Netgear spullen voor Draadloos

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Verschillende topics en reviews te gelezen hebben, zit ik met iets in de maag.

Ik heb pc en laptop en router.

Pc is verbonden via de kabels met de router.

Aangezien dat ik laptop wat makkelijker door het huis kan lopen en enzo, dan moet maar draadloos zijn.

(P.S. De computer en accespoint zitten op zolder. het huis heeft twee verdiepingen)

De pc blijft verbonden via kabel met de router, zodat ik de zekerheid heb, maar ook van topsnelheid geniet. (als draadloos was, dan had ik volgens de topics en reviews geen totale benutting van internetsnelheid)
(ik heb Multikabel abonnement Power down768 Kbit/s up128 Kbit/s)

De router gaat dus verbinden met de acces point (niet met de draadloos router, het is niet nodig volgens de reviews)
(Waar moet ik opletten bij aanschaf van acces point?)
(Acces point is nodig als je in het huis rondloopt, want zo kun je goede internetsnelheid krijgen. is dat waar of niet waar?)

voor het draadloos laptop is dus er nodig:

Accespoint
PCMCIA Card of USB ontvanger

Maar ik heb liever USB ontvanger zodat je ook bij iemand kunt aansluiten. (bijv. pc)

Moet ik nog ff wachten op speciale aanbiedingen/reviews en wat dan ook?

Ik heb van kennisen/collega's hun ervaringen gehoord dat de wireless spullen niet goed bereik konden geven ook als de fabrikanten zeggen dat ze groot bereik hebben. En paar kennisen gebruiken bluetooth omdat ie het beter werkt dan de wireless. Maar als ik het goed heb, heeft bluetooth maar beperking tot 10 meter en dat is niet goed genoeg voor me, want ik wil ook in de tuin online kunnen blijven.

Ik snap de verhalen niet echt meer. Ik weet alleen de bouw van het huis wel beetje invloed hebt op de verbinding tussen de accespoint en de usbontvanger.

Ik bekijk de producten uit het folder (een soort complete assortiment) van zerosix. www.zerosix.nl

[ Voor 39% gewijzigd door Silver7 op 20-08-2003 19:10 . Reden: Wijziging van een vraag. de topictitel moet nog veranderd worden ]

• Silver7
Moet ik gewoon doen? wie niet waagt die niet wint.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Die netgear spulletjes zijn wel leuk :)

Let wel op, dat het 802.11g protocol hardwarematig nog niet in orde is bij deze producten. Softwarematig, met verschillende tweaks zijn ze wel compatible, maar niet altijd voor 100%.

Die 108 mbit is overigens geen officiele standaard, maar door het gebruik van 2 kanalen wordt een 2x zo hoge datadoorvoer gerealiseerd. oa D-link doet dit ook :)

• Silver7
fijn dat je reageert. ik wachtte geduldig al 3 dagen. Nu snap ik het.

Nu begrijp ik niet helemaal meer.

[ Voor 36% gewijzigd door Silver7 op 20-08-2003 19:18 . Reden: ff laatste bericht gewijzigd na het wijzigen van het topic ]