MSI 865PE NEO2 bios probleem

Pagina: 1
Acties:

• rickpastoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-11-2021
beste...
ik heb een mobo gekocht van het type dat in de naam vermeld staat,
en die werkte eerst helemaal naar behoren.
ik heb Live Update 2 geïnstalleerd, en daarmee de nieuwste biosupdate gedownload. Die heb ik op floppy gezet en daarmee heb ik het bios
geflashd... bij het opnieuw opstarten daarna gaf het geen piepjes en
geen beeld meer. Toen ik op de MSI site las hoe je het bios moest recoveren,
heb ik de diskette die ik gebruikt had voor het flashen geformatteerd.
dat was dus dom, maar dat wist ik toen nog niet. ik heb inmiddels alle biosversies van de site gehaald en geprobeerd en helaas zonder
effect... ik heb ook het mobo gereset door de spanning en het batterijtje
er een kwartier niet in te doen.

specs pc:
voeding: Maxpower 300W
mobo: MSI 865PE NEO2 fis2r
proc: 2.8 ghz 800 Mhz
geheugen: 512 Mb 400Mhz
graph: ati radeon 6900 128mb
hdd: maxtor 160gig 8mb cache

weet iemand misschien een oplossing, of is het mobo dood, en kan ik een nieuwe aanschaffen?? of heeft iemand misschien hetzelfde type moederbord en mailt mij het werkende bios, dat zou helemaal mooi zijn.
mijn emailadres: rickpastoor@filternet.nl

groetjes, een wanhopige MSI bezitter...

[ Voor 8% gewijzigd door rickpastoor op 14-08-2003 14:09 ]

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je goed lang gewacht totdat de BIOS-update zei dat hij echt helemaal klaar was? Dat is namelijk een veel voorkomend probleem bij deze borden, dat mense hun bord killen omdat ze niet lang genoeg wachten totdat het nieuwe BIOS er helemaal goed opstaat...
Heb je je CMOS al gecleared?

• rickpastoor
ik heb gewacht tot hij de 4 piepjes gaf... en ik heb de cmos gecleared, maar ik zal het nog es proberen... zucht
alvast bedankt voor je reactie!
groetjes

• oli4100
  • Niet online
Wat voor lampjes branden er als je probeert te booten? Geeft hij helemaal geen kick meer? Dan is hij misschien dood. Als er nog wel lampjes branden op het mobo of op dat D-bracktet, dan is er nog hoop...

• rickpastoor
op de d-bracket branden de lampjes, en die geven aan dat er iets met de memory is, maar ik heb het memory gecheckt bij een vriend vanochtend, en dat werkte nog naar behoren... verder doen de front lampjes het nog gewoon.
groetjes

• oli4100
  • Niet online
Ehm....kan je dan wat meer specs geven?(Dus alle specs: Mobo, geheugen, GPU etc. + relevante informatie over die dingen) Want nu lijkt het dus erop dat het iets met je geheugen is, maar je geeft daar geen informatie over. Edit ff je startpost, want als je het zo laat is de kans groot dat hij wordt dichtgegooid.

PS. Je hoeft niet te groeten, tweakers groeten elkaar permanent. ;)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Waarom BIOS geüpdate als hij naar behoren funktioneerd :?

• BJD
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Probeer ff het mem te testen met memtest86 en anders kan je naar de winkel terug gaan en zeggen dat hij kappot is.

Verwijderd

BJDI schreef op 18 August 2003 @ 09:44:
Probeer ff het mem te testen met memtest86 en anders kan je naar de winkel terug gaan en zeggen dat hij kappot is.
Het is maar de vraag of je een ander moederbord krijgt als je de bios verkeerd geflashed hebt.

Verwijderd

rick pastoor schreef op 14 augustus 2003 @ 12:42:

weet iemand misschien een oplossing, of is het mobo dood, en kan ik een nieuwe aanschaffen?? of heeft iemand misschien hetzelfde type moederbord en mailt mij het werkende bios, dat zou helemaal mooi zijn.
mijn emailadres: rickpastoor@filternet.nl

groetjes, een wanhopige MSI bezitter...
http://www.flashbios.org/ .
Deze zaak zit in Nederland:

Laten flashen kost EUR 10,00.
In ieder geval goedkoper dan een nieuw moederbord.

• ANdrode
  • Niet online
These costs are only needed to buy stamps, packaging and to cover phonecall costs.
So if you want to your BIOS chip "re-flashed in a flash" :-)
then please download and fill in this form and send it together with your BIOS chip and
payment to us. The address and other important info can be found in the form.
...and thats it! Relax - you will get your chip re-programmed as working like new!!!
www.flashbios.org
is dus een nederlandse vrijwilliger die dat geld op maakt aan de (internationale!) telefoonkosten en porto...

Verwijderd

ANdrode schreef op 18 August 2003 @ 19:00:
[...]

www.flashbios.org
is dus een nederlandse vrijwilliger die dat geld op maakt aan de (internationale!) telefoonkosten en porto...
Hoe weet je dat het een vrijwilliger is?
En dat ie het geld opmaakt aan internationale telefoonkosten?

Ik zie het nergens staan in het formulier.
Pagina: 1