Optical out maken (epox nforce 2 onboard)

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgende heb ik gevonden:

>> You can buy a phono spdif in / out and optical output bracket directly from epox. They have an order form you can download, but be warned that they are frequently out of stock The item number is EP-SPD650.
>>

Maar nu vroeg ik me af of het niet mogenlijk is deze optical output zelf te maken? Eventueel met onderdelen van de electro shop. Hoe doe je dit? Of is er een convertor van 6x spdif naar optical?

Verwijderd

spdif is gewoon de naam van het protocol dat gebruikt wordt. En deze aansluiting kan gerealiseerd worden mbv van een cinch of een toslink. Voor meer info

http://www.epanorama.net/documents/audio/spdif.html

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

6x spdif? Als in - jij wil alle stereo kanalen in volle kwaliteit digitaal uitvoeren? Dat kan vrijwel zeker niet met de onboard sound. Wel via AC3/DTS over 1 stereo spdif natuurlijk, maar niet 6 kanalen PCM.

Verder kan je een optical out op zich wel zelf maken, maar daar ga je niet gauw geld mee besparen denk ik.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb geen idee hoe ze die bracket op het moederbord zetten (dat had alles makkelijker gemaakt) maar volgens mij geeft de nforce een DTS signaal door ja, en mijn versterker ondersteunt DTS dus dat zou geen probleem mogen geven.

Geld besparen ... het probleem is dat ik die bracket niet kan bestellen omdat je visa nodig hebt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
In het digitale signaal zitten alle signalen verwerkt, of het nu stereo, Dolbydigital of DTS betreft.
Het makkelijkste is gewoon een Toslink module zoals de TOTX173 te kopen bij bv www.dil.nl
In de ljnk hierboven staat wel een schema met een weerstand en condensator.
Als je deze aan je SPDif-out pinnetje op het moderbord hangt, dan gaat het allemaal gewoon werken, mits je software ook goed ingesteld staat.

Senile! Senile Oekaki

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Pagina: 1