Toon posts:

Philips CDRW probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips PCRW804 die ik niet meer aan de gang krijg. Zowel Nero als EasyCDcreator zien hem niet, en ook onder apparaatbeheer bij Windows 98SE ziet ik niets. Ik heb de Flashtool van Philips ook al geprobeerd. De eerste keer kwam er geen beweging in (bleef bij 0% hangen) en de tweede keer kon hij het hele apparaat niet zien? What is het probleem? |:(

Verwijderd

Heb je met die Flashtool nieuwe firmware upgeload? Probeer dat anders eens.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kabels al gecontroleerd? Wordt ie wel in BIOS herkent?

[ Voor 39% gewijzigd door Notna op 14-08-2003 10:37 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ziet hij de writer wel in je bios??

Verwijderd

Topicstarter
ja hij zegt dat hij automatisch nieuwe firmware ging uploaden, maar dat gebeurde vervolgens niet, en de tweede keer kon hij de gehele drive niet zien, dus ook geen firrmware downloaden. Kan het misschien zijn dat er iets niet goed staat in de BIOS ofzo?

Verwijderd

Notna schreef op 14 August 2003 @ 10:36:
Kabels al gecontroleerd? Wordt ie wel in BIOS herkent?
We zitten hier op GoT, hoor.. 8)7

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
zie je em wel in je BIOS scherm? (bij het opstarten dus)

Verwijderd

Topicstarter
ff checken :)

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 10:37:
[...]

We zitten hier op GoT, hoor.. 8)7
Dat zegt nog niks meeste mensen komen hier en weten echt geen fuck van wat ze moeten doen. Het is niet vanzelfsprekend dat mensen hier aan denken ;)

Verwijderd

Tuurlijk kan het zij dat er iets niet goed staat in de BIOS, maar dat check je toch voor je post... ??
Wat voor moederbord heb je?

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb deze brander ook, ook geflashed, sindsdien kan ik geen CDRW als hardeschijf gebruiken (het heeft een naam, maar is mij ffies ontschoten).
Wat je kan proberen is om hem eerst los te koppelen (IDE kabel eruit),
windows opstarten, IDE kabel weer erin en weer opnieuw pc aanzetten.
Dit heeft bij mij wel eens geholpen.

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 10:38:
Tuurlijk kan het zij dat er iets niet goed staat in de BIOS, maar dat check je toch voor je post... ??
Wat voor moederbord heb je?
Zoals ik al 2 posts eerder zei, de meesten doen helemaal niks. Die hebben dan meestal de FAQ ook niet gelezen.

ontopic: Kan ook gewoon zijn dat je cdrw het opgegeven heeft. Weet niet hoe oud die is...

Verwijderd

Je kan dus wel CD-R branden?? Dan is de brander goed. Misschien dan probleem met de schijfjes wel, zommige oudere branders hebben moeite met CD-RW. Hoe oud is brander?

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wil je misschien een RW bakken van het merk Philips Highspeed CD-RW 74??
Mijn brander doet het eigenlijk alleen met de RW van Imation.
De brander die ik heb, komt uit 10-2001

[ Voor 15% gewijzigd door _Rayman_ op 14-08-2003 10:47 . Reden: bouwjaar opgezocht ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios bekeken en daar stond inderdaad iets verkeerd. Staat nu goed, en compu ziet hem weer, alleen het werkt nog steeds niet goed. CloneCD geeft de volgende melding: " Wacht op Philips PCRW804" en EasyCD Creator geeft aan dat er een CD met voldoende capaciteit in moet, maar die zit er toch echt in. Heb de bak ook al opengehad, maar alle kabels zitten goed, en ook de jumper staat OK. What's the problem?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Was het niet zo dat EasyCD Creator je systeem vernacheld waardoor je CDroms niet meer werken?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Vuile lens waardoor hij de CD niet kan lezen?

Senile! Senile Oekaki

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 10:34:
Ik heb een Philips PCRW804 die ik niet meer aan de gang krijg. Zowel Nero als EasyCDcreator zien hem niet, en ook onder apparaatbeheer bij Windows 98SE ziet ik niets. Ik heb de Flashtool van Philips ook al geprobeerd. De eerste keer kwam er geen beweging in (bleef bij 0% hangen) en de tweede keer kon hij het hele apparaat niet zien? What is het probleem? |:(
Waarschijnlijk is hij nu helemaal dood, het eerste wat die flashtool doet is de flashrom leegmaken zodat hij de nieuwe firmware erop kan zetten, aangezien hij bij jou bleef hangen heb je kans dat de flashrom nu (gedeeltelijk) leeg is, uiteraard krijg je em dan niet aan de gang.

Die flashrom kun je opnieuw beschrijven als je em eruit haalt en in een programmer stopt (zijn duur, dus iemand vinden die er 1 heeft), dan kun je de firmware er weer op zetten.

Aangezien jouw brander daarvoor ook al niks deed heb je grote kans dat die firmware opnieuw schrijven weinig helpt aangezien er dan wat anders stuk is.

Of ik lees de rest van de posts even en zie dat mijn verhaal niet van toepassing is |:(

[ Voor 6% gewijzigd door bobo1on1 op 14-08-2003 18:45 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is even van een iets andere aard geworden. Hij herkent nu noch de CDrewriter noch de cdrom speler, terwijl die toch echt in de Bios stonden tijdens het opstarten. het wordt steeds gekker.... Kan dit aan windows liggen (98SE)?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Vorige week heb ik hetzelfde probleem langs zien komen.
search: Beide CD-Roms opeens niet meer herkend in Me

[ Voor 32% gewijzigd door Brothar op 14-08-2003 20:47 ]

eagle

Pagina: 1