Ik wil voor een datakoppeling een attachment openen in PHP en die uitlezen. Ik heb de server al ingesteld dat hij de mail doorstuurt naar PHP:
"|/var/www/devel/sys/shell/bla.php"
Dit gedeelte werkt, en het script ziet hem vervolgens. Maar hij kan de attachment er vervolgens niet uithalen. Ik heb btw de IMAP functies niet tot mijn beschikking. Is er een manier om dit gebeuren uit te lezen? Desnoods wil ik het met een PERL script proberen, maar PHP verdient zeker de voorkeur.
Ik heb ook al gespeeld met de mimeDecode van PEAR, maar dat kreeg ik niet aan de gang.
Hieronder nog wat relevante code:
"|/var/www/devel/sys/shell/bla.php"
Dit gedeelte werkt, en het script ziet hem vervolgens. Maar hij kan de attachment er vervolgens niet uithalen. Ik heb btw de IMAP functies niet tot mijn beschikking. Is er een manier om dit gebeuren uit te lezen? Desnoods wil ik het met een PERL script proberen, maar PHP verdient zeker de voorkeur.
Ik heb ook al gespeeld met de mimeDecode van PEAR, maar dat kreeg ik niet aan de gang.
Hieronder nog wat relevante code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| $F = fopen ("php://stdin", 'r'); if (!$F) { echo "Error!\n\n"; exit (1); } require_once 'Mail/mimeDecode.php'; $params['include_bodies'] = true; $params['decode_bodies'] = true; $params['decode_headers'] = true; $decoder = new Mail_mimeDecode ($F); $structure = $decoder->decode ($params); ob_start(); print_r ($structure); $mail = ob_get_contents (); ob_end_clean (); mail ("[mijn email]", "test", $mail); fclose ($F); |