[Bedienpost telefooncentrale] Hoe gemakkelijk verplaatsen ?

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Het is de bedoeling dat onze bedienpost in de ochtenden op een andere plek staat dan 's middags. Nu ben ik aan het uitzoeken hoe we dit het beste kunnen doen.

Een lange kabel is geen optie omdat die steeds in de weg ligt, overpluggen is ook niet zo'n mooie oplossing omdat die connectors na een maand waarschijnlijk stuk zijn, daarbij zijn ze ook niet zo gemakkelijk los te krijgen.

Zelf zat ik te denken aan een splitter in de patchkast en een gemakkelijke connector bij de bedienpost tussen de kabel plaatsen. Dan kan ik een tweede outlet patchen waar de bedienpost dan zo ingeplugd kan worden.

Nu zijn de vragen:

Wie heeft zoiets bij de hand gehad ?
Is zo'n splitter te krijgen (zoek ik nog naar) en geeft dat geen storingen ?
Welke connector zou ik in de kabel bij de bediepost kunnen plaatsen ?

[ Voor 7% gewijzigd door seq_uence op 14-08-2003 09:00 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
gewoon 's avonds je toestel doorschakelen en dan kun je een tweede tsl aansluiten op de plaats die jij wilt. Hangt van je centrale af, welke is dat ?

• seq_uence
pkouwer schreef op 14 augustus 2003 @ 09:12:
gewoon 's avonds je toestel doorschakelen en dan kun je een tweede tsl aansluiten op de plaats die jij wilt. Hangt van je centrale af, welke is dat ?
Het gaat om een Matra Nortel digitale centrale (type weet ik zo niet). Ik begrijp van onze telecom leverancier dat een splitter storingen gaat geven. Zijn advies is het aanschaffen van een 2e bedienpost die op een vrij nummer kan opereren.

Doorschakelen lijkt me dus geen optie anders had hij het wel genoemd toch ?

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Doorschakelen naar een ander toestel dan de bedienpost is gewoon mogelijk en ik, als medewerker van een telecomleverancier, zie niet in waarom dit niet zou werken. Wat met de 2e bedienpost doen/kunnen. Let erop dat zo'n bedienpost veel centjes kost.

Verwijderd

Splitter moet gewoon kunnen hoor. Je kan dit gewoon doen zoals je beschrijft, via de patchkast met een extra outlet.

Die telecom leverancier wil gewoon een bedienpost verkopen. Is nergens voor nodig dus. En ik kan het weten, ik heb bij Matra Nortel gewerkt op 2e lijns support.

Waarschijnlijk heb je een 6500 centrale, met zo'n blauwe kap. Dit is het meest gangbare model. Een extra bedienpost kost je dan waarschijnlijk zo'n 700 euro.

Houd er overigens wel rekening mee dat de bedienpost even tijd heeft om "wakker te worden" als je omplugt. Als je op dat moment een call binnenkomt dan kan het zijn dat je wachtrij een beetje raar gaat doen.

Verwijderd

Mischien dat het met de Matra Nortel goed gaat met een splitter in de patchkast maar niet alle centrale's vinden zo'n constructie fijn ivm impedantie op een digitale toestelpoort. Ligt ook een beetje aan de lengten van de bekabeling uiteraard.

Maar als het volgens de 2elijns medewerker kan zou ik het gewoon proberen, ik heb geen kennis van de Matra's.

Als degene die in de ochtend werkt niet gebruikt hoeft te maken van de functies die op de bedienpost aanwezig zijn zie ik niet in waarom je het toestel niet door kan schakelen naar een ander toestel, het gebruikersgemakt neemt af maar goed.

• seq_uence
Ok mensen, bedankt voor de reakties !

Pagina: 1