Mijn robuuste maatje is 1x te vaak gestuiterd. Nadat ik hem heb opgeschroefd viel er een onderdeel uit, een blokje van 2x1 mm. Ik heb ook de plek gevonden op de printplaat waar hij hoort. Nu ben ik niet zo heel bang om zelf te solderen maar ik wil even informeren of dit out of my leauge is. Ik heb zelf enkel een standaard bout die niet instelbaar is met best wel een dikke punt.
wat fotos ter illustratie:
de voorkant van het onderdeel naast een SD kaartje

De achterkant

printplaat

printplaat vergroot

het volgende probleem is dat de printplaat, lcd en andere mechaniek huist tussen 2 alluminium helften. de voorste kan ik er zo afhalen maar de achterste (waar ook knopjes zitten) zit vast aan de printplaat via plastic baantjes.
kan ik deze baantjes gewoon lostrekken en er weer in duwen (zie foto)
baan 1

baan 2

Als ik dit niet zelf kan doen wat raden jullie mij aan (opsturen naar minolta zit er niet op-> geen garantie) Ik wil hem graag volgende week dinsdag mee op vakantie nemen. Bij welke elektronica zaak kan ik gewoon binnenstappen? (lelystad, adam, almere)
Alvast bedankt.
wat fotos ter illustratie:
de voorkant van het onderdeel naast een SD kaartje

De achterkant

printplaat

printplaat vergroot

het volgende probleem is dat de printplaat, lcd en andere mechaniek huist tussen 2 alluminium helften. de voorste kan ik er zo afhalen maar de achterste (waar ook knopjes zitten) zit vast aan de printplaat via plastic baantjes.
kan ik deze baantjes gewoon lostrekken en er weer in duwen (zie foto)
baan 1

baan 2

Als ik dit niet zelf kan doen wat raden jullie mij aan (opsturen naar minolta zit er niet op-> geen garantie) Ik wil hem graag volgende week dinsdag mee op vakantie nemen. Bij welke elektronica zaak kan ik gewoon binnenstappen? (lelystad, adam, almere)
Alvast bedankt.
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding