[Car] Deurspeakers monteren waar nog meer op letten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:49
Ik wil dit setje speakers in mijn deuren gaan monteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.clarion.nl/images/speakers/srs1750hx.jpg

Nu heb ik al vrij veel zitten zoeken op het internet waar ik nu allemaal naar moet kijken. Ik weet dat ik dempingsmatjes moet gebruiken + nieuwe speakerringen, liefst mdf maar ik pak toch kunstof.

Als ik mijn deurpaneel eraf haal + mijn speakers eruit schroef, zie ik dat de speakerdraden achter een ijzerenplaat verdwijnen op deze ijzerenplaat zit een plastice laag ?

Nu neem ik aan dat die plastice laag eraf kan, dan de ijzerenplaat goed schoonmaken met wasbenzine en dan de dempingsmatjes erop. Hoeveel vierkante meter dempingsmatjes heb ik ongeveer nodig voor 2 deuren, moet ik 1 laag of 2 lagen gebruiken?

En waar kan ik het beste mijn filters vastschroeven in de deuren?

Waar moet ik nog meer opletten als ik die speakers ga monteren?

Meeste info heb ik van de onderste link.

http://showcase.showyours...howCase.asp?Id=790&Page=1

Auto: Opel astra seda '92

BlaBlaBla

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 21:24
Doe wat rubber/mastic op de uiteinden van de schroeven als je ze gemonteerd hebt, dit voorkomt het irritante trillen en tikken van staal op staal.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 17:15

Skef

Ik scheer.me

Let in ieder geval ook op dat je speakers niet te diep zijn, anders kan je raam niet meer open...

Monteer ze dus met het raam naar beneden gedraaid, dat kan een boel ellende schelen!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Anoniem: 37227

Flink dikke kabels en goede aansluiting op speaker en radio.

Anoniem: 39993

Skef schreef op 14 August 2003 @ 16:45:
Let in ieder geval ook op dat je speakers niet te diep zijn, anders kan je raam niet meer open...

Monteer ze dus met het raam naar beneden gedraaid, dat kan een boel ellende schelen!
In een Astra sedan '92 ga je hier waarschijnlijk wel problemen mee krijgen. Vriend van me heeft er ook 1 en met zijn JBL composet kunnen de ramen net niet helemaal open.

Offtopic, maar misschien wel handig:
Let bij een Astra van die leeftijd goed op roest bij de wielkasten, vooral achter. Regelmatig laten behandelen is bij zo'n auto geen overbodige luxe! Die vriend van me mag nu voor de 2e keer een nieuw deel erin laten lassen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-08-2003 18:17 ]

• Strider
Anoniem: 39993 schreef op 14 August 2003 @ 18:15:
[...]

In een Astra sedan '92 ga je hier waarschijnlijk wel problemen mee krijgen. Vriend van me heeft er ook 1 en met zijn JBL composet kunnen de ramen net niet helemaal open.

Offtopic, maar misschien wel handig:
Let bij een Astra van die leeftijd goed op roest bij de wielkasten, vooral achter. Regelmatig laten behandelen is bij zo'n auto geen overbodige luxe! Die vriend van me mag nu voor de 2e keer een nieuw deel erin laten lassen.
Hier heb ik nu ook last van, ik ben bang dat ik mijn speakers er niet niet helemaal in krijg.

En ik heb ook al een nieuwe wielkast ;)

Volgende probleem: ik weet geen plek waar ik de filters kan plaatsen. Achter het deurpaneel past het gewoon niet.

BlaBlaBla

Anoniem: 56511

Je kunt steeds de filterdozen onder/achter je stuur en onder je handschoenkastje wegwerken.. Dit wordt vaak gedaan bij plaatsgebrek in de deuren.

• Strider
k, dan zou ik dat maar eens doen.

Alleen de speakers passen niet :'(

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 18:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hoezo passen ze niet?
Te diep?

of moet je even je deurpaneel verzagen?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Als ik een standaard ring gebruik om die speakers erin te zetten, kan ik mijn raam niet meer dicht doen, nu kan ik nog wel zo'n ringetje erbij zetten alleen dan kan de deurpaneel er niet meer op.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 22:22

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb het probleem met mijn 1992 Honda Civic sedan; volgens de specs konden de portieren 17cm speakers hebben. Dus ik heb 17cm Kenwood 3weg speakers ingebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://kenwood.nl.nt.ims.hr/grafika/products/car/velike/kfc-1738c.gif

Totaal geen rekening gehouden met de diepte! Resultaat: ruit die niet meer helemaal omlaag kan, maar voor slechts 2/3 open kan. Nou ja, boeien :7 Ik ben toch geen 'arm-uit-raam-hang' type :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik ook niet, Maar ik wil niet steeds mijn raam open draaien en dat hij weer op de speaker tot stilstand komt.

Dus ik heb speakers nodig die minder diep zijn als 62.5 mm, en zeer goed klinken :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Strider op 15-08-2003 21:33 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37227

Komt er nog een beetje laag uit die speakers?
Je hebt niet echt een klankkast in de deuren.

Inbouwen in je hoedeplank en je hebt je kofferbak als klankast, klink meestal een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Maakt niet uit ik kan ze nu toch niet testen, en ik wou mijn hele deuren gaan dempen..... inbouwen in de hoedeplank doe ik nooit!!! Daar zijn deze speakers niet voor gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Strider op 15-08-2003 22:57 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb plaatjes van de binnenkant van mijn deur:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/auto2%20resize.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/auto3%20resize.jpg

Zoals je ziet heb ik er weinig ruimte.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je kan relatief simpel je deur gewoon wat uitbouwen op de plek waar nu een plastic rooster zit. Uitzagen, opbouw maken en die mooi afwerken en je heb je benodigde diepte. Met enig klussen zou je nog een 20 cm slagwoofer kunnen monteren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Je zou idd een mooie opbouw kunnen maken waar je ook nog je filters in kwijt kan.
Die zijn denk ik niet zo groot als ze op de foto lijken :?

Je moet iig wel goed opletten met de diepte.
Offtopic: Zelf een keer gehad dat de houder van m'n electrisch raam lang de speaker schuurde. Sticker op de magneet beschadigd en de kabels losgetrokken, maar verder geen schade :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ja die filters zijn wel zo groot, mega dingen.

Maar alleen uitbouwen bij de rooster is niet genoeg, aan de zijkanten moet ook nog wat uitgebouwd worden dan.

Ik snap zelf helemaal niet hoe ik daar aan moet beginnen, ik ben bang dat ik de hele zooi verneuk.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Speakers hebben trouwens maar een continue vermogen van 45 watt, piek is 200 watt....

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MIsschien is dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24219

Andere auto kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Had ik al gezien vwk, het is alleen ontzettend veel werk.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Niet echt een suggestie waar TS echt iets mee kan. Die link naar de showyoursound mini tutorial is erg interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op 16 August 2003 @ 17:16:
Had ik al gezien vwk, het is alleen ontzettend veel werk.
Maar wel de moeite waard als je je huidige speakers wil behouden. :)

Het is of die deurbakken, of andere speakers, it's as simple as that... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik zou idd een beetje kaan knutselen met een stukje mdf, een bovenfrees, decoupeerzaag, spuitlijm en een stukje nep-skyleer.

Kost je een weekendje, maar daarna heb je én de speakers én de looks te pakken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Probleem met mijn deur is dat hij gewoon uit 1 geheel bestaat kwa plastic, dus ik krijg dat denk ik nooit zo mooi afgewerkt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

als je het zelf niet aandurft om te maken kan je ook kant-en-klare doorboards kopen:
http://www.kochaudio.de/zubcardoorboards.html

kijk anders eens rond op showyoursound.nl of 12vhifi.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Das wel erg duur.

En ik heb al lang een topic lopen op showyoursound.nl ;)

BlaBlaBla

Pagina: 1