Hallo, sinds kort heb ik een heel raar probleem met mijn LiteOn brander. Als ik een CD- Rom brand ( op 48 speed en van uit een Image ) dan was het ineens zo dat de snelheid bij ongeveer 50% van het branden van de CD-Rom ineens flink terug zakte. Bij volle snelheid branden hoorde je hem aardig hard zoemen maar dan ineens hoorde je hem haast niet meer. Nero ( Toen nog 5.5 ) gaf hier helemaal geen melding van. Ook de buffers bleven hetzelfde als normaal 100 en 97/98 %. De brandtijd werd ook ongeveer een minuut langer en op het eind van het branden geeft Nero vrolijk aan dat de CD-Rom goed gelukt is.
Als ik nu vervolgens de inhoud van de CD-Rom met bijvoorbeeld Deze Computer wil gaan bekijken, dan duurt dit langer als normaal voordat ik de mappenstructuur te zien krijg en verder krijg ik dan ook nog vaak een foutmelding dat iexplore.exe een ongeldige bewerking o.i.d. heeft uitgevoerd. Ook het kopieren van de data naar de hd duurt heel erg lang en de brander wil dan maar niet op toeren kopen.
Nu heb ik een paar dagen geleden de nieuwste versie van Nero 6 gedownload ( nee niet die met die bug
) en nu heb ik er een zelfde soort CD-Rom mee gebrand die iets beter leesbaar is ( sneller ) en waarbij het probleem van het inzakken van de snelheid tijdens het branden niet optrad.
Maar het is nog verre van een perfecte CD-Rom helaas... Wie weet waar dit aan kan liggen? Het heeft daarvoor altijd perfect gewerkt, helemaal geen problemen...
Extra info:
- Brander: LiteOn 48x12x48 brander ( ongveer 60 CD-Rom's mee gemaakt )
- Software: Nero 6
- besturingss: Windows XP Sp1
- Gebruikte CD-Rom's: Lifetec 48x
Als ik nu vervolgens de inhoud van de CD-Rom met bijvoorbeeld Deze Computer wil gaan bekijken, dan duurt dit langer als normaal voordat ik de mappenstructuur te zien krijg en verder krijg ik dan ook nog vaak een foutmelding dat iexplore.exe een ongeldige bewerking o.i.d. heeft uitgevoerd. Ook het kopieren van de data naar de hd duurt heel erg lang en de brander wil dan maar niet op toeren kopen.
Nu heb ik een paar dagen geleden de nieuwste versie van Nero 6 gedownload ( nee niet die met die bug
Maar het is nog verre van een perfecte CD-Rom helaas... Wie weet waar dit aan kan liggen? Het heeft daarvoor altijd perfect gewerkt, helemaal geen problemen...
Extra info:
- Brander: LiteOn 48x12x48 brander ( ongveer 60 CD-Rom's mee gemaakt )
- Software: Nero 6
- besturingss: Windows XP Sp1
- Gebruikte CD-Rom's: Lifetec 48x