Toon posts:

SB Live linkerkant doet het niet meer :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb slechts 2-speakeropstelling, nou doet links het niet meer. Kan wel via 4-speakeropstelling softwarematig zorgen dat ik de uitgang voor achterspeakers kan gebruiken, maar wil weten of meer mensen dit probleem hebben (gehad) en hoe het komt.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

dan issie kapot.... ;)

I see dead pixels...

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ok, sorry dat ik deze oude post boven water haal, maar ik heb (en vele, vele anderen) hebben ditzelfde probleem. Ik dacht, laat ik geen nieuwe openen, maar deze optillen... :)

Dit is de situatie:

Goed geinstalleerde PC met Win98 en Creative SB Live! Value.
(dus begin niet over Via 4in1 drivers en dat soort dingen... :) )

Stereo receiver aangesloten op de groene output plug van de Live!

Mini-jack naar 2x tulp kabel werkt gegarandeerd, aansluiten op voorkant cd-rom speler en je hebt prima stereo geluid.

Mixer settings zijn allemaal goed, zowel links-rechts balans als speaker keuze.

(Probleem is idd te omzeilen door de zwarte output plug te nemen, live! instellen op 4 speakers en de balans helemaal naar 100% rear zetten, maar dit is een workaround, geen oplossing... :) )

Probleem:
Net als vele anderen (hier op GoT en in newsgroups) komt er uit het linkerkanaal (linksvoor) geen, of bijna geen geluid meer.

Het verplaatsen (qua PCI slot) of het herinstalleren van software/drivers heeft geen effect. Dit is de tweede SB Live! VE die dit probleem bij mij geeft... :(

Het zit hem dus niet in aansluitpluggen. of kabels. Is het de hardware (Dan mot ie weg) of is het misschien toch een of andere obscure software fout?

Anybody? :?

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Hier heb ik ook al zo lang last van. Das vrij normaal.

Ik heb veel last van kraken en/of geen/slecht geluid uit linker box.

Dit is een quote waar het door kan komen:

What causes the awful crackling?

It appears to be a combination of several factors, ranging from poor hardware and driver design on the part of Creative Labs to other factors such as ACPI. A very simplified explanation is that unless the card is allowed to hog the PCI bus when it wants to output sound, the sound stream is subject to sporadic interruption and this is what you hear as crackling. If you have a high performance video card, which utilizes the memory bus heavily, the chances are quite high that youll experience crackling with a Live! card.

Das als het goed is SbLive + Via bug.

• estorino
Hmmm, ik heb echter geen via chipset, maar een good old Intel 440BX...

Ik denk ook niet dat dit hetzelfde probleem is als het mijne, aangezien mijn probleem in een keer onstond nadat de kaart prima werkte voor een jaar.

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Zelfde probleem hier. Wanneer ik hem aansluit op de versterker doet het linker kanaal het niet... De gewone PC speakers doen het wel alleen kraakt het rechtse kanaal af en toe en valt wel eens weg(slecht contact op aansluiting Live kaart)

Is er voor het wegvallen van dat linker kanaal geen oplossing?
Anders ga ik overwegen om een Terratec kaartje te kopen.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:04

Tim Schuhmacher

abasios

Nog even en we kunnen een lotgenoten-praat-groepje oprichten.

Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb een dualboot en het vreemde is dat ik het probleem met WinME niet heb en Win2000 wel.

• estorino
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:28 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb een dualboot en het vreemde is dat ik het probleem met WinME niet heb en Win2000 wel.
Dit zou dan weer suggereren dat het geen hardware probleem is, maar een software probleem (of een combo van die 2).

En die lotgenoten groep, die kan idd opgericht gaan worden:

"Vandaag zijn we hier bijeen om te praten over ons probleem. laten we maar hier beginnen. GoldieLox, wat is jouw probleem?"

"Nou, ik zit gewoon niet lekker in mijn vel, ik heb het gevoel alsof er iets ontbreekt aan de linkerzijde. Ik mis, ik mis...
een bepaald geluid, een ervaring... Snap je?"

:)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Ik heb het probleem d8 ik zowel in Win2k als W98.

Zodra ik de LiveDrive koptelefoon aansluiting gebruik, dan is het geluid wel prima.

Verwijderd

volgens mij zit er een garantie van 5 jaar op die Sblive... dus misschien kan je het daarop gooien en een nieuwe kaart afdwingen :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:17 schreef robgee het volgende:
volgens mij zit er een garantie van 5 jaar op die Sblive... dus misschien kan je het daarop gooien en een nieuwe kaart afdwingen :?
Hoe kom je daar bij? Er zit gewoon 1 jaar fabrieksgarantie op Creative Labs spul.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• estorino
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:28 schreef Exirion het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Er zit gewoon 1 jaar fabrieksgarantie op Creative Labs spul.
Hmmm, ik heb een leuk verhaal voor jullie.
Mijn kaart is dus stuk right? Linkervoorkanaal geeft geen geluid meer... De garantie is allang pleite. Jaren geleden kocht ik een Live! Value, die ging kapot (zelfde mankement!) en werd geheel kostenloos vervangen door Creative Labs door hetzelfde model.

Nu is deze kaart dus kapot. Ik vrijdag op goed geluk Creative bellen. Ik zeg: "kaart is stuk, geen garantie meer, ooit eens gekocht, toen binnen garantie door jullie vervangen, nu is die stuk, maar geen garantie meer."
"Geen probleem" zegt Creative. "Wij sturen u een nieuwe kaart, een Player 1024, want de Value bestaat immers niet meer."
Mooi toch, Ze hebben me verzekerd dat de kaart dinsdag of woensdag aan de deur gebracht zal worden.

Als dit zo zal zijn (kwestie van afwachten), dan petje af voor Creative Labs...
Nu moeten ze alleen nog wat betere kwaliteit geluidskaarten maken... :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Dat is vaag zeg, ik heb al zeker 2 jaar een Creative SBLive! Value. Hij heeft tot 1 maand geleden non-stop in een ASUS P3B-F gezeten, met BX chipset dus... Nu zittie in een MSI K7T266 met Via chipset en hij doet het prima in stereo. Ik heb nooit allebei de luidspreker aansluitingen geprobeerd omdat ik toch al een Dolby Surround receiver heb, maar topkaartje hoor, goed geluidje ook.

• estorino
Zo, mag ik een applausje voor de service van Creative Labs?

<ruimte voor applaus>

Zo, nu we dat gehad hebben zal ik ff uitleggen.

Vorige week ging mijn 2de SB Live! Value stuk. (zie boven)

Door te bellen naar Creative kreeg ik toen buiten mijn garantie om een nieuwe opgestuurd.
Noot: de garantieperiode van 1 jaar was al om en het was een OEM product waarop Creative OFFICIEEL geen garantie op geeft.
Ga maar naar je dealer is het standpunt.

Deze vervangende kaart ging vorige week ook stuk. Weer bellen. Resultaat:

Vandaag ligt een pakje om me te wachten.
Een nieuwe kaart. En dit keer niet de value, maar een versie met vergulde pluggen en een digitale uitgang. Mooi toch? :)

Anyway, ik vind het zeer schappelijk dat ze zomaar buiten de garantie om mij een nieuwe kaart geven (en een betere ook nog), ik heb de ouwe niet eens hoeven opsturen.

Creative maakt misschien niet zulke goede kaarten (dat er zomaar 2 stukgaan is niet mooi en veel mensen hebben dit probleem :( ), maar ze hebben het goed opgelost.

Doe er je voordeel mee! Kaart stuk? Bel creative in Belgie, zij hebben het nummer van de helpdesk in Nederland...

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 09:42 schreef GoldieLox het volgende:
Net als vele anderen (hier op GoT en in newsgroups) komt er uit het linkerkanaal (linksvoor) geen, of bijna geen geluid meer
Wel, vreemd genoeg heb ik ook een gelijkaardig probleem met mijn SB128.
Na een tijdje gespeeld te hebben, stopt de linkerkant gewoon met geluid te produceren. Balans enzo is allemaal in orde.
Ik weet niet waar t aan ligt, maar kan het zijn dat de kaart te heet wordt ?

(Dit kan natuurlijk ook een TOTAAL andere oorzaak hebben dan jouw probleem, maar toch...)
Pagina: 1