Toon posts:

Terratec 5.1 fun digital out, valse voorlichting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Terratec 5.1 fun soundcard gekocht.
Na installatie blijkt het control-panel aan te geven dat de optische uitgang alleen werkt voor de hoofdtelefoon of stereo instelling en dus niet voor de 5.1 instelling. En juist daar had ik hem voor gekocht, om het 5.1 geluid via mijn versterker af te spelen.

Ik heb mijn optische kabel nog niet binnen, dus ik kan het nog niet testen.

Weet iemand of dit inderdaad zo is dat de 5.1 instelling niet op de digitale utgang uitgezonden kan worden? bvd.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

hij gaat alleen dolby digital als 5.1 uitsturen, alle andere signalen zullen gewoon in stereo uit de digi uit gaan, dat is bij alle geluidskaarten zo (en heb ik ook in de AV faq gezet).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

http://www.nomad.ee/micros/digitalaudio.html

Omlaag scrollen naar de rode infobox. Dit is voor zover ik weet de strakste manier om non-pcm streams over deze kaart te sturen.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32
Hmm ik heb een probleem met deze card... als ik optical kies in de control panal krijg ik gewoon stereo geluid enzo dat werkt allemaal prima . maar zodra ik een dvd wil kijken in ik schakel SPDIF in bij windvd of Powerdvd dan krijg ik GEEN geluid en het beeld gaat ontzettend snel lopen

iemand enig idee hoe dit kan ?

PS: Ik heb een Logitech Z-680 geluidset

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live