Microsoft Windows pluspunten...

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik zoek artikels, websites enzoverder met positieve dingen over microsoft en windows. Informatie waarmee ik een deftige discussie pro-ms en pro-windows kan beargumenteren ...

Op google heb ik al enkele zeer interessante dingen gevonden, maar hoe nauw ik ook m'n search maak, er zijn 235346213621346 resultaten :)

Weet er iemand nog een paar interessante linkjes? Het liefst eigelijk vergelijkingen tssn windows/ms en andere OS'en, bedrijven...

[ Voor 19% gewijzigd door Shaidar op 13-08-2003 22:37 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Goeie timing, nu die MS-blaster worm actief is...beetje positieve reclame kan geen kwaad

Als je alle MS-pluspunten op een rijtje wilt hebben, zou ik gewoon een willekeurige windows-versie gaan installeren, en met potlood en papier binnen handbereik naar het scherm blijven kijken:
"windows nu nog sneller', "windows nu nog veiliger" etc. zijn dan enkele van de veelgebruikte kreten

En er is(/was?) nog zo'n bedrijfje in NL, dat met Windows een nooit-crashende pc had samengesteld, http://www.tweakers.net/nieuws/26438

[ Voor 9% gewijzigd door 3dfx op 13-08-2003 22:59 . Reden: link toegevoegd ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Iva_Bigone schreef op 13 augustus 2003 @ 22:55:
En er is(/was?) nog zo'n bedrijfje in NL, dat met Windows een nooit-crashende pc had samengesteld, weet helaas niet meer de naam/url
Hmmz klinkt interessant ;) :P
Maja, ff afkloppe, mn Windows ME op mn notebook is tot nu toe ook nogs teeds niet vastgelopen en dat stata er nu al wel iets van 3 maanden op O-)

• 3dfx
  • Niet online
Met winME is vaak het systeemherstel dat voor probs zorgt: Of het werkt niet als het echt nodig is, Of het laat de HDD vollopen met restore-data, zodat je 'harde schijf is vol'-meldingen krijgt (bijv. als je prim-partitie maar 2-3GB is) :P

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Iva_Bigone schreef op 13 August 2003 @ 22:55:
En er is(/was?) nog zo'n bedrijfje in NL, dat met Windows een nooit-crashende pc had samengesteld, http://www.tweakers.net/nieuws/26438
Ja klopt hier is de link waar deze pc wordt getest:

http://www.hardware.info/reviews.php?id=417 (ff bij de buren kieken :P )

I browse with Vivaldi

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

shaidar schreef op 13 August 2003 @ 22:37:
Ik zoek artikels, websites enzoverder met positieve dingen over microsoft en windows. Informatie waarmee ik een deftige discussie pro-ms en pro-windows kan beargumenteren ...

Op google heb ik al enkele zeer interessante dingen gevonden, maar hoe nauw ik ook m'n search maak, er zijn 235346213621346 resultaten :)

Weet er iemand nog een paar interessante linkjes? Het liefst eigelijk vergelijkingen tssn windows/ms en andere OS'en, bedrijven...
Wat dacht je van www.microsoft.com?? Daar weten ze heus wel wat marketing/reclame is hoor dacht ik zo :+

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 16:25

Beaves

Usque ad Finem

Ik denk niet dat dit gaat werken, ervaringen wijzen uit dat sommige mensen zich niet kunnen beheersen en er dus complete Windows/Linux/Unix en Mac vergelijkingen van gaan maken met diverse flames en daarnaast zijn er gewoon te veel diverse Windows versies.

Op welke versie wil je de nadruk leggen, op Windows 2000/XP/2003 of op 9x?

En gaat het over de thuis markt of over de bedrijven?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Joen
Iva_Bigone schreef op 13 augustus 2003 @ 23:03:
Met winME is vaak het systeemherstel dat voor probs zorgt: Of het werkt niet als het echt nodig is, Of het laat de HDD vollopen met restore-data, zodat je 'harde schijf is vol'-meldingen krijgt (bijv. als je prim-partitie maar 2-3GB is) :P
K weet niet of ik Windows al weer zo heb ingesteld op mn notebookje, maar ik schakel Systeemherstel stabdaard uit ;) :P
En idd, mn HELE harde schijf in dat ding is maar 4GB, dus dan zou ie snel vol zitten ;) :P
T is nl. niet zo'n nieuwe notebook meer.

• Joen
Hmmz, ff die etst op Hardware.info gelezen.
Valt toch nog wel IETS negatiefs te zeggen ovder dat ding: http://www.hardware.info/reviews.php?id=417&page=3 & http://www.hardware.info/reviews.php?id=417&page=5
Maar verder wel mooi dinkie :P

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Needless to say dat dit op een flamewar kan uitdraaien... laat het niet zover komen, dit kan nog best een interessante discussie worden :)

Paar dingen uit mijn hoofd:
*gebruikersvriendelijk (de meeste kunnen er mee overweg)
*uitgebreid scala aan programma's die erop draaien

• Joen
* Meeste PC-games worden voor Windows ontworpen
* Originele MSN Messenger draaien :P
* Kazaa draait er op
* Drivers voor hardware beter onderhouden en makkelijker te vinden

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Rafe schreef op 13 August 2003 @ 23:19:
<font color="darkblue">Needless to say dat dit op een flamewar kan uitdraaien... laat het niet zover komen, dit kan nog best een interessante discussie worden :)</font>

Paar dingen uit mijn hoofd:
*gebruikersvriendelijk (de meeste kunnen er mee overweg)
*uitgebreid scala aan programma's die erop draaien
Windows is niet gebruiksvriendelijker dan bijvoorbeeld MacOS of RISC OS, alleen meer mensen hebben er ervaring mee dus is het makkelijker om er ondersteuning voor te krijgen.

dat heeft ook weer als resultaat dat er veel programma's op draaien en er veel hardware drivers voor zijn, en dat is allemaal weer het gevolg van het feit dat Windows zo'n groot marktaandeel heeft dat het een niet erkende standaard is geworden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 16:25

Beaves

Usque ad Finem

Johnny schreef op 13 August 2003 @ 23:26:
[...]

Windows is niet gebruiksvriendelijker dan bijvoorbeeld MacOS of RISC OS, alleen meer mensen hebben er ervaring mee dus is het makkelijker om er ondersteuning voor te krijgen.

dat heeft ook weer als resultaat dat er veel programma's op draaien en er veel hardware drivers voor zijn, en dat is allemaal weer het gevolg van het feit dat Windows zo'n groot marktaandeel heeft dat het een niet erkende standaard is geworden.
Dat er veel hardware/software voor Windows is, is meteen ook de reden dat MS af en toe problemen heeft of had met het stabiel krijgen van Windows.

MacOS heeft als voordeel dat Apple zowel de hardware als het OS maakt en dus weet wat het OS moet ondersteunen, MS kan dat niet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1