Toon posts:

SBS 4.5 + Share Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een SBS 4.5 server staan die problemen geeft als ik via een vpn shares op de server probeer te openen.

Ik maak gebruik van een Netscreen Firewall en met de remote VPN client connect ik over het internet naar de netscreen.
Dit gaat allemaal goed, ik kan het netwerk van binnen pingen, telnet'en etc.
Maar zo snel als ik naar een share op de SBS server zelf wil connecten zegt deze dat ie de netwerkshare niet kan vinden. Zelfs als ik op IP adres connect doet ie het niet.

Open ik een share op een werkstation dan werkt deze wel !

Heeft hier iemand al eens eerder van gehoord ?

Verwijderd

Als je de vpn connectie maakt naar een in het netwerk hangende server moet het wel werken (dus ipv naar de firewall) maar ik neem aan dat je liever niet je sbs bak direct aan het net hangt.
als je toevallig een w2k server er los naast hebt hangen kun je die proberen te gebruiken (als je firewall dat goed vind natuurlijk)
Zo werkt het bij ons ook namelijk.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Heb je bij de verbindings eigenschappen wel de goede WINS server ingevuld.. En draai je uberhaubt op die SBS4.5 server wel WINS.

Dis soort problemen kna je vaak toeschrijven aan forward en reverse name resolven.
OP SBS 4.5 is dat waarschijnlijk met WINS.
ALs je het interne IP adres van de SBS server invult als zijnde de WINS server, dan zou je ook op naam moeten kunnen pingen als je verbonden bent.

suc6

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost dus er mag een slotje op.
Nah lang zoeken:

De machines in kwestie bleken op het kantoor in een domain geinstalleerd te zijn. Toen ze daarna bij een thuisgebruiker werden geplaatst maakten ze dus nog steeds gebruik van een domein accoutn om in te loggen (cached weliswaar).
Op de een of andere manier vond SBS dat dus niet zo fijn.

Toen we de machines stand alone installeerde zonder enige vorm van domeinnaam in te vullen werket het als een zonnetje.