AGP 4x en 8x

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 14:05
Oke dit klinkt misschien als een stomme vraag, maar ik heb een AGP slot dat tot 4x ondersteund, heb net een nieuwe videokaart gekocht, een GF FX5600 (wat dus 8x AGPdersteund).

Ik was uiterraad erg benieuw of de kaart goed werkte, en ik heb 3Dmark 2003 gedraaid. Was om eerlijk te zijn erg on tevreden over de uitslag (het zal wel hoger worden met cpu en sound tests, maar het was rond de 2200 met een Athlon XP 1700+, ECSK7S5A, 512MB DDR RAM, MSI GF FX5600 VTDR128MB).

Is het nou zo dat als ik een moederboard heb dat 8x AGP ondersteund (van een beter merk) dat de prestaties beter worden (en dat de 3dmark2003 score dus veel hoger zal zijn (na bekijken van vergelijkbare resultaten rond de 3000 of hoger) )

Iemand een idee, of misschien advies hierover?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Erik070 schreef op 14 August 2003 @ 04:53:
Oke dit klinkt misschien als een stomme vraag, maar ik heb een AGP slot dat tot 4x ondersteund, heb net een nieuwe videokaart gekocht, een GF FX5600 (wat dus 8x AGPdersteund).

Ik was uiterraad erg benieuw of de kaart goed werkte, en ik heb 3Dmark 2003 gedraaid. Was om eerlijk te zijn erg on tevreden over de uitslag (het zal wel hoger worden met cpu en sound tests, maar het was rond de 2200 met een Athlon XP 1700+, ECSK7S5A, 512MB DDR RAM, MSI GF FX5600 VTDR128MB).

Is het nou zo dat als ik een moederboard heb dat 8x AGP ondersteund (van een beter merk) dat de prestaties beter worden (en dat de 3dmark2003 score dus veel hoger zal zijn (na bekijken van vergelijkbare resultaten rond de 3000 of hoger) )

Iemand een idee, of misschien advies hierover?
Niet echt....

Het verschil tussen 4x en 8x is...bijna niets!

Dus je hoeft echt niet je moederbord te upgraden want het zou maar 20 punten ofzo schelen 8)7

De videokaart kan toch niets met die belachelijke hoeveelheid data....maar he..het is een leuke marketing term!

There is no place like ::1

Verwijderd

Exact....ik werk hier met een radeon 9600 n.p. en haal in de 3dmark2003 2600 puntjes, met het identieke systeem als jij hebt. En, hoe leuk, het verschil met een 8x plank is er nauwelijks.

Verwijderd

Het verschil tussen AGP 4x en AGP 8x is de bandbreedte. AGP 4x heeft 1 GB bandbreedte. AGP 8x heeft 2.1 GB bandbreedte. Helaas word dit (bijna) nooit gebruikt en zal je score maar een paar puntjes omhoog gaan met AGP 8x. Ik zou het eerst eens met een schone windows en de nieuwste driver proberen. En vergeet niet dat 3dmark niet alles is, let meer op echte spellen.

Verwijderd

Ik heb deze kaart nu ook (wel op AGP8x), omdat mijn GeForce 4TI 4200 letterlijk in rook opgegaan is (en d'r zat geen garantie meer op want ik had de koeler tijden terug vervangen). Hij haalt een lagere score in 3Dmark 2001, en 2003 kijk ik niet eens naar, dat vind ik zo nep, maar z'n performance in GLExcess is wel enorm omhoog gegaan (en daar ik zo veel mogelijk m'n games in OpenGL wil hebben, War3, UT2003 e.d.). Ook als je UT2003bench gaat doen, merk je gewoon serieus enorm veel verschil, en het spelen ging nog nooit zo lekker.

Mijn moederbord heb ik trouwens een week daarna vervangen van een MSI KT4V :r , naar een Asus A7N8X Deluxe 2.0, hetgeen wederom een boost betekende.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 13:16
Je had ook even kunnen kijken op het forum, verschil tussen 4x en 8x AGP merk je niet. De ene keer is de 4X weer sneller, dan de 8X weer iets ect.

Niets om je druk om te maken.. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
In mijn optiek is er genoeg over AGP en de praktische snelheidsverschillen te vinden. Hier een linkje naar de search

Kan je nu al vertellen dat het geen donder uit gaat maken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.