Toon posts:

[XP] Na de zoveelste keer weer dezelfde fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik blijf dit probleem behouden (sry dat ik hier telkens op terugval)

het probleem is als volgt:

mijn 3d drivers van mijn kaart (Asus V8440 = Geforce 4 ti 4400) schijnt problemen te hebben met elke driver in xp.
ik heb al verscheidene dingen geprobeerd maar geen suc6.

verschijnselen:

- vastlopers op verschillende momenten (in-game, tijdens windows etc)
- of met geluk reset hij de kleuren naar 640x480x8 bit :r
Herstellen naar de originele res en 32 bit laat het ook crashen

wat ik geprobeerd heb:

- drivers veranderen (van 41.xx tot 45.xx toe en nog wat oudere in de 2x.xx serie)
- Microsoft standaard drivers (heeft vroeger de problemen verholpen, helaas is dit nu ook over :( )
- format (heeft geen hulp geboden

het vreemde geval:

problemen worden niet vertoond in windows 2000 enterprise server en 98 second edition

oplossing:

helaas tot nu toe geen ;(

wie kan me hierbij helpen? ;(
ik word hier schijtziek van :(

---edit---

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heume146/hier.jpg
voor grote pic

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 13:18 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit probleem had ik ook (in winxp en niet in win98), en ik bleek tegen mn vidkrt aangestoten te hebben zodat er een paar pinnetjes scheef zaten. (volgens mij die van pal/ntsc) Na die weer recht gefrutselt te hebben geen probz meer gehad. Heb je dit trouwens na een schone install van xp? Dan zit het zeker in de vidkrt zelf. (als het niet zoiets is wat ik had dan toch iets anders) Blijkbaar is winxp op de ene of andere manier daar veel fanatieker op. Owja, welke directxxen gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
dx versie is niet geupdate dus 8.1 (standaard xp hehe :) )

maar ik zal ff kijken op de kaart :)

--edit voor post hieronder--

waarom geeft xp dan een error met mijn videokaart ipv geheugen? :?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 13:23 ]

Verwijderd

Memtest draaien!!! (is waarschijnlijk een geheugen defect)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 13:22 ]

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

juist ;-) Heb je dit probleem ook als je je skin engine uitzet?
Dus normaal windows?

Ik zou inderdaad even kijken of je AGP kaart er goed inzit en kijk GOED in je BIOS op welke mode AGP staat. Deze moet op MINIMAAL 2x staan (waarschijnlijk op 4x), in ieder geval 4x is het beste (heb dezelfde kaart).

Welk Mobo heb je?

En heb je AGP Fast Write aanstaan? Zoja uitzetten!

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb maar het garantiebewijs meegenomen naar Alternate (wat een flutzaak btw :( )

ik kreeg geen vervangkaartje :( dus nu een Geforce 2 mx 200 draaiend)

ik hoor waarschijnlijk maandag of het volgens hun defect is (lijkt mij sterk dat het niet zo is)

Verwijderd

Topicstarter
k, wat ik nog vergeten ben te melden aan een verschijnsel:

beeld flitst af en toe (af en toe 2 sec black-out) met die asus v8440

dus nu dat vervangkaartje eringepropt, WEER flitsen dat ie doet :(

waar zou het dan aan kunnen liggen? :S

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 21:49

WPN

slechte AGP slot?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Het probleem komt me bekend voor. Ook dat van die 2 seconde blackouts.... Alleen had ik het bij iemand met een Asus P4S533-E moederbord. Zit er toevallig een SiS 645DX chipset op je moederbord?

(Die mensen waar die PC van is, zouden hem een keer komen brengen, zodat ik er naar kon kijken bij mij thuis omdat ze daar nog geen internet hebben. Nooit meer iets van gehoord....)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 19:35:
Het probleem komt me bekend voor. Ook dat van die 2 seconde blackouts.... Alleen had ik het bij iemand met een Asus P4S533-E moederbord. Zit er toevallig een SiS 645DX chipset op je moederbord?

(Die mensen waar die PC van is, zouden hem een keer komen brengen, zodat ik er naar kon kijken bij mij thuis omdat ze daar nog geen internet hebben. Nooit meer iets van gehoord....)
het zou toevallig een 645DX kunnen wezen aangezien eze handleiding het zegt 8)7, maar niet specifiek een SIS645DX

specs:
p4 1,7 ghz
Geforce 4 ti 4400 (nu tijdelijk een GF 2 mx 200 compaq consumer :r )
Gigabyte p4 titan 533 mhz

meer niet nodig denk ik :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 19:53:
[...]

het zou toevallig een 645DX kunnen wezen aangezien eze handleiding het zegt 8)7, maar niet specifiek een SIS645DX

specs:
p4 1,7 ghz
Geforce 4 ti 4400 (nu tijdelijk een GF 2 mx 200 compaq consumer :r )
Gigabyte p4 titan 533 mhz

meer niet nodig denk ik :)
Tja.... die specs staan ook in je sig.... Alleen kun je bij Gigabyte niet echt handig zoeken met die informatie. In de handleiding van je moederbord staat dat het een 645DX chipset is, maar dat vertrouw je niet? Of is het zo'n min of meer universele handleiding?

Bij het probleem waar ik het over had, ging het overigens om de combi: Asus mobo met 645DX chipset en GF4 MX440. Ben benieuwd of ik ooit nog eens iets van die mensen hoor...

Edit:

Ik zie hier net op de site van Asus, dat er sinds 15 april van dit jaar nieuwe WHQL-drivers zijn voor de SiS-AGP..... Misschien kan ik mijn klant daarmee helpen, als ik er nog eens iets van hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://ftp.gigabyte.com.tw/products/8sr533p_product.htm

deze mobo heb ik :) en zoals je ziet alleen SIS645 :?

keb je toegevoegd @ msn bazzh ;)

maar waar haal ik de drivers?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 20:33 ]

Verwijderd

SIS 633/635/645/645DX/648/655/733/735 AGP Driver

Die gebruikt dus de dezelfde driver. Alleen loopt Gigabyte een versie achter. Zij zitten nog op 1.13 (en daar had ik de problemen ook mee, spontane vastlopers en korte blackouts), terwijl Asus 1.14 al aanbiedt. Misschien die eens proberen? (1.14 dus)

Volgens SiS is een 645 Northbridge overigens gekoppeld aan een 961 Southbridge, en een 645DX aan een 962. Ik denk dus, dat ze bij Gigabyte de "DX" maar voor het gemak vergeten zijn. Volgens SiS ondersteunt een 645 ook geen DDR333, en jouw moederbord volgens Gigabyte wel. Je kunt trouwens op de chip aflezen of het een DX is, staat erop gedrukt.

Toegevoegd aan MSN??? Da's leuk, maar ik zit hier op m'n werk.... En die proxy zit echt hartstikke dicht hier. Dat wordt dus vrijdagmiddag/avond....

linkje om drivers rechtstreeks van SiS te downloaden (2 maanden geleden nieuwe versie uitgebracht 1.16)
http://download.sis.com/sisdlc/driver_list.jsp

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 20:46 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

Ik heb een ongeveer gelijk probleem. Bij mij crashed mijn xp soms als ik m'n favorieten in IE aanspreek. Mijn muis blijft dan hangen, en ik kan niets meer doen totdat na een seconde of 10 xp op 640x480x8 springt en met eenzelfde foutmelding als jij hebt komt. Ik kan dan alles doen, behalve de resolutie herstellen, want dan crached hij compleet. Rebooten is dus eigenlijk de enige oplossing. Met videodrivers heeft het denk niets te maken, want ik draaide zeer stabiel voor maanden. Tevens heb ik maar een Voodoo 3 3000 kaart in die pc zitten, en draai ik verder niets bijzonders op mijn Dual PIII 1000MHz pc'tje...

Iemand?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
wat ik hier lees is SIS 645 + SIS 962L AGPset

en wil je me aub toevoegen @ msn? je accept me niet :?
mail: granturismochampion @ hotmail [dot] com

maar wat me ook opviel (eigenlijk nooit op gelet) is dat hij bij de GF 4 ti 4400 PCI modus aangaf :X
dat is ECHT niet gezond :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 20:42:
wat ik hier lees is SIS 645 + SIS 962L AGPset

en wil je me aub toevoegen @ msn? je accept me niet :?
mail: granturismochampion @ hotmail [dot] com

maar wat me ook opviel (eigenlijk nooit op gelet) is dat hij bij de GF 4 ti 4400 PCI modus aangaf :X
dat is ECHT niet gezond :X
Ik zit op mijn werk.... vrijdag dus pas terug thuis. En de proxy hier zit dicht... Zie hierboven voor linkje naar driversite van SiS.

Verwijderd

Heb je wel iedere keer de detonator remove tool (detonator destroyer) gebruikt? Anders kan je weer helemaal overnieuw beginnen. :x
Want sommige drivers blijven er anders opstaan, wordt *.ini niet automatisch geupdate.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nooit de remove tool gebruikt

en over het updaten van mijn SiS chipset (dmv die exe), nog steeds die "black-outs'

Verwijderd

Topicstarter
k nu een andere vraag

als ik bijvoorbeeld de ASUS P4P800 Deluxe mobo zal nemen met een 865P of 875 chipset zal nemen, zou dit het gehele probleem oplossen? (ik ga geen miskopen doen aangezien het geld niet op mijn rug groeit :/ )

Verwijderd

Topicstarter
iemand? ;(

en ook nog, keb de chipset driver die op de cd van Asus V8440 stond, voor een kwartier vlekkeloos, maar daarna niets goed. nog steeds aan het flitsen :/

Verwijderd

Topicstarter
na nog langer onderzoek blijkt dat de GF 4 TI 4400 defect is na 2 uur lang draaien.

ik prik dus de GF 2 MX 200 in van MSI en ja hoor, nog geen 5 minuten later en het flitst als de t*ring :X

laatste tijd gaat heel mijn pc flippen in de vorm van 5 (!) minuten geen beeld!
zijn er geen tijdelijke oplossingen naast os veranderen ofzo?
het begint me de keel uit te hangen (krijg voor mijn verjaardag een a7n8x + 2500+ barton :) , duurt wel lang :( )

enigzins dat Gigabyte hier iets op heeft gevonden?

[edit]
@ post hieronder

daar zou het nauwelijks aan kunnen liggen

cpu: 46 idle 55 stressed
mobo 25 graden :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 17:08 ]

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Lijkt me sterk, maar het zou de koeler kunnen zijn. Dat die niet genoeg koelt.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18
Als het probleem zich voordoet met beide kaarten, zal ik minimaal ff een memtest draaien

je kan natuurlijk ook een andere/oudere whql driver voor je videokaart(en) proberen

en wat bedoel je precies met pci-modus ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk was dat pci modus het defect probleem (andere reden heb ik niet)

memtest ga ik ff draaien

en andere drivers bieden geen uitkomst meer

[edit]
dat defect ligt bij die GF 4 ti 4400 van asus, is nu bij asus zelf

met deze gf 2 mx 200 is het nu 4x agp @ nvidia tab :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 17:14 ]

• Bossie
ik bedoel, waar word dat aangeven, maak anders ff een screenie

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

screenie maken van je bon van de winkel dus :)

Verwijderd

Topicstarter
zo, net ff memtest86 gedaan

duurde 40 minuten en geen enkele melding

mja, andere reden? hoogstens core kapot van proc?
ik verdenk zelf dankzij een ander toch de mobochipset

• Bossie
zoek dan het bonnetje van je moederbord maar op

Verwijderd

Topicstarter
na een uitvoerig gesprek met Simson Computers kwam eruit dat het volgens hun het niet aan de mobo ligt aangezien deze gewoonweg naar behoren zou moeten werken onder elke os (bij mij werkt ie onder 98se en 2000 AS, maar xp dus niet)

hun willen het onderzoeken, maar er zit een risico aan

als het een softwarematige probleem is, moet ik alles betalen kwa onderzoekskosten etc (kweet alleen de kosten niet, stomme ik vergeten te vragen)
als het hardwarematig is vergoeden hun alles en ben ik van het probleem (hopelijk) af

dan denk ik toch dat je net zal zien dat het softwarematig is en dus moet dokken :(

wat zouden jullie doen?

• Bossie
Ik zou een image maken, van je huidige windows, om deze vervolgens te vervangen door w2k pro en de bak goed gaan stressen om te zien of deze fouten zich alsnog voordoen

Ik vind het vreemd dat het zich met beide videokaarten voordoet, en zou daardoor meteen aan een defect mobo denken

heb je overigens niet de mogelijkheid om je ti4400 in een ander systeem te testen, of eventueel een andere (sterkere)voeding te proberen

Ik heb helaas ervaringen met computerboeren die volgens de bovenstaande manier te werk gaan, en ben bang dat je dat alleen pleuro's gaat kosten

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Kijk eens of deze setting in je BIOS goed staat... je kunt ook gelijk proberen AGP fastwrite aan/uit te doen, AGP aperture size op default 64 MB te zetten en nog een setting waarvan ik de naam niet meer weet die met AGP te maken had te tweaken in de BIOS. Ik had zelf wel eens problemen met fastwrite op een nogal exotische configuratie.

[ Voor 12% gewijzigd door wacko op 08-09-2003 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou, heel mijn systeem kaalgeplukt waardoor deze dingen er nog inzaten

- voeding
- proc
- mobo
- gf 2 mx 200 (gf 4 ti 4400 ligt bij alternate > asus)
- geheugen (2 reepjes 266 mhz)

eerst zo opgestart, na gamen begont hij te flitsen (gebeurt ook zomaar zonder maar iets te doen btw)

1 geheugenreep verwijderd van 512 ddr 266 mhz mb, na een tijdje begon ie te flitsen

reep terug erin, 256 mb eruit, tijd later weer flitsen

nu denk ik toch dat de mobo de boosdoener is :(

btw, fastwrites staat uit, sideband addressing gaat niet en dat andere is ook uit

aperture was standaard 64 mb zoals ik zag :)

edit:

deze gf 2 mx 200 presteert vlekkeloos @ een dell 500 mhz :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 21:28 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Schopje voor dit topic, ik heb voor iemand zijn systeem ge-upgrade van Windows 98 naar Windows XP, en heb hetzelfde probleem. Het gaat in dit geval om een Asus P3B-F en een Savage4 van S3.

Met Windows 98 waren er nooit problemen, maar nu dus regelmatig dezelfde fout als hierboven beschreven.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Schopje.
Pagina: 1