Toon posts:

Zichtbeeld verschuift

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He ik heb een 17 inch CRT scherm: E700B van LG en sinds kort (of langer, t valt me sinds kort op) verschuift het beeld na verloop van tijd naar beneden. Links blijft het wel in het midden, maar rechts komt er bovenaan een smalle zwarte balk en de icoontjes op de taakbalk verdwijnen voor 1/5 deel ongeveer

Als ie een kwartier op Standby staat dan is het weer normaal voor even. en bij het opstarten doet ie ook gewoon

dat is natuurlijk heel vervelend.. en opzich wel klote omdat k hem nie zolang heb :(

k hoop dat een van jullie me kan helpen.. iig bedankt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 22:44 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wa bedoel je met verloop van tijd? Uren, minuten? Hoever zakt het beeld? Is het alleen nadat de monitor een tijdje uit heeft gestaan?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 13 August 2003 @ 22:45:
Wa bedoel je met verloop van tijd? Uren, minuten? Hoever zakt het beeld? Is het alleen nadat de monitor een tijdje uit heeft gestaan?
Na 5 min ongeveer gaat het beeld een klein beetje scheef, duidelijk te zien aan de icoontjes die voor een deel verdwijnen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zette de monitor ff uit (powerbutton), na 3 sec weer aan en ik zag de icoontjes naar beneden zakken

speakers enzo hebben er ook niets mee te maken.. toen k de monitor daar bij uit de buurt zette had ie het nog

• Pollewob
  • Niet online
en dat blijft doorgaan of stopt het na een tijdje ook? Dit zou namelijk ook best met het 'opwarmen' van je monitor te maken kunnen hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 13 August 2003 @ 22:54:
en dat blijft doorgaan of stopt het na een tijdje ook? Dit zou namelijk ook best met het 'opwarmen' van je monitor te maken kunnen hebben :)
het stopt na een tijdje weer..maar blijft zo staan.scheef dus

Verwijderd

nou volgend mij is het gewoon omdat je monitor opwarmd... ik heb ook een LG, een 795FT+ en die heb precies hetzelfde probleem.

en de monitor van me pa, een sony heeft dat ook, alleen dan niet zo erg geloof ik, misschien is het gewoon iets wat bij een beeldbuis van LG hoord :)

ik heb iig me beeld ingesteld nadat ie een uur warm heeft kunnen worden, dus nu is die de eerste poaar minuten ff gaar maar daarna snel helemaal ok :)

• Pollewob
  • Niet online
Als je je monitor nou eens goed instelt als hij warm is, en dan de monitor tijdje uit en weer aan. Dan staat het scheef, maar na enkele minuten tot half uur opwarmen staan ze goed en blijven ze goed staan. Dat opwarmen van een CRT monitor is trouwens normaal :)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 22:59:
[...]

het stopt na een tijdje weer..maar blijft zo staan.scheef dus
Dat moet je andersom zien: Pas na een tijdje staat 't beeld goed. Typisch 'opwarmprobleem'.

Als hij daarna goedblijft, en het 'tijdje' niet te lang duurt, gewoon een keer opnieuw afstellen, en het 'tijdje' uitzitten. (Eventueel voor compromis kiezen, en 'm halverwege afstellen (als je altijd maar 10 minuten achter je computer zit).

edit:
/me typed te traag

[ Voor 8% gewijzigd door Pooh op 13-08-2003 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ben bezig geweest... met het goedstellen... nu staat ie wel recht..maar heb k een bolling in me scherm zeg maar

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/NU.JPG

• Pollewob
  • Niet online
Dat is wel gewoon via het OSD aan te passen hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 13 August 2003 @ 23:19:
Dat is wel gewoon via het OSD aan te passen hoor :)
maar als ik me monitor uitzet (pc nog aan) en daarna gelijk weer aan dan zie ik m naar beneden zakken, dus het heeft niks met opwarmen te maken

of met aan te passen.. maarjah denk dat k er dan mee terug ga naar de winkel..

• Pollewob
  • Niet online
Juist wel.. gelijk weer aan.. monitor is dus niet afgekoeld, dus gaat het beeld direct op de juiste plek. Dat je het ziet verschuiven heeft eerder met focussen etc te maken.

Laat de monitor maar eens een tijd uitstaan en zet hem dan aan, dan weet je of het aan het opwarmen ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
k ben nog ff aan het klote geweest... met die bolling enzo

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zakken.JPG
deze foto is het misschien beetje extreem maar zo zakt het bij me weg..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 13 August 2003 @ 23:27:
Juist wel.. gelijk weer aan.. monitor is dus niet afgekoeld, dus gaat het beeld direct op de juiste plek. Dat je het ziet verschuiven heeft eerder met focussen etc te maken.

Laat de monitor maar eens een tijd uitstaan en zet hem dan aan, dan weet je of het aan het opwarmen ligt :)
maar hij gaat eerst naar de 'onjuiste plek'

• Pollewob
  • Niet online
Elke keer nieuwe pic posten is neit echt nuttig eigenlijk, het is gewoon een kwestie van spelen met de instellingen totdat het beeld acceptabel is. Ook deze afwijking is via het OSD in te stellen namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
jah,.. ik post die pic dat het ook voor jullie duidelijk is met wat k bedoel.. maar k zal ff verder klieren met die monitor...

ik heb hem nu op 75hz geprobeert...dan zakt me beeld nie meer weg...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 23:45 ]

Verwijderd

Ik heb iets vergelijkbaars met mijn iiyama VMP 454. Als ik mijn monitor aanzet nadat hij een tijdje heeft uitgestaan, staat het beeld verkeerd. Na een tijdje (10 minuten of zo) staat het goed. Dat is, zoals hier al vaker gezegd, de opwarmtijd van de monitor. Je moet gewoon je monitor een uurtje laten aanstaan, en DAN PAS je beeld goed zetten. Zet dan je monitor uit, zodat hij afkoelt. Als je dan je monitor later weer aanzet, dan staat je beeld fout. (Rechts staat het bij jou dan "te hoog".) Wacht een tijd, en je zult zien dat het beeld rechts naar beneden zakt, tot op het punt waar jij het hebt ingesteld toen de monitor warm was. Blijf van de instellingen af wanner de monitor koud is, omdat het beeld nog "vanzelf" verandert.
Pagina: 1