Toon posts:

Na conversie fat32->ntfs geen data meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hoi

ik wou op mijn 'opslag'hdd windows installeren. Maar ik had deze schijf als fat32 staan. Nu heb ik hem met partition magic 8.0 (via opstartdiskette van pm8.0) mijn schijf converted in een NTFS schijf. Alleen ik had dus op die hdd nog wel data en ik dacht dat er dus niks zou worden gewist maar nu is mijn hele schijf leeg. Is dat normaal? Want ik vind het wel jammer want ik had er best wel veel belangrijke dingen erop staan.

Anoniem: 89937

Voor zover dat ik weet hoef je niet Partition Magic te gebruiken om een FAT-partitie om te zetten naar NTFS. Als je het op de "Windows"-manier doet, dan blijft alle data gewoon staan. Ik weet nu zo snel niet wat de juiste commando daarvoor is, maar effe Googlen en je komt er zo achter.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

had je niet beter convert.exe uit de windows\system32 (?) folder kunnen gebruiken? k meen wel eens gehoord te hebben dat die alles gewoon intact houdt....

• Kijoki
Ik weet er namelijk niet zo veel vanaf en ik dacht juist dat als ik hem zou converten op de windows-manier dat ik dus alle data kwijt raak. Maar wat moet ik dan tikken bij google? File recovery ofzo? Het is niet echt een file recovery omdat ik ze niet zelf heb gewist die bestanden.

[Voor 34% gewijzigd door Kijoki op 14-08-2003 16:16]

Anoniem: 89937

Je kunt je bestanden volgens mij nu niet meer terug halen. Hopelijk heb je niet al te veel schade geleden. Door schade en schande raakt men wijs... Veel succes verder...

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 89937 op 14-08-2003 16:17]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-02 12:45

MRic3

Of praat ik weer poep?

Fijn man partition magic... not.
Misschien verkeerde setting gebruikt in PM?

Maar waarom PM.. dit commando zit gewoon in windows ingebouwd
(en dan raak je zeker de data niet kwijt)

Ik zou maar eens op zoek gaan naar diverse data recovery programma's
maar ikke denk dikke pech, data weg..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01-2022
volgens mij heb je dan iets verkeerd gedaan.. ik heb vaker hetzelfde gedaan zonder dataverlies.. :/ als je het terug wilt raad ik easy recovery aan ;)

• Kijoki
Ow ik dacht namelijk dat jullie misschien iets af wisten van Partition Magic en of dit normaal was of niet..

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb het 1 of 2x gedaan uit noodzaak van fat32 naar ntfs en omgekeerd zonder dataverlies. Het was Partition magic 7 in windows of met opstartdiskette, elke keer gelukt. Het is wel beter om te formatteren naar ntfs. Ik d8 dat het sneller dan was.

[Voor 20% gewijzigd door pisart op 14-08-2003 16:18]

Anoniem: 90308

Volgens mij is de schijf ook geformatteerd. Dan heb je een heel krachtig data-recoveryprogramma nodig om iets terug te krijgen.

Als je de conversietool van windows had gebruikt had je inderdaad je data nog gehad.

Greettzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz 8)7 :z

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Waarom zou je van fat32 naar ntfs converten? windows draait ook prima op fat32...wij voeren zowel zakelijk als prive de policy 'if it works, dont fix it'...maw...niet kloten als het niet noodzakelijk is. Maar misschien de volgende keer eerst de documentatie van de 2 pakketjes lezen voordat je zomaar aanneemt wat de gevolgen van het gebruik zullen zijn.

kijk voor datarecovery eens uit naar GetDataBack NTFS of FAT32 versie...erg fijne software.

• Kijoki
Oww damn dat is echt jammer. In ieder geval ik heb wel een programma gedownload en ik hoop dat die iets kan recoveren :'(

• Kijoki
Tnx missingdog misschien werkt die programma wel.

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 21:02
Misschien dat ik een te simpele opmerking maak, maar nergens blijkt dat je Windows2000 of hoger gebruikt (al ga ik daar wel vanuit). Het is namelijk zo dat (standaard) Windows Millenium of lager geen NTFS partities kunnen aanspreken. Dus misschien 'lijkt' die partitie alleen maar leeg, maar is ie dat niet (omdat je met bijv. Windows 98 werkt).

Maar ik ga er maar vanuit dat je wel Win2000 of hoger gebruikt... Succes met je probleem!

[add] Indien bovenstaande het geval is, kan je wellicht met Partition Magic te boel weer naar FAT32 terug converteren... [/add]

[Voor 15% gewijzigd door Dr. Cheeks op 14-08-2003 16:28]

• BasieP
  • Laatst online: 02-08-2021
ik denk niet dat id PQmagic 's fout is, ik ken partition magic, en hij geeft echt wel een melding voordat ie iets doet waarbij je data weg gaat.

verder kan hij prima zonder dataverlies converteren naar ntfs, dus ik denk dat je per ongeluk iets verkeerds heb aangeklikt

of idd wat dr. Cheeks zegt: je OS ondersteund geen ntfs

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Kijoki
Sorry vergeten maar het ging dus om winxp. Missingdog kun je me misschien vertellen hoe ik moet werken met die programma getdataback ntfs?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan gebeuren. PMagic is gewoon rotzooi, ik heb er goede én slechte ervaringen mee gehad. Converteren van FAT32 >> NTFS is sowieso niet verstandig, het benadeelt de performance van NTFS nadelig mede door een sterke toename van defragmentatie. Zie ook de FAQ van dit subforum onder Algemeen >> "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat" :)

En hoe krijg je je data dan terug? Check hiertoe ook gewoon diezelfde FAQ, maar dan onder Harddisks >> "Hoe krijg ik verloren gaande data terug".

In het vervolg dus eerst verder kijken dan je neus lang is eer je hier een topic opent. Zie ook het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee