Toon posts:

[Debian] mailserver meerdere domains

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een mailserver opzetten voor meerdere domains. Op zich geen groot probleem, alleen wil ik er zo min mogelijk werk aan over houden.

Dus dacht ik aan zo'n web-based control gedoe, waar iedereen de e-mail adressen van zijn eigen domein kan beheren. Nu heb ik al een kleine selectie gemaakt tussen de verschillende mogelijkheden, namelijk:

-Postfix-Cyrus-Web-cyradm
-Qmail-qmailadmin-vpopmail

Maar wat is nu de beste keuze?

Mooiste zou zijn om alles via apt-get te installen en dat ik dan ook geen omkijken meer heb aan updates. Maar debian heeft alleen "oude" pakketjes voor postfix-cyrus en geen pakketjes van Qmail-qmailadmin.

Kan ik niet de laatste pakketjes uit testing of unstable halen? Of is er nog een andere goede oplossing?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je kunt de laatste packages uit testing of unstable halen, maar deze zul je wel moeten hercompileren, m.a.w. : De sources downloaden (via apt-get -b ) en deze installeren.
Dit moet omdat de packages niet meer uitwisselbaar zijn met stable op dit moment i.v.m. het upgraden van een compiler in testing en unstable.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb gekozen voor de Qmail optie. Lees er veel goede dingen over en vpopmail ziet er gewoon goed uit :)

Is er niet ergens een goede uitgebreide howto te vinden? Ik heb er wel 1 gevonden, maar daar staan alleen de commondo's en apps die je moet draaien. Gewoon copy paste dus, maar daar word ik zelf niet veel wijzer van.