Papier kleur opsporen uit photoshop?

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Als ik een bepaalde kleur in photoshop heb, kan ik daar dan precies diezelfde kleur voor krijgen bij de boekhandel? Ik bedoel ik wil dan precies die kleur als papier hebben. Zijn er papier codes? En zijn die uit photoshop te halen?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans denkt dat dat pantome kleuren zijn. Maar let wel goed op dat je monitor misschien dusdanig staat afgesteld dat hij de kleur anders weergeeft dan dat hij werkelijk is (contrast etc.)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• MauriX
Ik bedoel. Is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld een kleur in photoshop neem, vervolgens ergens opspoor wat de 'kleurcode' is en dat ze bij de boekhandel/papiergigant mij precies die kleur papier kunnen leveren.

• SillyJW
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Daar kan ik wel een duidelijk antwoord op geven: nee.
Je maakt het jezelf een stuk makkelijker als jet het andersom kunt doen. Fijn een papiertje uitzoeken en daar een kleurtje bij kiezen in photoshop.

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46

King

War. War never changes.

Je zou het kunnen proberen met je RGB code of met je HTML code.
Maar zoals Prammenhanger al zegt loop je de kans dat het er dan anders uit ziet als op je scherm.

edit:
En anders print je toch een pagina uit met de kleur die je wilt hebben en ga je dan in de boekhandel zoeken naar een soortgelijke kleur :)

[ Voor 32% gewijzigd door King op 14-08-2003 11:30 ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Er zijn zoveel kleurgradaties dat het bijna onmogelijk is om exact dezelfde kleur te pakken te krijgen, of je moet een vastgestelde kleur (pantone geloof ik) kiezen, dan kan het waarschijnlijk wel.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

in ps kan je bij een kleur de dichtstbijzijnde pantone kleur wel opzoeken, maar of papier volgens die standaard te verkrijgen is, is maar de vraag

bedenk wel dat als je op gekleurd papier (in kleur) gaat printen, je kleuren er ineens heel anders uit kunnen zien (tenzij je dekkende toner hebt)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 11:33:
in ps kan je bij een kleur de dichtstbijzijnde pantone kleur wel opzoeken, maar of papier volgens die standaard te verkrijgen is, is maar de vraag

bedenk wel dat als je op gekleurd papier (in kleur) gaat printen, je kleuren er ineens heel anders uit kunnen zien (tenzij je dekkende toner hebt)
Klopt, daarom moet je ook een RIP gebruiken die gebruik maakt van o.a. papier profielen, op die manier kan je bijna exact printen van wat je op je beeldscherm ziet (mits je beeldscherm ook gecalibreerd is).

Zonder RIP is dat bijna onmogelijk...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• MauriX
Daar gaat het niet om. Het gaat me om de kleur van het papier. Ik heb namelijk een logo, en die is een bepaalde kleur. Die kleur moet het papier ook zijn... vandaar...

• SillyJW
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

MauriX schreef op 14 augustus 2003 @ 11:38:
Daar gaat het niet om. Het gaat me om de kleur van het papier. Ik heb namelijk een logo, en die is een bepaalde kleur. Die kleur moet het papier ook zijn... vandaar...
Je kunt jezelf een heleboel ellende besparen door nu te
accepteren dat dat niet gaat lukken. Tenzij...

• Je heeel veel mazzel hebt en er een papiertje bestaat dat
stom toevallig exact die kleur heeft.
• Je er fijn een smak geld tegenaan wilt gooien. :)

[edit]
Bedenk ook dat papier een natuurprodukt is. Een stukje gekleurd papier kan bij de volgende batch die je gaat halen best een tikkie anders zijn. Je oplossing moet volgens mij dan ook 1 van de volgende zijn.

• Neem een kleur die juist niet in de buurt komt van de bestaande kleur.
• Accepteer een kleurverschil.
• Laat een stukje papier bedrukken in de kleur van het logo.

[ Voor 26% gewijzigd door SillyJW op 14-08-2003 11:49 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

MauriX schreef op 14 August 2003 @ 11:38:
Papier heeft nooit exact dezelfde kleur als de kleurstalen die je bij een drukkerij zult vinden, altijd zal er een afwijking in kunnen zitten.

Sowieso zijn het stalen die per fabriek een andere kleur hebben, royal blue van de ene fabriek zal iets paarser zijn dan bij de andere fabriek.

Je kunt het beste, zoals hierboven al staat, een kleur papier uitzoeken, en daar je ontwerp op aanpassen, met in het achterhoofd mijn eerste alinea..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46

King

War. War never changes.

MauriX schreef op 14 August 2003 @ 11:38:
Ik neem aan dat je het logo op het papier wilt printen?

Misschien klopt het niet wat ik zeg, maar als je sommige delen van het logo dezelfde kleur als het papier wilt hebben, dan laat je die delen toch doorzichtig?
Of denk ik nu te simpel :?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58
Als je de exacte kleur uit een logo wilt halen is het misschien slim om dat logo ergens (drukker? reclamebureau?) op te vragen in .EPS formaat en in Illustrator de PMS kleur uit te lezen.

Er vanuitgaand dat er een "profi" logo van bestaat natuurlijk. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als ik jou was zou ik iets minder pietje precies doen. Ik snap dat je logo een bepaalde kleur heeft, maar print hem eens uit op de printer of haal hem bij de drukker waar hij het meeste vandaan zal komen.
Ga daarmee naar de winkel en bestel je papier. Je zult vast wel vaker documenten met dat logo moeten afdrukken / drukken, en dat zal ook niet altijd op exact dezelfde printer gebeuren, onder exact dezelfde omstandigheden, of altijd bij dezelfde drukkerij.

Ik zou het bij benadering houden, dan ben je een stuk goedkoper en gemakkelijker uit. Maar ga wel naar een zaak met voldoende keus, en laat je niet beperken door de keuze uit drie tinten rood ofzo.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Neem ook even in gedachten dat printen op gekleurd papier bagger gaat. Neem gewoon wit papier en druk er een kleur overheen. En besef dan dat je met een beetje pech dat niet fatsoenlijk door een laserprinter kan gooien. Maar ik ben er niet achter wat je nou eigenlijk wilt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1