[virus] security risc in ieupdates.exe, krijg het niet weg

Pagina: 1
Acties:

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-08 14:17
Sinds een paar weken zegt norton av dat c:\windows\system32\ieupdates.exe een virus bevat. "Virus name: security risc" krijg ik als melding. Als ik op de link klik krijg ik deze pagina: http://securityresponse.s...enter/venc/dyn/10687.html

Nu, het vervelende is dat norton het niet kan repairen, en in quarantaine zetten lukt ook niet (misschien best niet want volges mij is dat bestand vrij belangrijk voor windows)

Ik vindt het best raar dat ik een virus op mijn pc gekregen heb aangezien norton altijd draait (autoprotect = on), en ik nooit zomaar attachements open.

Het is btw niet alleen ieupdates dat besmet is, maar ook iemonit.dll.

best irritant aangezien ik elke keer die waarschuwing krijg als ik IE open :(

Verwijderd

Probeer om te beginnen even een andere scanner en kijk of die het ook een virus vindt, daar zit wel eens verschil tussen, second opinions zijn nooit weg.
Verder sowieso even alle windows update zooi downloaden en installeren, maybe wordt dat bestand en die dll dan al vervangen. (http://windowsupdate.microsoft.com/)

Wat ik ook zou doen als er verder niks nuttigs uitkomt, is gewoon die bestanden deleten (in dos evt.), en lekker ie opnieuw installeren, dan komen ze fris weer terug. Als er dan volgens Norton nog steeds een virus in zit, is het onzin, OF je virus zit ergens anders maar dan zou dat ook te vinden moeten zijn.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33

chromeeh

the Gnome

mr_star schreef op 13 August 2003 @ 21:55:
Sinds een paar weken zegt norton av dat c:\windows\system32\ieupdates.exe een virus bevat. "Virus name: security risc" krijg ik als melding. Als ik op de link klik krijg ik deze pagina: http://securityresponse.s...enter/venc/dyn/10687.html

Nu, het vervelende is dat norton het niet kan repairen, en in quarantaine zetten lukt ook niet (misschien best niet want volges mij is dat bestand vrij belangrijk voor windows)

Ik vindt het best raar dat ik een virus op mijn pc gekregen heb aangezien norton altijd draait (autoprotect = on), en ik nooit zomaar attachements open.

Het is btw niet alleen ieupdates dat besmet is, maar ook iemonit.dll.

best irritant aangezien ik elke keer die waarschuwing krijg als ik IE open :(
Ok ok niet moeilijk:
--> Comp in Dos opstarten, liefst via bootdisk.
--> ga naar de windows\system map
--> delete 'ieupdates.exe' & 'iemonit.dll'
--> start windows opnieuw op
--> start internet explorer en kijk of NAV nog een melding geeft.
zo niet scan voor de zekerheid nog een keer handmatig.
--> vind tie wel een infectie dan weer in dos de file killen
--> installeer Internet Explorer opnieuw (via een cd-rom install)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb er maar weer eens een zoekopdrachtje op mijn (w2k)-bakje overheen gegooid, maar ik kom ieupdates.exe niet tegen. En mijn PC draait nog steeds probleemloos.
Mijn bescheiden opinie is dan ook dat dit bestand gewoon het virus is...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 20:32
Volgens mij is dat bestand een virus. Ik heb er iig nooit van gehoord.

edit:

Net op www.microsoft.com gezocht, en daar is het onbekend......

[ Voor 38% gewijzigd door oheng op 14-08-2003 10:49 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
http://www.doxdesk.com/parasite/IEMonit.html
Even zoeken op Google is soms best moeilijk ja :P
Removal
Open a DOS command prompt window (from Start->Programs->Accessories), and enter the following commands:

cd "%WinDir%\System"
regsvr32 /u iemonit.dll
Next, open the registry (click 'Start', choose 'Run', enter 'regedit') and find the key HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Delete the entry 'Internet Explorer Library' on the right, pointing to 'ieupdates.exe', 'updaterie01.exe' or 'fixieupdate.exe'.

Restart the computer and you should be able to delete 'iemonit.dll' and 'ieupdates.exe'/'updaterie01.exe'/'fixieupdate.exe' from the System folder, which is inside the Windows folder (and is called 'System32' on Windows NT/2000/XP)

[ Voor 79% gewijzigd door Occy74 op 14-08-2003 11:07 ]

Systeem Specs

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-08 14:17
Bedankt om in mijn plaats te zoeken ;) ik heb het iig verwijderd via dos en men pc loopt niet te bokken, dus dat zit wel goed >:)
Pagina: 1