Problemen KT133 en Maxtor schijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor m'n O+ vriendin O+ vroeg ik bij Informatique een offerte voor een PC aan. Daarin onder andere een MSI K7T Pro2 bord en een Maxtor DiamondMax 45 Plus harde schijf van 20GB.

Toen ik de offerte kreeg was de schijf vervangen door een - bijna - gelijk model van Western Digital, wegens problemen met de combinatie KT7 en Maxtor schijven. Letterlijk kreeg ik het volgende als antwoord op de vraag die ik had gemaild:
Dan even over het moederbord. Het is juist de Abit EEN producent van KT7 moederbord is. Het door u uitgekozen MSI-moederbord is echter ook
een KT7 en kan dus niet met Maxtor-schijven in een systeem worden geplaatst.
Hier begrijp ik dus echt niets van. Ik heb hier de PC van een vriend staan als tweede PC en daarin zit ook een combinatie K7T Pro en Maxtor DiamondMax 40 Plus 15GB en dat werkt als een trein, absoluut geen problemen?!

Morgen ga ik dus bellen om te horen hoe het nu precies zit, maar voordat ik bel hoor ik graag of iemand hier misschien meer over weet. Alvast bedankt en welterusten :Z

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Daar benik ook zwaaaar benieuwd naar!
Vriend van me heeft een asus a7v mobo (kt133 chipset) met t-bird 750. Was nieuw systeem, met maxtor hd. Meteen bad sectors. :(
Nieuwe hd erin. Na paar dagen weer bad sectors. :(
En niks overclocked ofzo. Dus als er iets is met KT133 en maxtor wil ik dat ook graag weten.

Verwijderd

Ik heb zelf de voorloper van de Diamondmax 40/45 Plus, een 13GB Diamondmax 6800 plus. Deze heb ik nu aan de HPT370 Raid Controller op m'n Abit KT7 hangen. Ik heb em ook een poos aan de onboard Via 686A (slechte(!!) UDMA66) gehad, no probs. Kan ik me ook niet voorstellen, deze Southbridge is al zo lang op de markt...

Maar pas op: De MSI KT7Pro2A heeft i.t.t de Pro(2) de nieuwe Via 686B Southbridge (UDMA100, performance weet ik niet). Deze is wel vrij nieuw, misschien kan deze niet met sommige HD's overweg.

FF over Maxtor: Koop liever een WD of IBM 7200rpm. Ik heb (ook op m'n werk) slechte ervaringen met dit (tegenwoordig el-cheapo :r) merk!!

Verwijderd

Ik heb hier een MSI K7T Pro2 met een Maxtor Diamondmax6800+ 13,6GB en een Maxtor Diamondmax3400 6,8GB!

Ik heb absoluut geen enkel probleem met beide schijven!
Misschien dat er met DiamondMax45 schijven een probleem is, maar niet met Maxtor schijven in het algemeen i.i.g.

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 21:51
Nou, ik heb een ASUS A7V met een 13,6 GB 7200 RPM Maxtor en ik heb ABSOLUUT geen problemen ermee.:)

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Ik zal ff vragen of die gast een Diamondmax 45 Plus heeft.

Verwijderd

'k heb een Maxtor Diamondmax PLus 40 40 GB op een K7T-Pro2a. No problems, loopt als een trein

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Heb hier een vrij nieuwe DiamondMax ?? ATA 100 aan de RAID Controller hangen (Abit dus) totaal geen problemen mee.

Flickr | Lego collectie

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:53
Heb hiero een A7V met een Diamond 15GB 7200RPM UDMA66 een Diamond 6,8GB 5400RPM UDMA33 en een Diamond 3,2GB 5400RPM UDMA33.. Werkt perfect hiero; geen enkel probleem..

Pvouput live

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb een A7V met een Diamond Maxtor 40 gig(100) 7200 en een 10 gig 7200(33). totaal geen problemen.

Btw. Maxtor is 1 van de beste merken vind ik. lekker snel, degelijk en betrouwbaar.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:44
Ik heb 2 Maxtor Diamondmax PLus 40 40 GBs aan een Promise FastTrack 66 hangen op een KT7. De ene is aan het stuk gaan en klinkt af en toe als een tijd bom (letterlijk: tikke takke tikke takke ...)

Merijn

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

Verwijderd

Ik heb een a7v mobo en 2x maxtor diamondmax 45 (2x 20 Gb), via de promise controller werkt deze dus op ATA100 en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met leesfouten oid.

nu heb ik mijn pc pas 3 weken

als ik trouwens de amset utility van maxtor gebruik om mijn hd op fast te zetten dan worden mijn schijven niet herkend. misschien doordat mijn promise ata100 de hd instellingen van het bios overrulen. heeft iemand hier verder ervaring mee en weet hoe ik het wel moet doen. vast bedankt :)

• MerijnB
  • Laatst online: 23-08 16:44
gaat niet lukken omdate de IDE controllers van je Promise op andere adressen zitten dan 'normale' IDE controllers, daarom kan ie hem niet vinden.

Merijn

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• RestlessCitizen
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Ik heb op m'n ABIT KT7 RAID ook twee Maxtors, een oude 8,4 5400rpm en een nieuwe Diamondmax serie 40+ 30.7Gb 7200rpm. Met nul problemen.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
zelf heb ik een a7v en 20 gb maxtor 7200 rpm nog nooit een probleem mee gehad dus dit zijn absolute onzin verhalen.een el cheapo merk is het zeker niet want de ibm's zijn net zo duur en wd doet al heel lang niet meer mee in de snelheids race ze presteren slecht en zijn veels te duur.maxtor is een van de grootste fabrikanten van hd's pas geleden was hier nog te lezen dat ze de quantum fabriek hebben over genomen dus domme jongens werken daar niet,en maxtor hd's zijn echt niet minder slecht als ibm's het is gewoon hoe gaan de mensen er mee om en dan denk ik nog meer aan het transport van de fabriek naar de eindgebruiker,voor een
transporteur is een doos hd's het zelfde als een doos met klei dus er word nog al behoorlijk mee gesmeten en ik denk dat de problemen met hd's eerder hier terug zijn te vinden, niet of het ene merk eerder kapot gaat als een ander.
Pagina: 1