Toon posts:

Videokaart probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag loop ik weer eens tegen een heel erg leuk probleem aan. Een moederbord, ben naam ff vergeten, zoiets als fame bla typenummer is 8vtav.

Het probleem is, met de huidige videokaart (intel 740 8 mb) doet de pc het gewoon, maar zodra ik er een andere videokaart inzet (geforce 4 mx, of andere videokaarten, zowel pci als agp), dan blijft het beeld gewoon zwart. Het grappige is als ik de oude videokaart weer terugzet, wat ik ook gedaan heb, die blijft het gewoon doen.

De eigenaren willen natuurlijk spelletjes doen en met een 8 mb videokaart is dat natuurlijk niet echt cool.

Iemand een idee waarom ik er geen andere videokaarten inkrijg?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ali Aladdin V chipset met nVidia AGP kaarten is een known issue. Zoek eens wat fatsoenlijke details bij elkaar van die mobo en exact welke kaarten je erin stopt en we kunnen hier iets mee...

Oslik blyat! Oslik!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:20
Die intel is een onboard ?

Dus dan kan je eens proberen of die uit te schakelen valt in de bios en dat hij dan wel de agp / pci kaart pakt ?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de specs die ik heb gezien (en met mijn eigen ogen) zit er toch een via chipset in. Heb nog geen known issues gezien met die chipset en eventuele videokaarten.

Die intel 740 is niet onboard, geen video onboard. Waarom die crap kaart erin zat weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
specs hier te vinden http://www.fastfame.com.tw/ENGLISH/PRODUCT/8VTAV.htm

Er zit een athlon 1100 op, met ESS geluidskaart en Conexant 56k modem en 256 mb ram

Verwijderd

Ook al eens de bios reset nadat je een andere kaart erin had gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de batterij eruit gehaald en na 10 seconden er weer ingedaan, maar het beeld blijft zwart :(

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Geeft ie een lange piep ofzo als je hem opstart?

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Heb je Motherboard Monitor 5 al eens geprobeerd om te kijken of er genoeg stroom uit de voeding komt? Misschien dat je zwaardere videokaarten probeert die meer stroom eisen van het moederbord.

Make music, not war

Verwijderd

Topicstarter
Ben nou niet op m'n werk, dus kan niet alles testen. Maar er komt geen geluid uit en ik krijg niets op m'n beeld. Ik heb al getest door het geheugen eruit te halen als er een andere videokaart inzit, maar nog steeds geen geluid.

Dat van die voeding kan ik wel proberen, had ik eigenlijk zelf al achter moeten komen (stom stom stom). Maar goed, morgen resultaat.

Verwijderd

Zet je specs eens neer....ik snap er de ballen van.

Iemand die in zijn eerste regels zet: "Een moederbord, ben naam ff vergeten, zoiets als fame bla typenummer is 8vtav." verdient het in mijn ogen ook niet om geholpen te worden.

Duidelijker je probleem formuleren aub.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Weet je zeker dat die videokaart het wel doet?

Anders met een andere nvidia / ati kaart proberen?

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het probleem was dus de voeding. Toch vreemd, er zat een 300 watt voeding in en er is een nieuwe 300 watt voeding ingegaan. Toch schijnbaar een groot verschil tussen voeding en voeding.

Bedankt voor ieders moeite :)
Pagina: 1