Toon posts:

[internet delen] aparte server of via client?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb n vraagje waarop ik met de serach niet echt n eenduidig antwoord vond

Mn mxstream verbinding deelde ik tot op heden via winroute op een apart servertje (p 2 233). Dat werkte prima maar om een of andere reden weigert winroute nog te draaien op die server, zeker als ik iets als e-mule aanzet. ik denk dat de systeemeisen te laag zijn, zeker voor de nieuwe versies van winroute.

Wat ik nu wil doen is op een van de clients winroute installeren en van daaraf internet delen. Heeft als bijkomend voordeel dqat er 1 pc minder aanstaat. De vraag is echter, is die client die winroute draait dan wel goed afgeschermd? Dit is namelijk juist de client waarop ook emule draait en die dus vaak aanstaat.

Wat voor maatregelen zou ik eventueel kunnen nemen om die bak dan wat veiliger te maken?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48

OgWok

U.N.C.L.E.

Je stelt een vraag met 2 keuzes en eigenlijk heb je al een keuze gemaakt??

Lijkt me dat de server daar snel genoeg voor is, maar wat zijn de specs? Als je alles gaat omgooien omdat de server niet werkt, dan blijf je bezig.

Server weer werkend krijgen lijkt me wijzer. Waarom steeds een nieuwe versie van Winroute als een oude goed werkt?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wat onduidelijk: De oude versie van winroute doet het ook niet goed meer. (en wilde de nieuwe ivm ondersteuning UPnP met het oog op MSN)

Waaraan het ligt weet ik niet, heb al twee nieuwe NIC's geprobeerd en een re-install van OS op de server (P2 233, 128 MB , win2k) maar blijf die fout krijgen. ligt ook niet aan de MTU instellingen en dat soort zaken.

Ik wil dus graag weten of ik een verhoogd risisco loop als ik gewoon een client gebruik om internet te delen, en hoe dat te beteugelen.

Verwijderd

Hij doet het waarschijnlijk niet goed omdat er een te hoog aantal connecties wordt gemaakt. Dit kun je in de registry veranderen. Informatie hierover is gewoon op de winroute site te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ik had daar al naar gekeken, maar het is denk ik niet het probleem. in de nieuwe winroutes is die setting bovendien niet meer terug te vinden, in de oude winroute maakte het geen verschil. Oook heb ik al het aantal connecties in emule om te testen teruggezet naar 50 en dan nog gaat het fout...