Toon posts:

Adobe Premiere 6.5 gelijkmatige snelheidverandering mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben al redelijke tijd bekend met Adobe Premiere. Ik werk nu met 6.5 en ik vroeg me af of het nu (wel) mogelijk is een geleidelijke snelheids verandering te maken in de video. Dus bijvoorbeeld een key bij 0 sec. waarbij de snelheid 100% is en daarna een een key bij 5 sec. waarbij de snelheid 150% is. Ik kon hier niks over in het forum of in de help-index vinden.

Nog een vraagje: hebben er meer mensen in premiere last van een trage timeline. Dwz. bij het verplaatsen van de tracks etc en het starten en verschuiven van de play-position. Aan de pc kan het volgens mij niet liggen: AMD XP2000+ 512mb Ti4200 8xagp 128mb en genoeg vrije schijfruimte op 7200 toeren.

Alvast bedankt.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
als je die video sliced kun je per stukje de snelheid bepalen. als je de stukjes klein genoeg maakt dan is het behoorlijk 'vloeiend'. je kunt ook zelf de frames gaan doublen door alles op frame-nivo uit elkaar te knippen en steeds het 2e frame weg te halen (of 3e of 4e) dan kun je in 25 stappen de snelheid bepalen (bij 25 fps dus)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 22:50
Dat is natuurlijk wel een erg bewerkelijke oplossing...

Bij 6.0 heb ik er ook wel eens naar gezocht (niet ál te intensief, moet ik eerlijk bekennen), maar ook daar kon ik niets vinden. Het lijkt me toch dat zo'n soort van vloeiende "pitch-control" een vrij handige functie kan zijn, maar ja...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat er een plugin moet zijn (voor 6.0 denk ik) waarmee het kan. Heb echter geen idee hoe die heet.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
Hollywood FX filters/plugins zouden dat wellicht kunnen?

• ESteg
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 16:15:
Ik weet wel dat er een plugin moet zijn (voor 6.0 denk ik) waarmee het kan. Heb echter geen idee hoe die heet.
3rd party plug-in? Hm, ik ga eens op zoek...

Verwijderd

.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep dies al best lang uit.
En dit vond ik op een ander forum:

gradual speed up in AE6
Hampshire - 8th Oct 2001 4:42

Does anybody know how, in Adobe Premiere 6.0, to have a clip gradually speed up.

For example, for the clip to start at 100% speed, for it to increase to 150% by the middle of the clip, and for it to reach 200% speed by clip's end.
Thank you much,
Zak Kauffman

Re: gradual speed up in AE6 - plasmaboy - 26th Oct 2001 6:08
I guess u ll have 2 do it gradually splitting the clip,lets say from 20 %}s,or in ae w keyframes,that ll be the easiest,

Re: gradual speed up in AE6 - amr toukhy - 24th Mar 2002 13:03
you can use the motion twixstor plug for AE in Premiere to do that and in keyframs too, but i added this comment to ADOBE team for there future upgrades.!

• ESteg
En er komt binnenkort trouwens ook alweer een nieuwe versie van Premiere uit... scheduled voor eind augustus :)

Verwijderd

Adobe Premiere PRO is volgens mij al uit maar die draait alleen onder 2K/XP/2K3. Voor die snelheids verandering moet je eens op www.creativecow.com kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de twixtor (demo) plugin inmiddels gebruikt maar die werkt niet zoals ik wil. Werkt heel raar en kort de track niet in zoals bij normale speedveranderingen. Retimer moet ik nog proberen maar daar verwacht ik ook niet al te veel van.
Pagina: 1