geluidskaart kopen....welke? Xitel, SBLive, ........?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik wil een nieuwe geluidskaart kopen, maar ik weet nog niet welke. Vereiste is wel dat ik mijn MiniDisc digitaal moeten kunnen aansluiten.
Ik vraag eigenlijk naar redenen om de Xitel Storm wel of niet te kopen... of misschien zijn er nog andere goede geluidskaarten.

Verwijderd

Ikzelf heb een sblive value ...zwaar gaaf ding zeer goed kwaliteit ...een echte aanrader ik weet alleen niet of je je md er op aan kunt sluiten

Xeon

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 19:40
Wil je je MD optisch aan sluiten?? Dan kun je voor beide kiezen. Ik geloof dat er op de Xitel een optische uitgang zit. Bij de SB Live! (niet de value, maar de Platinum) moet je er dan een add-on gevalletje bijkopen. Werkt net zo goed. Ik denk alleen dat de Xitel uiteindelijk best wel wat goedkoper is..... :)

Verwijderd

Diamond Monster Sound MX300 heb ik...

Ook erg goede kwalitiet !!! LOL

=)

Verwijderd

Koop die SB Live! 1024 maar is goed en je kan
je MiniDisc erop aansluiten.

Verwijderd

Tjow.. ik heb ook een sblive en euh je kan je minidisk er op aan sluiten.. digitaal dan (niet optisch) er zit SPDIF op dus dat werkt perfect.. (opnemen/spelen werkt perfect digitaal met live)

• Canard
is SPDIF niet optisch?

• paulh
  • Laatst online: 22-06 15:30
Precies op de Xitel zit een optische uitgang en werkt prima :)

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Die Xitel Storm roelt dus zwaar !! Nergens problemen mee gehad....Ik heb alleen !NOG! geen ervaring met MiniDisc via optische verbinding :)

• Canard
iemand nog meer tips? (andere geluidskaarten misschien?)

Verwijderd

Guillemot ISIS!!! TOPKAART!!! :) :) Maar ook erug prijzug :)

• vandijk
  • Laatst online: 09:07
Beide kaarten beschikken over een optische uitgang.

Live platinum
+ Compatible met alle SB's
+ werkt onder NT
--- DUUR

Xitel Storm
+ Goedkoop
+ a3d
- Optische uitgang en quad speaker doen het (nog) niet onder NT 4 en W2K

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Kijk eens naar een Terratec.
Zie PCActive van november
Sorry, Computer Totaal van november (lees zeker te veel, haal alles door elkaar)

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Canard
leuk ding ja....die Guillemot ISIS, Myst.... maar prijzig, iets te prijzig voor mij :)
Iemand ervaring met:

- Videologic Sonic Vortex 2
- Terratec Xlerate Pro

Morph --> heeft SB Live 1024 digital out voor MiniDisc???

• Canard
.........

• Canard
Wat vinden jullie van de Terratec Xlerate Pro en Terratec DMX??????

Verwijderd

De guillemot fortisimo kost +/- 100 piek, heeft eax a3d en digitale optische uitgang, die heb ik dus net besteld voor mijn sony minidisc, die ik gisteren heb besteld
http://www.guillemot.nl/gamme/son/msfortissimo/msfortissimo.html voor meer info

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:16
Ik heb zelf een Terratec EWS64XL. Werkt perfect, met digitale IO en twee midi IOs. Enige nadeel is de prijs (+- f1000) en dat het een isa kaart is. Verder is het een alleskunner.

QuarkuS

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

Verwijderd

Je kunt met een SB Live Value ook een optische uitgang zelf bouwen.
Nodig:
- geluidsblazer lijf waarde
- een optisch kabeltje (paar gulden/meter)
- een digitaal -> optisch convertortje (een LEDje)
Ben je voor een paar gulden klaar.

Verwijderd

Wat is je budget eigenlijk, heb laatst bij iemand de Guillemot ISIS 8 dig. Ingangen + externe module ingebouwd. Jees wat een kaart. En er zit een complete doos bij die je kan aansluiten met onwijs veel verschillende in en uit gangen. Een ding hij koste 725,-....

Verwijderd

'k Heb de XLerate Pro van TerraTec. De DMX heb ik niet gekocht omdat-ie slechts A3D tot versie 1.0 ondersteunt.
Xitel Storm
+ Goedkoop
+ a3d
- Optische uitgang en quad speaker doen het (nog) niet onder NT 4 en W2K
ff corrigeren: A3D 1.0 EN 2.0 en tegwoordig ook EAX.
En de optische uitgang doet het ook prima onder NT (is een patch voor). Quad-speakers ehb ik inderdaad ook nog niet werkend onder W2K.
Kijk 's voor meer info bij Vortex of Sound

Verwijderd

Ik heb hier zowel een Live Platinum en een Xitel Storm Platinum en beiden hebben een optische uitgang die goed werken met de Minidisk. De Live is erg duur, de Xitel valt wel mee...

Een Terratec XLerate Pro is ook erg goed (is feitelijk hetzelfde als de Xitel, alleen krijg je nog wat extra software).
Ook de Maxi Sound Fortissimo is erg leuk en goedkoop, maar deze ondersteund helaas geen A3D 2.0. Als je daar niet om geeft, is de Fortissimo dus de beste keus lijkt mij, anders de Terratec of Xitel.

Verwijderd

Check dit kaartje maar eens uit! Profi-kaart voor de echte Audio Freaks! Dit ding heb ik hiero liggen, met sb-live, super kwaliteit!!!

http://www.pcavtech.com/soundcards/darla/

Cronik out!

Verwijderd

Hey mensen,

weet iemand in welke "analoge" winkel je die
Fortissimo kan kopen ?

Kopen over het internet vertrouw ik namelijk niet helemaal. ;)

alvast bedankt,

grtz!
Yesse

• paulh
  • Laatst online: 22-06 15:30
Nu er eax ondersteuning voor de vortex2 bij gekomen is kan ik geen reden meer vinden om niet voor een vortex2 kaart te gaan. (Ik zou dan wel voor de nieuwe van aureal gaan ik geloof de sq2500 maar ik weet niet of die al te krijgen is. Deze ondersteund namelijk a3d 3.0 in hardware (in de toekomst). Elke andere vortex2 kaart zal dat in software doen. Nadeel is wel dat de S/PDIF coaxiaal en niet optisch is)

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

HALLO?!?!
Ik gaf een tip in mijn vorige post.

Je kunt een SB Live Value (150 piek ofzo) met een zelfgemaakt apparaatje van een tientje een optische uitgang geven!!!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

TwwT: ja we kunnen lezen.... :) Maar ik wil voor geen goud meer een Live. Mijn XLerate Pro werkt uitstekent, met optische uitgang. Je kunt wel met zo'n ding gaan kloten, maar volgens mij werkt het nooit zo goed als het origineel of je bent je garantie kwijt....
maar ik kan het mis hebben uiteraard.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Dat heb je inderdaad.
Een SB Live Value heeft een electrische digitale uitgang. Hier kunje een optische transmitter van 5 gulden aanzetten. Optische kabel van 3,50/meter en een stekkertje van 2 gulden. Werkt perfect!
te kopen bij http://www.conrad.nl /

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Moet je me toch ff verder helpen. Als ik een Toslink kabel koop, dan kost dat minstens 100 piek. En die kabel is zo goedkoop. Wat doe ik dan verkeerd....

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

1 meter 'speciale kunststof glasvezelkabel' à ƒ3.50 de meter, best.nr 18 33 85-33
1 'LWL-Zender' à ƒ6.95, best.nr 18 35 20-33

en nog zo'n stekkertje voor twee gulden.

Verwijderd

Beste Cronik,

Die darla soundcard is dat een add-on card??
Zo ja/nee waar kan je die kopen????

Greetings D.A.R.R.Y.L.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Dan wil nog weer ff verder zeuren, krijg je dan geen verlies (glasvezel = geen verlies)??? Deze kunststof kabel is dus niet echt glasvezel.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Tja, ik heb ook de Terratec Xlerate Pro en die klinkt echt GOED... :)
D'r zit (zoals gezegd) een optische uitgang op en het hele zooitje krijg je voor een scherpe prijs..!

Verwijderd

Bas:
Zo'n kabel werkt perfect. En het is digitaal, dus geen verlies.
Pagina: 1