[ADSL modem - router] Draytek Vigor 2500

Pagina: 1
Acties:

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:51

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Ik zat net even op de site van draytek te neuzen en zag daar de Draytek Vigor 2500 serie staan. Heel intressant vindt ik zelf. Een budget broertje van de 2600 serie. En dus ideaal voor mij :)

Deze reeks routers zijn eenvoudiger uitvoeringen van de 2600 reeks.Er zijn twee basisuitvoeringen: de normale 2500 en de 2500 WE met ingebouwd wireless (802.11b) access point. Net als bij de 2600 zijn er twee series: de normale voor ADSL over analoog (Annex A) en de -I serie voor ADSL over ISDN (Annex B). In tegenstelling tot de 2600-I serie doen de 2500-I en 2500WE-I het wel met ADSL van KPN. Daarmee werken de 2500 series met alle belangrijke aanbieders van ADSL in Nederland.

Het apparaat heeft verder veel van dezelfde sterke punten als de 2600 serie, waaronder NAT, een filtering firewall en een gemakkelijke configuratie via een webconfigurator. Daarnaast heeft de 2500 serie 2 in plaats van 8 VPN kanalen ter beschikking staan.

Aansluitingen
  • Zeer eenvoudige configuratie door ingebouwde webserver.
  • Filtering Firewall
  • Mogelijkheid voor het opbouwen van VPN tunnels voor veilig dataverkeer.
  • Ingebouwde DHCP server, internet toegang met NAT
  • Vierpoorts Ethernet 10/100BaseT switch met uplink mogelijkheid voor extra switch of HUB.
  • Twee jaar fabrieksgarantie
  • Nederlandstalige snelstart
  • Aansluiting voor ADSL annex A (2500 of -WE)of B (2500-I en -WE-I)
  • Reset-knop
  • Power (13V=)
  • Aan-uit schakelaar

Dus ingebouwd ADSL modem en kleine 4 poort switch. Ideaal en goedkoper dan de 2600 ;) heeft er iemand al iets meer info over? Ze worden namelijk deze maand verwacht maar kwam ze nog niet tegen in de Pricewatch of de search op het forum :?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij kan deze beter in [NT] of [IT]. Anyway, wat is het verschil met de 2600 dan precies? Ben ik wel erg benieuwd naar :).

* Timmert gaat es ff zoeken :).

edit: de 2500-i werkt dus wel met ADSL van KPN (itt de 2600-i), maar dat verklaart de lagere prijs nog niet. Ik vermoed het ontbreken van een VPN servertje ofzo.

/zoekt verder

te laat dus :P

[ Voor 42% gewijzigd door Timmert op 14-08-2003 16:05 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 17:32
Timmert schreef op 14 August 2003 @ 16:02:
Volgens mij kan deze beter in [NT] of [IT]. Anyway, wat is het verschil met de 2600 dan precies? Ben ik wel erg benieuwd naar :).

* Timmert gaat es ff zoeken :).
Werkt wel met ADSL van KPN (itt de 2600) en heeft ' maar' twee VPN kanalen, waar de 2600 er 8 heeft.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:51

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Timmert schreef op 14 August 2003 @ 16:02:
Volgens mij kan deze beter in [NT] of [IT].
Zat ik ook al aan te denken maar tis een gewoon routertje/adsl modempje en tja verder niet echt voor NT of IT maar.. just correct it if it is wrong :P

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:27

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT :P

Verwijderd

kep 'm dus zojuist aangeschaft... Ik had eerst een speedtouch 510 v4.
Ik moet zeggen; ik ben NIET tevreden! :(

Punt 1.: De DHCP server ondersteund geen koppeling aan MAC adressen. Nu krijgen mijn PC en mijn server (en de pc van me ouders) dus steeds andere ip's en dat is extreem lastig in verband met de NAT tabel :(

Punt 2.: Geen DNS server. Op de 1 of andere manier kan ik nu nie meer pingen naar hostnames binnen me netwerk (heb je daar een dns server voor nodig? Die speedtouch had wel een dns server, en toen werkte het iig wel).

Punt3.: is misschien nog wel het ergste... Ik maak gebruik van de p2p client eMule. Deze client bouwt (bij mij) zo'n 250 verbindingen op met andere clients (zo werkt de client nou eenmaal, heb je een snellere verbinding, maakt ie er nog meer). Mijn verbinding is ADSL Basic. Met de speedtouch was 250 verbinding geen probleem, die f*cking vigor zakt echter al in elkaar bij 100 :( :(!!!

Ik dacht altijd dat Draytek Vigor de routers waren... Hij was ook een stuk prijziger dan die speedtouch, maar is zijn geld zeker nie waard... Of ik moet iets gruwelijk fout doen of toevallig een slecht exemplaar hebben...

iemand anders al ervaringen?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 09:56:
kep 'm dus zojuist aangeschaft... Ik had eerst een speedtouch 510 v4.
Ik moet zeggen; ik ben NIET tevreden! :(
[..]
iemand anders al ervaringen?
Er, ik heb dus de 2600 Series en dus geen problemen, maarja dat wil je waarschijnlijk niet horen :)) Adressen worden door DHCP geregeld (Dynamisch) maar me pc`s hebben al sinds 2 jaar nogsteeds hetzelfde adres als 2 jaar terug :P

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-08-2003 11:24 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

@Tijz:
1. dan neem je toch een fixed adres?
2. er zit uberhaupt geen dns daemon in, enige wat het arme beessie doet is forwarden.
3. kijk even na of je misschien extra poorten open moet zetten? Enneh, 250 connecties naar een of ander lam p2p netwerk is iets wat je eigenlijk ECHT niet wilt, slaat namelijk nergens op naar mijn idee :?

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

tuurlijk kan ik gewoon een fixed adres nemen (hep ik nu ook), maar met de relatief goedkope speedtouch hoefde dat dus niet... Ook had deze veel goedkopere speedtouch gewoon een DNS...

Kijk maar eens in het eMule topic hier op GoT.. 250 connecties is nog weinig

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 15:23:
Ook had deze veel goedkopere speedtouch gewoon een DNS...
Neu, die heeft ie niet. :)
Dat is ook gewoon een forward dingetje. Dus hier mis je ook niks aan.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 04 September 2003 @ 15:40:
[...]

Neu, die heeft ie niet. :)
Dat is ook gewoon een forward dingetje. Dus hier mis je ook niks aan.
echt wel! speedtouch 510v4.. kep 'm een jaar gehad.. Zeker weten dns servertje (voor binnen het netwerk)
maar ok, je mist er niet echt veel aan.. het ging mij meer om de vergelijking met de duurdere en (naar ik dacht betere) vigor...
En als hij nu beter was in waar hij voor bedoeld is, dan had ik ook niet erg gevonden... maar een router (voor dat geld) die albij 250 (nat) connecties instort :/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 16:00 ]

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 11:44
is het enige verschil tussen de 2500 en de 2600 serie het aantal VPN verbindingen dat het apparaat aankan ?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 11:44
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 09:56:

Punt 1.: De DHCP server ondersteund geen koppeling aan MAC adressen. Nu krijgen mijn PC en mijn server (en de pc van me ouders) dus steeds andere ip's en dat is extreem lastig in verband met de NAT tabel :(
*kuch*RTFM*kuch*

http://www.draytek.com.tw...router/faq/advance/04.php

Tikje laat maar wellicht nog handig voor mensen :)

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Pagina: 1