Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

4" tft waarmee aan te sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oude tft schermpje van een wireless camrera systeem, maar het wireless gedeelte hiervan = dtuk

Afbeeldingslocatie: http://www.avshare.co.za/l40r.jpg

nu d8 ik die kan ik mooi in me pc modden, maar als ik em op de tv out zet dan krijg ik geen beeld dit komt denk ik omdat ie nie zon hoge res. aan kan, namelijk:480x223

hoe kan ik dit schermpje toch gebruiken??

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Met het programmaatje Powerstrip kan je ook lage en uitzonderlijke resoluties uitzenden, misschien daarmee eens proberen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Moet je eens zoeken naar de controller chip. En kijken of er iets tevinden is op google.
Zit er niet zoits als een kabelaansluiting op?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Met je TV-out op 640x480 ipv 800x600 zou het misschien kunnen werken... Hoewel ik denk dat je TV-out chip daar ook gewoon full res PAL van maakt. Anders geef ik je weinig kans dat je dit werkend gaat krijgen eigenlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door m-m op 14-08-2003 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op 14 August 2003 @ 14:27:
Moet je eens zoeken naar de controller chip. En kijken of er iets tevinden is op google.
Zit er niet zoits als een kabelaansluiting op?
ik zal hiervaan straks ffies een pic uploaden

Verwijderd

Topicstarter
m-m schreef op 14 August 2003 @ 14:28:
Met je TV-out op 640x480 ipv 800x600 zou het misschien kunnen werken... Anders geef ik je weinig kans dat je dit werkend gaat krijgen eigenlijk.
heb ik al gedaan, maar dit werkte dus nie

Verwijderd

Topicstarter
hier de binnenkant van et kasje:
Afbeeldingslocatie: http://www.koeievanger.myweb.nl/Zooi/tft4.jpg

er lopen dus 3 draden (de roze, de witte en de zwarte) heen + dat koperen flatcabletje

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Zit er een line-in op dat apparaat? Waar sluit je de tv-out op aan?

Edit:

Ik vermoed dat het ontvanger gedeelte gewoon een PAL signaal uitstuurt. Dus zou je moeten uitvinden hoe de ontvanger aan het monitor-gedeelte gekoppeld zit. Dan de ontvanger loskoppelen en de tv-out erop aansluiten.

Edit2:

Ik heb een CASIO LCD TV'tje. De resolutie daarvan is ook gek, maar ik kan er prima een tv-beeld op krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/p.vroomen/gfx/miscpics/portable_n64.jpg

(weet effe niet meer welk type het is :))

[ Voor 94% gewijzigd door RetepV op 14-08-2003 15:47 ]

Macbook Pro

Verwijderd

Topicstarter
RetepV schreef op 14 August 2003 @ 15:33:
Zit er een line-in op dat apparaat? Waar sluit je de tv-out op aan?

Edit:

Ik vermoed dat het ontvanger gedeelte gewoon een PAL signaal uitstuurt. Dus zou je moeten uitvinden hoe de ontvanger aan het monitor-gedeelte gekoppeld zit. Dan de ontvanger loskoppelen en de tv-out erop aansluiten.
er zit een in en een uitgang aan de zijkant van et monitortje, als ik em daarop op de ingang zet dan heb ik geen beeld, maar wel ander beeld dan als ie eruit = omdat ie dan wireless wil ontvangen zeg maar

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 15:37:
er zit een in en een uitgang aan de zijkant van et monitortje, als ik em daarop op de ingang zet dan heb ik geen beeld, maar wel ander beeld dan als ie eruit = omdat ie dan wireless wil ontvangen zeg maar
Ik heb een stapel spelcomputers, en die heb ik geprobeerd met die Casio. Het bleek dat niet alle spelcomputers beeld wilden geven. Probeer het eens met iets anders dat een tv-beeld geeft?

Macbook Pro

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:20
lol dat mini tv'tje hebben wij ook :)

wat gaaf zeg, eens kijken of de Dreamcast erop wil.
Hoe sluit je dat ding eigenlijk aan? :)
er zit een tulp aansluiting op, kun je die gewoon omzetten naar Din?

[ Voor 40% gewijzigd door Hennie-M op 14-08-2003 15:58 ]

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

[knip]

Het is een Casio TV-6500. Helaas kan ik niks over resolutie vinden, maar het is *laag* :).
Hoe sluit je dat ding eigenlijk aan? :)
er zit een tulp aansluiting op, kun je die gewoon omzetten naar Din?
Er zit een stereo mini din plug op het tv-tje. De buitenste rand is aarde, en ik geloof dat de tip het video signaal is en de aansluiting in het midden het audio is. Maar het kan ook andersom zijn.

Ik heb gewoon het verloopkabeltje van mijn geluidskaart gepakt (mini-din naar 2x tulp), alles aan gezet en de video-out van de N64 eerst op de ene aansluiting geprobeerd en toen op de andere, totdat ik beeld kreeg. Het video-signaal kun je zonder problemen op de audio-ingang aansluiten, dan gaat er niets kapot (je hoort even een kraakje, en je krijgt natuurlijk gen beeld :)). Hoor je een kraakje uit de speaker, dan weet je dat je de andere connector nodig hebt.

Nadeel van dat tv-tje is dat de resolutie zo laag is, teksten zijn bijna niet te lezen, dus de bruikbaarheid is maar beperkt. Maar toch grappig.

Edit:

Koeievanger: Bij nader inzien zie ik een speakertje in de behuizing. De ingang op jouw monitortje zal dus ook wel een stereo plug zijn. Probeer het eens met zo'n geluidskabeltje zoals ik beschreef...

[ Voor 32% gewijzigd door RetepV op 14-08-2003 16:21 ]

Macbook Pro

Verwijderd

Topicstarter
hmm nu helemaal vaag..zat een beetje te prutsen om beeld te krijgen vanaf de pc.. werkt in 1 keer de wireless weer.

daar ga ik em nu dus ook weer voor gebruiken... jammer voor et modden... :(

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

LOL, als de wireless het weer doet kun je hem nog steeds in je PC gebruiken, toch?

Macbook Pro

Verwijderd

Topicstarter
jah maar dan moet ik een nieuwe wireless gaan kopen :) stiekum hopen dat ie nog stuk gaat :P

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45

Super_ik

haklust!

trash die camera en hang die zender aan je computer :)
kun je overal wireless je filmpjes kijke :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Zoek de chipnummers eens op die een beetje in de buurt van je (TV)ingang zitten. Ze zouden kúnnen werken met PAL, maar dat hoeft natuurlijk niet - voordeel is dat je dan gelijk weet wélke signalen het chipje wél kan verwerken. Dat is al een stuk makkelijker dan alle mogelijke resoluties, refreshrates en signaalindelingen uit te proberen die je videokaart aankan...

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 16:34
wireless divxen kijken is wel de bom.
onder het eten ofzo dat ding op tafel leggen.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Pagina: 1