Toon posts:

[Outlook Express] Spontaan nieuwe mail melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik weet dat veel mensen hetzelfde probleem hebben maar ik kan er nergens wat over terugvinden met de search, FAQ en google. Vandaar mijn vraag.

Ik maak gebruik van Outlook Express (geen filter ingesteld) in combinatie met IMAP. Bij nieuwe mail krijg ik altijd een icoon in mijn systray dat ik nieuwe mail heb en als ik alles in mijn Inbox heb gelezen verdwijnt het weer (surprising isn't it?).
Het probleem is dat het icoon af en toe niet wil verdwijnen als ik al mijn mail heb gelezen of hij verschijn spontaan zonder dat er een nieuw bericht is. De oplossing die ik tot nu toe heb is om een mailje te markeren als ongelezen en hem dan weer markeren als gelezen. Errug lastig dus.

Weet iemanand de oplossing (nee ik stap niet over op een ander programma)

Danke,
Ben

• Sensei Zeon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 11:32
als je outlook express even afsluit en weer opstart is het icoontje meestal verdwenen

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat is dus net zo'n goede oplossing als mijn methode (zie: unread, read) het is best wel lastig als je om het kwartier wel een mailtje krijgt.

[edit]
Weet ondertussen wat het probleem is. Hij "synchroniseerd" mijn sent items en elk bericht wat er "nieuw" bijkomt ziet ie als ongelezen terwijl het als gelezen gemarkeerd staat. Als ik een pas verzonden mailtje open verdwijnt pas het icoon uit mijn systray. Is er voor dit bugje een oplossing of ga ik dit probleem nooit opgelost krijgen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 12:12 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hmmzz....
Lijkt me dat, als er iets voor is, hier een oplossing voor te vinden is op technet. Wellicht ligt het aan de instellingen die je OE heeft bij het bewaren van mail in de sent-items map?

Andere oplossing zou kunnen zijn om er voor te kiezen sent items niet op te slaan.....

My personal website