apache (/etc/apache/httpd.conf):
# UserDir: The name of the directory which is appended onto a user's home
# directory if a ~user request is received.
#
<IfModule mod_userdir.c>
UserDir www
</IfModule>
Alle aanvragen krijgen nu 403 Forbidden terug, dat komt door de rechten van de homedirs:
drwx------ 5 deltafox users 4096 Jul 7 23:36 deltafox/
Apache (User nobody Group nobody) heeft geen leesrechten in mijn dir, in een ander topic las ik al dat ik dan een executable voor all kan toevoegen maar dat wil ik niet want dan kunnen andere gebruikers in mijn homedir.
Dus de vraag is:
Hoe kan apache wel in mijn /home/deltafox/www en andere users niet?
Er was al een antwoord gegeven in een ander topic dat zegt:
verander rechten homedir in 701 en dan alle bestanden in homedir op 700, maar als dan nieuwe bestanden worden aangemaakt moeten die ook standaard 700 meekrijgen! hoe kan dat of is er een betere manier?
# UserDir: The name of the directory which is appended onto a user's home
# directory if a ~user request is received.
#
<IfModule mod_userdir.c>
UserDir www
</IfModule>
Alle aanvragen krijgen nu 403 Forbidden terug, dat komt door de rechten van de homedirs:
drwx------ 5 deltafox users 4096 Jul 7 23:36 deltafox/
Apache (User nobody Group nobody) heeft geen leesrechten in mijn dir, in een ander topic las ik al dat ik dan een executable voor all kan toevoegen maar dat wil ik niet want dan kunnen andere gebruikers in mijn homedir.
Dus de vraag is:
Hoe kan apache wel in mijn /home/deltafox/www en andere users niet?
Er was al een antwoord gegeven in een ander topic dat zegt:
verander rechten homedir in 701 en dan alle bestanden in homedir op 700, maar als dan nieuwe bestanden worden aangemaakt moeten die ook standaard 700 meekrijgen! hoe kan dat of is er een betere manier?