Toon posts:

Geluid probleem, geen geluid!!

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik met een vriend van me een nieuwe PC voor hem gekocht, aangezien hij wel wat hulp daarbij kon gebruiken.
We hebben alle onderdelen los gekocht en in elkaar gezet. Nu lijkt alles te draaien alleen krijgen we met geen mogelijkheid geluid uit het apparaat. Alle kabeltjes zitten in de goede openingen zowel in de speakers als in het moederbord.

We hebben de MS Tech 2.1 sounblaster (LD-580) bij norrod aangeschaft alleen dus tot nu toe nog niks uit gehoord.
Afbeeldingslocatie: http://prisguide.hardware.no/images/MS-Tech/LD-580/0.jpg

De computer zegt dat er geen geluidshardware is, terwijl deze gewoon on-board is bij het ASUS moederbord. IK kan geen geluidseigenschappen aanpassen omdat de computer aangeeft dat er geen geluidsapparaat is. volumeregeling en dat soort zaken werken dus ook niet. Bij eigenschappen voor geluiden en audio-apparaten kan ik bij geen enkel tabblad wat aanpassen.

Zou het kunnen dat er iets stuk is op het moederbord met het geluid?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-08 22:18

w0w

systeem-->eigenschappen-->apparaatbeheer-->bestuur voor geluid (oid) alles deleten, daarna win rebooten, hij gaat alles installeren en dan zou alles motten werken, werkt de geluidskaart wel met andere boxjes?

[noob-mode]
Heb je de adapter wel aangesloten?
[/noob-mode]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kan zijn, maar wat waarschijnlijker is is dat je gewoon de drivers voor je geluidskaart nog niet hebt geinstalleerd. Kijk eens onder apparaatbeheer of daar geen onbekende dingen staan.

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op 14 August 2003 @ 02:00:
Kan zijn, maar wat waarschijnlijker is is dat je gewoon de drivers voor je geluidskaart nog niet hebt geinstalleerd. Kijk eens onder apparaatbeheer of daar geen onbekende dingen staan.
Jij hebt helemaal gelijk Gomez, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Ik heb inderdaad een cd gekregen bij die Asus moederbord waarop software voor de pc staat waaronder voor het geluid. Ik ga het morgen gelijkt installeren ;) _/-\o_

Edit: Ben gewoon gewend dat XP dat altijd automatisch doet |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 02:04 ]

Verwijderd

Staat je onboard geluid wel enabled in je BIOS? Anders vindt windows hem ook niet. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 02:08:
Staat je onboard geluid wel enabled in je BIOS? Anders vindt windows hem ook niet. ;)
Daar zat ik dus ook net aan te denken.

Verwijderd

Asus mobo he? ik heb ook een ASUS mobo dat ding stikt van de jumpertjes.. ik heb onboard geluid uitgeschakeld door 1 jumper te verzetten.. ik zou zeggen pak de handleiding er bij van je mobo en kijk of je het onboard geluid niet heb uit gejumpert

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zou zeggen: check de datum en bedenk dat de topicstarter ondertussen het of heeft opgelost of nieuwe hardware heeft gekocht ;)

Het toevoegen van tips om een topic zo meer nuttig te maken voor de search is zeker prima, maar ik denk dat dit weinig zijn heeft :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.