[mp3]inconsistentie voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik hoop dat de titel een beetje duidelijk is. uitleg:
ik heb op mijn pc en laptop een identieke collectie aan mp3's staan. maar iedereen weet wel, waar redundantie is, komt vroeg of laat inconsistentie.

namelijk: als ik een liedje tegenkom dat toevallig een verkeerde artiest heeft, dan verander ik de artiestnaam op mijn pc. als ik daarna mijn laptop "update" door de hele meuk ernaartoe te kopieeren (dmv alleen nieuwe bestanden kopieeren, alles overschrijven kan niet, omdat ik ook wel op mijn laptop id3-tags verander). dan heb ik dus 2x dat liedje, 1x met de goede, en 1x met de foute artiest. natuurlijk verander ik ook wel eens wat op de laptop, dus het moet ook 2 kanten opwerken.

is er een programma dat wijzigingen bijhoud (in 2 richtingen) en mijn probleem dus verhelpt? of heeft iemand een makkelijkere methode?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Als de id3 tag wordt geupdate, zal ook de modified date van het bestand moeten wijzigen (normaal gesproken). Kopieer alles waarvan op de PC een nieuwere versie staat dan op de laptop, en vice versa.
Dat kan door in windows explorer even te sorteren op datum, of in een dos shell met xcopy, met /D optie

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Sinds Windows95 bestaat voor dat soort dingen toch de 'Werkmap'?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 14:29:
Als de id3 tag wordt geupdate, zal ook de modified date van het bestand moeten wijzigen (normaal gesproken). Kopieer alles waarvan op de PC een nieuwere versie staat dan op de laptop, en vice versa.
Dat kan door in windows explorer even te sorteren op datum, of in een dos shell met xcopy, met /D optie
ja, daar zat ik ook al aan te denken, maar dan heb je nog het probleem van het bestandsnaam veranderen. mijn mp3's hebben allemaal de format "artiestnaam - tracknaam" en als ik die verander, dan kom ik in de problemen.

ik dacht dat er vast wel meer mensen met hetzelfde probleem zaten, en ook wel iemand die er wat voor geprogrammeerd had. met 1 druk op de knop synchroniseren ofzoiets.

[ Voor 14% gewijzigd door Magic op 14-08-2003 14:32 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
zoek eens met google maar naar file-synchronisatie programma's. Die doen denk ik precies wat je wilt.

Senile! Senile Oekaki