Toon posts:

[ejb] Unknown Persistence-type

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, hoop dat ik het een beetje duidelijk weet te krijgen (zonder code te posten ;) )

Ik ben een app aan het maken met Java, Struts en XDoclet. De app draait nu op Orion.

De app maakt gebruikt van stateful EJB en CMP. Alles compileert schitterend (mbv een ant-script).

Als ik nu de app aanzwengel, door Orion op te starten komt de volgende error voorbij:
code:
1
2
Error compiling E:\orion\applications\adoc/adoc.jar:
Unknown persistence-type: 0

Sja, probleem dus. Er wordt niet gezegt waar het precies foutgaat. In adoc.jar (na deployment (dus in de dir adoc.jar)) staan 2 fileS, waarvan 1 boeit; orion-ejb-jar.xml. Hierin staat alle finders gedefineerd. Maar staat niets over een persistance-type. (In een andere app is dat ook zo, en deze werkt wel)

Wat/waar zit het wel fout?

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Je bent waarschijnlijk vergeten aan te geven of je beans CMP of BMP hebben (Container Managed - of Bean Managed Persistence). Weet niet waar c.q. hoe dat moet in de Orion specifieke deployment descriptors (zoek zelf in de docs daarvoor), maar in de standaard ejb-jar.xml moet ergens te vinden zijn: <persistence-type>Bean</persistence-type> (of Container in geval van CMP).

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

Topicstarter
PommeFritz schreef op 14 August 2003 @ 17:17:
Je bent waarschijnlijk vergeten aan te geven of je beans CMP of BMP hebben (Container Managed - of Bean Managed Persistence). Weet niet waar c.q. hoe dat moet in de Orion specifieke deployment descriptors (zoek zelf in de docs daarvoor), maar in de standaard ejb-jar.xml moet ergens te vinden zijn: <persistence-type>Bean</persistence-type> (of Container in geval van CMP).
Hmm, toch dan... ik vondt het opzich al vreemd dat deze niet in de ejb-jar.xml stonden...

Daarintegen staan de wel in de bean zelf, dmv de xdoclet-tags.... Maar morgen kijk ik verder...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat is het dus niet...

In een andere app, die ook met Xdoclet en struts werkt, staat in de ejb-jar.xml ook geen persistence-type...

Deze staan dus idd in de bean zelf, en dat zou genoeg zijn.. Ik heb het nogmaals geckecked, en ik heb ook in iedere bean staan welk type het is (cmp of stateful)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, goed, hij lijkt het nu te doen.. Er zat nog een andere ejb-jar.xml in de weg (die werdt waarschijnlijk gemerged, en daardoor kwam er een fout in)