem.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Dan is het simpel.

Installeer RASPPPoE (http://www.raspppoe.com) en je bent zo weer online.

Deze maakt een 'Inbelverbinding' voor je aan (terwijl dat niet zo is bedoeld door Casema), en dat werkt als een trein! :)

In principe omzeil je het probleem wat je beschrijft, maar is een leuke work-around, nietwaar?

[ Voor 8% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 14-08-2003 17:07 ]

... en oranje! :P

Verwijderd

Topicstarter
jah maar 1 klein probleempje, ik zit in hengelo en zij in utrecht :| en zij heeft momenteel dus geen internet waarmee ze dat kan downloaden :|

Verwijderd

Topicstarter
niemand die zoiets eerder heeft meegemaakt en erachter is gekomen hoe het goed kwam?

vin het nou ook weer zonde om een cd op te sturen met die RASPPPoE erop (diskettes vertouw ik voor geen meter meer)...

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 17:34:
jah maar 1 klein probleempje, ik zit in hengelo en zij in utrecht :| en zij heeft momenteel dus geen internet waarmee ze dat kan downloaden :|
- diskette
- CD-R
- USB-stick
- inbellen
en breng/post het haar, ik zie het probleem niet :?

overigens kan ik je vermelden dat RASPPoE hier een prima oplossing voor is.

btw. er is een edit knop zodat je niet in zer korte tijd 3 postings hoeft te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door aardbeix15 op 15-08-2003 21:22 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
onder xp is raspppoe het beste. je kan wel heel veel kloten met de cdsoftware van wanadoo maar hoe dat precies moet weet ik niet. Er staat ook op de site van wanadoo dat je gewoon dat raspppoe moet gebruiken.
Pagina: 1