Vandaag de Windows 2000 file server voorzien van de patch ivm de W32.Blast.Worm.
Alleen is het dus niet goed gegaan, ja de patch wel, maar na de reboot is de server qua services niet meer bereikbaar (ftp/ssh) op de externe interface. De externe interface (public IP-range ) is wel te pingen maar een ftp of ssh connect geeft 'service not available'.
Op de interne interface (192.168.x.y IP-range) gaat helemaal niets
, normaal draait hier MAC-fileservicing op voor een MacIntosh netwerkje.
Als ik nu een monitor aan de server hang, normaal headless mode, dan hangt t boot screen bij de melding 'Preparing network connections'.
Een boot naar save mode komt niet tot een einde
en helaas kom ik mbv de recovery console er niet in want de Admin is zo paranoide dat ik het echte Admin wachtwoord niet heb gekregen. Tot overmaat van ramp is de man ook nog es op vakantie en niet bereikbaar op zijn mobiel (fijn, echt fijn).
Wat zijn mijn opties ?
De interne netwerkaart eruit trekken en dan zien of de server wel wil ?? Vervolgens de NIC weer terug steken en dan hopen ?? Of is er een optie zonder hardware verwijdering ?
Of komen er alleen drastische maatregelen om dit probleem te verhelpen ??
Alvast bedankt voor de moeite
Alleen is het dus niet goed gegaan, ja de patch wel, maar na de reboot is de server qua services niet meer bereikbaar (ftp/ssh) op de externe interface. De externe interface (public IP-range ) is wel te pingen maar een ftp of ssh connect geeft 'service not available'.
Op de interne interface (192.168.x.y IP-range) gaat helemaal niets
Als ik nu een monitor aan de server hang, normaal headless mode, dan hangt t boot screen bij de melding 'Preparing network connections'.
Een boot naar save mode komt niet tot een einde
Wat zijn mijn opties ?
De interne netwerkaart eruit trekken en dan zien of de server wel wil ?? Vervolgens de NIC weer terug steken en dan hopen ?? Of is er een optie zonder hardware verwijdering ?
Of komen er alleen drastische maatregelen om dit probleem te verhelpen ??
Alvast bedankt voor de moeite
[ Voor 8% gewijzigd door Pantagruel op 14-08-2003 18:30 . Reden: worm met de foute naam ]
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R