ART DI/O

Pagina: 1
Acties:

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Laat ik nog eens een poostje wagen ;)

Voor mensen die interesse hebben in een bone cheape AD en DA converter (max 96 Khz/24bit) met high end aspiraties (tenminste dat zegt men):

De ART DIO.

Afbeeldingslocatie: http://www.stereotimes.com/images/artdio1.jpg

Leuk detail. Er schijnt een buisje in te zitten in het AD circuit.

Als ik deze review mag geloven dan doorstaat deze (als DAC) de vergelijking met een gemodde Perpetual Technology PT-3A dac. Deze PT-3A staat op zicht al bekend als een absolute prijsbreker. Kost circa $1000 maar is vergelijkbaar met een dCS Elgar dac van pak hem beet $10000. (toevallig heb ik zelf een niet gemodde PT-3A).

De ART is echter slechts $250 of zo (en ik zie going prijzen van $129 in de US....)

Ook leverbaar in Nederland kennelijk ( http://www.voerman.nl/ ), maar ik weet niet tegen welke prijs.

Misschien een aanrader voor als je je CD weergave wat wil oppeppen (via de s/pdif coax). Wellicht veel beter dan de superdac van M-audio. Probleempje is wel de wat hoge output, pro level of zo (zit wel een level regelaar op, geen pre meer nodig ??).

[ Voor 10% gewijzigd door Duck-Twacy op 15-08-2003 15:31 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Interessante tip, maar die stereotimes review heeft wel een hoog sterk-verhaal-gehalte. Dit bijvoorbeeld:
To confirm that I wasn't crazy, I asked my wife, Tina, to sit in the listening seat while I performed the same experiment with her. I noticed that she was listening with her eyes closed, which was perfect. After playing through a recording that she chose, Tina opened her eyes and asked me when I was going to make the switch. She was quite surprised to learn that I had switched back and forth at least a dozen times during the cut.
Als ze het schakelen van de preamp niet hoort, dan vind ik het ook niet wonderlijk dat ze geen verschil tussen die DACs hoort :)

Maar goed, ik wil best geloven dat er nauwelijks verschil te horen is tussen USD10000, USD1000 en USD250 DACs. Als er een wereld van verschil was zou er immers een heel grote markt zijn voor dure DACs, en dan zouden ze in massaproductie vanzelf goedkoper worden...

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Er is zeker een verschil te horen tussen DACs van verschillende prijzen. Wat je naast de DAC nodig hebt is een installatie die het mogelijk maakt dit te horen. Westlakes met een dikke Bryston eraan bijvoorbeeld.

Vergelijk het met auto's. Er is zeker een verschil tussen de duurste Ferrari en een el-cheapo Fiatje. Maar het echte verschil merk je pas als je ermee gaat racen. De omstandigheden om het verschil te merken zijn dan aanwezig. In het dagelijkse stadsverkeer zul je weinig verschil merken in gedrag van de auto's. Hooguit wat meer aandacht van de dames. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
John_Glenn schreef op 14 August 2003 @ 17:23:
Interessante tip, maar die stereotimes review heeft wel een hoog sterk-verhaal-gehalte. Dit bijvoorbeeld:
[...]

Als ze het schakelen van de preamp niet hoort, dan vind ik het ook niet wonderlijk dat ze geen verschil tussen die DACs hoort :)

Maar goed, ik wil best geloven dat er nauwelijks verschil te horen is tussen USD10000, USD1000 en USD250 DACs. Als er een wereld van verschil was zou er immers een heel grote markt zijn voor dure DACs, en dan zouden ze in massaproductie vanzelf goedkoper worden...
Iets met een korreltje zout nemen kan nooit kwaad, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat als ik met mijn pre amp (Plinius CD-LAD) schakel tussen de cd ingang (met daarop een Sony 555ES analoog aangesloten) en de AUX1 (met daarop diezelfde Sony, maar dan via een externe DAC (die Perpetual Technology), ik ook geen enkele schakelgeluid hoor (of onderbreking). Ook de signaal niveaus zijn niet te onderscheiden. Ik was daar ook erg verrast over, kennelijk een kwestie van goede schakelrelais of zo. Overigens sta ik dan wel 2 meter achter de speakers, om de hoek van een L vormige kamer.

Natuurlijk is de onderdelen kwaliteit van de ART bij lange na niet zo goed als van een dCS. (vergelijking van een Fiat met een Aston Martin), dus de levensduur van de ART zal wel een stuk minder zijn. Maar als de helft van het verhaal maar waar is, is 129 dollar nog steeds geen geld

En bedenk wel bij dCS betaal je veel voor een top merknaam en mij weinig verkoop ook veel aan rersearch per apparaat. ART verdient zijn geld gewoon met massa productie van pro apparatuur. Misschien gebben ze gewoon een hele goede (digitaal) engineer/ontwerper in dienst.

Op dit forum is men wel redelijk gecharmeerd van de ART.

Wellicht kun je hem via een pro winkel ook een keer lenen/huren of zo (of in de winkel testen).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament