Is dit wat? [mijn nieuwe screamer]

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:37

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ik ben inmiddels toe aan een echt nieuw systeem. Mijn huidige PC is niet meer economisch verantwoord op te waarderen (PIII slot1 bakkie) en ik wil wat dingen gaan doen die echt niet leuk meer zijn qua tijd. Effe een uurtje of wat info doorspitten en uitvogelen heb ik een systeem in elkaar geknutseld en ik wil weten of dit een leuk systeempje is. Mijn lijstje ziet er als volgt uit:

*Asus P4P800 Deluxe Mobo
*Pentium IV 3Ghz
*512 Mb PC3200 Corsair TwinX memory (2x256 dus)
*Thermaltake Xaser III V2000a maxi tower case
*Zalman 400W ZM400A-APF PSU
*ATI Radeon 9700Pro 128Mb
*Maxtor 120Gb DiamondMax Plus 9 SATA
*NEC ND-1300A DVD+/- fikkertje

CD brander, monitor, keyboard/muis, SCSI kaart (voor mijn streamer) en 5.1 speakerset heb ik nog. Later komt er nog wel een keer een Video editing toestandje in. DigiCam staat ook nog op de lijst.
Spelletjes speel ik niet eigenlijk, maar het is goed mogelijk dat ik met deze bak me weer een keer aan F1 racen ga vergrijpen. Een beetje met filmpjes rommelen, foto's bewerken naast het 'normale' windows geneuzel.

Volgens mij is dit wel een systeem waar ik voorlopig weer mee uit de voeten kan en waarmee ik nog wel een upgrade pad heb. Nu zit ik duidelijk tegen het plafond. Vraag is nu of dit qua componentensamenstelling een uitgebalanceerd systeem is. Ik heb de keuze min of meer laten bepalen door verschillende testjes die ik lees en de ervaringen die ik zelf met de verschillende merken heb. De case heb ik gekozen omdat ik gewoon graag een maxi tower wil vanwege het makkelijke werken eraan en mijn systeem staat 24/7 aan en gisteren is mijn huidige systeem door de hitte bevangen geweest. Vandaar de keuze voor een redelijk extreme kast. Ik doe het liever meteen goed en het ziet er ook erg cool uit.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Tips aangaande een goede zaak die dit spul kan leveren voor een leuke prijs zijn ook welkom. Ik ben niet van plan om elk ding weer ergens anders te halen vanwege prijsverschillen.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
ATI Radeon 9700Pro 128Mb terwijl je bijna nooit spelletjes speelt?

3.0 ghz, is dat niet een beetje duur? ikzelf heb de 2,6 ietjes langzamer, maar financieel veel aantrekkelijker (of de 2.8).

verder, de p4p800 heb ik erg veel plezier van.

Wellicht kan je geld beter besteden aan 2 harde schijven in raid ?

Verwijderd

Tsja kijk ff op www.tomshardware.com zou ik zeggen.
Overigens is een P4 ook niet echt goed voor je beurs, kwa prijs/performance zou ik een AMD nemen.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Lees de FAQ even.
Er staat in de FAQ duidelijk wat je met "is dit systeem wat??" vragen aan moet.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

a7n8x deluxe
Athlon XP barton 2600+
en 2x maxtor plus9 sata van 80 gb

is dat geen mooiere combo?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.