Toon posts:

ATi Radeon 9500 np 64mb wil niet flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn probleem meerdere malen gepost te hebben op dit forum, in alle ATi topics etc, en ook al die keren weer genegeerd te worden post ik hem nu in een aparte topic. Voor de mensen die zeggen dat ik wat meer moeite moet doen, ik ben hier al meer dan 2 maanden mee bezig. Maargoed, hier komt mijn probleem.

Toen ik 3 maanden geleden de nieuwe CHIP magazine kreeg stond erin hoe ik een ATi Radeon naar een sneller model kon opvoeren. En aangezien er ook instond hoe je een 9500 np 64mb kon opfokken naar een 9500 pro besloot dat bij mijn net nieuw aangeschafte Club3D ATi Radeon 9500 non pro 64MB te doen. Na de overige pixelpipelines ingeschakeld te hebben door middel van wat te solderen heb ik hem ook nog geflashed, om de procedure mee af te sluiten. Daarna de Cata 3.2 drivers ge-installeerd, en alles deed het perfect. Geen checkers, geen problemen, zelfs na 4 uur 3dMark03 ging alles nog perfect. Maar toen ik de 3.4 wou installeren begonnen de problemen. Dat lukte niet. Ook de 3.3, 3.5 en de 3.6 lukten niet. Toen kreeg ik wel checkers etc. Normaal gesproken zou het niet zo heel erg zijn, maar ik wil wél die paar 3d mark punten extra, en ik wil wel, dat de bugs in counter-strike gefixed worden (het is heel vervelend als je per ongeluk op esc druk, of als een boze vader dat doet, heel je pc crashed).
Zou iemand misschien weten wat er aan de hand is, kapotte pixelpipelines lijkt me niet, want dan zou hij het gewoon helemaal niet meer moeten doen.
Verder weet ik echt niet waar het aan zou kunnen liggen. Als iemand de oplossing weet of een idee heeft hoor ik hem graag.

De Specs van mijn pc:
AMD Athlon 2000+
MSI Kt4v Mobo
512DDR400 Infinion geheugen
Aopen 350 watt kast
Club3D ATi Radeon 9500np 64MB.

/Edit:
Zou een Modje mijn topic titel kunnen veranderen naar: ATi Radeon 9500 np 64mb wil geen hogere Catalyst driver accepteren (of iets dergelijk :Y) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 18:50 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

ik snap het even niet. je hebt hem al geflashed maar de titel zegt dat ie niet te flashen is?

voor die checkers, op welke snelheden lopen je core en geheugen? het is nogal erg heet buiten als je snapt wat ik bedoel.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

niet flashen<->geflasht? 8)7 als je core en mem snelheden op standaard staan, probeer hem even te onderklokken en zien of je nog checkers enzo hebt :)

Verwijderd

hmm..kijk eens op je mem@ je kaart?
als er 3.6 op staat ligt het daaraan(rot mem, heb ik ook, wil niet hoger dan 275(stockspeed))

Verwijderd

Topicstarter
Heh sorry mensen, foute topic titel...was er ff niet bij met mijn gedachten.
Wat ik bedoelde is dat ik geen hogere Catalyst drivers meer kan installeren na de flash.
Nogmaals mijn excuses.

ETz; Ik heb geen checkers, die krijg ik pas als ik een hogere versie van mjin driver installeer (heb nu de 3.2).
Lukasie: Als je een hogere Cata driver neemt, word je mem toch neit omhoog gegooit? En nu doet hij het goed met de huidige memory.
Hoodlum: Waar kan ik precies kijken op welke snelheid mijn videokaart loopt? Ik kan het namelijk nergens vinden (bij configuratie scherm etc.).

Verwijderd

Topicstarter
24 uur voorbij, probleem nog niet opgelost: Kick :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Laatste poging:
Als ik mijn kaart terug zou modden, dus terug flashen mits mogelijk en het soldeerwerk weg zou halen, zou ik dan misschien een nieuwe kunnen krijgen? Of kan ik deze maar beter laten zoals ie is en verderleven met de wetenschap dat hij nooit sneller meer zal worden?
Pagina: 1