[Premiere] Titel overlay uitfaden

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik ben bezig met een klein hobby projectje in premiere en kan iets niet voor elkaar krijgen. Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe het moet.

De situatie is als volgt:

Ik heb een clip van een hotel en wil daaroverheen een titel leggen (die dus transparant moet zijn). Dit heb ik gedaan door de titel op de superimpose track (track 2) te leggen en de transparantie op alpha channel te zetten. So far so good. Het is de bedoeling dat de titel de eerste x seconden van de clip te zien is. Helaas stopt de titel abrupt. Ik wil deze graag langzaam laten uitfaden. Ik krijg dit maar niet voor elkaar. Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan doen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Met de standaard "effects" moet dat te doen zijn, toch?
Ik zal later vandaag even kijken op m'n andere PC, zit nu op m'n laptop te werken.

You can't have everything. Where would you put it?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
als ie op het tweede videospoor staat kun je gewoon 'dissolven' in het nederlands weet ik niet hoe dat effect heet. hij past dan de opacity aan van de tweede laag.

Verwijderd

Als je de titel nou gewoon op de bovenste video laag zet, die kun je "uitklappen" met het pijltje naast de tekst "video1" waardoor er een fadebalk onder de clip komt te staan....daar kun je handmatig aangeven wanneer ie hoeveel moet faden.

Ik maak even een screenshot, moment.

Verwijderd

(Zet de venster indeling eerst op A/B edting ;).)

Zet hem op het video spoor "Video 2" of hoger. (Dus geen video 1a of 1b.)
Druk nu op het driehoekje van het video spoor 2. (Zit links)
Nu krijg je een lijn te zien, net als bij het geluid spoor kan je er key's aan toevoegen en de streep omlaag halen.

Bij het bovenste zie je alleen je titel, en bij benede zie je de titel helemaal niet. In het midde is de titel half doorzichtig.
Omdat je meer video sporen lan toevoegen: Video 3,4,5 kan je dus verschillen titels onstebeurt latenverdwijnen of opkomen ¬_o.

Je kan het zelfs animeren met motion control.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 15:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 15:36:
(Zet de venster indeling eerst op A/B edting ;).)

Zet hem op het video spoor "Video 2" of hoger. (Dus geen video 1a of 1b.)
Druk nu op het driehoekje van het video spoor 2. (Zit links)
Nu krijg je een lijn te zien, net als bij het geluid spoor kan je er key's aan toevoegen en de streep omlaag halen.

Bij het bovenste zie je alleen je titel, en bij benede zie je de titel helemaal niet. In het midde is de titel half doorzichtig.
Omdat je meer video sporen lan toevoegen: Video 3,4,5 kan je dus verschillen titels onstebeurt latenverdwijnen of opkomen ¬_o.

Je kan het zelfs animeren met motion control.
Dat is dus precies wat ik zei :) maar uitgebreider uitgelegd.

screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mc/premiere.jpg

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Klinkt goed, echter ik heb alleen een alpha channel (om de titel transparant te maken). Hoe krijg ik een 2e key voor faden erbij?

Verwijderd

Je hoeft normaal niks te doen om je titel transparant te maken waneer je achtergrond wit laat ¬_o. Probeer het meer vene uit.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 16:10:
Je hoeft normaal niks te doen om je titel transparant te maken waneer je achtergrond wit laat ¬_o. Probeer het meer vene uit.
Ik heb met de titel generator een titel gemaakt (template gepakt). Deze bestaat uit een zwarte achtergrond met greyscale letters.

Pagina: 1