Toon posts:

[Muis]Snelle bewegingen gaan niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Topictitel zegt het al,

Ik speel dus UT (in clanverband) en ik wil graag een muis die mijn snelle bewegingen goed kan registeren
Heb hier een oer-oude Logitech WheelMouse, die het altijd voor mij gevoel perfect gedaan heeft (speel het liefst met een balletjes-muis) maar soms als je je snel moet omdraaien en je geeft een behoorlijk zwieper aan de muis gaat hij over z'n nek (hij gaat raar doen, en weet niet meer waar hij het moet zoeken)

Ik heb es zitten denken, maar hij "slipt" dus gewoon door lijkt het wel.

Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen ?

Thnx in advance :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:05

4POX

Everybody is wired

Ik wil geen reclame maken.. maar Dual optical van Logitech is een optische muis die in staat is om die snelle bewegingen te volgen. Dit wordt gedaan omdat er twee sensoren naast elkaar zitten.

Hiervoor had ik een single optical. En die had last van snelle bewegingen en dat die ging trillen als die niet op een goed oppervlakte staat.

Ik ben bang dat jouw muis langzaam slijt. Misschien wil een schoonmaak nog wel helpen.. Dus helemaal open schroeven en alles schoonmaken. En de bal van de muis een nachtje in water met zeepsop schoon laten weken.. Maar dat is zó;n gedoe en ik moest het bijna elke 2 weken doen.. Ik ben erg blij dat ik nu optical heb. Schoonmaken ? wasdat ?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Waarschijnijk heb je dit al gedaan, maar toch ff voor de zekerheid:

bal eruit
wattenstaafje pakken
dopen in alcohol (98%, geen rum :o) )
wieltje en rolbalkjes goed en voorzichtig schoonwrijven
bal schoonmaken
bal terug

en hij zou het weer moeten doen

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 21:19:
Waarschijnijk heb je dit al gedaan, maar toch ff voor de zekerheid:

bal eruit
wattenstaafje pakken
dopen in alcohol (98%, geen rum :o) )
wieltje en rolbalkjes goed en voorzichtig schoonwrijven
bal schoonmaken
bal terug

en hij zou het weer moeten doen
pas dan wel op dat je de slipmatjes op de rollers niet eraf wrijft, want dan kan je helemaal niets meer met je muis

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dit heb ik ook gehad met mijn oude Logitech wheelmouse.
Ik heb het (enigzinds) opgelost door de muis open te maken en de kleine (optische?) sensors een beetje te verbuigen, de muis ging daarna niet meer over z'n nek.

Natuurlijk hoeft dit bij de TS niet zo te zijn en je moet het wel een beetje goed doen want je kan de muis er ook mee verknoeien. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
heb van alles geprobeerd, schoonmaken, beetje buigen, de hele bende, maar hij slipt gewoon door ( wel 4 balletjes geprobeerd :( )

ik denk dat ik maar een optical neem dan :( ook al speelt dat klote voor mijn gevoel

Verwijderd

4POX, de dual optical is NIET goed, dit zijn gewoon 2 oude generatie scanners naast elkaar en ze hebben nog steeds problems met snelle bewegingen (trust me, heb er zelf een gehad)

Ik zou nu gaan voor:
MS INtelli optical (de 6000 scans/ seconde versie)
MS Intelli Explorer

Logitech MX 300/500

De rest wil je NIET hebben voor gaming

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor je reply :) ik zal es gaan kijken naar deze muizen :7

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
of als je je toch vast wilt blijven houden aan het balletjes-design, kan je een Razor Boomslang kopen. dit is een 'speciale' balletjes muis die een hogere nauwkeurigheid heeft dan normale (balletjes)muizen, en is 'speciaal' gemaakt voor game(r)s.

Verwijderd

ja, maar ik moet wel even opmerken dat dat dure muizen zijn (en dat betekent niet dat ze van goede kwaliteit zijn!) waar je gigantisch aan moet wennen vanwege de rare vorm.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Vage is, dat ik altijd heb gegamed met Logitech WheelMouse en ging perfect ermee.

Totdat ik optical ontdekte.......

Heb van Logitech 2 wireless optical en 1 met koord en werkt perfect, ook voor de snelle moves. Heb toen de oude muis een keer aangesloten omdat ik een muis uitgeleend had. Toen merkte ik echt hoeveel het scheelde om een muis te hebben met bal of wireless, damn...die bal rolde/gamede voor geen meter.....

Voor zulk soort games raad ik je (wireless) optical aan. Logitech is voor mijn doen een zeer fijne muis....dus een aanradertje...

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:47

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 01:34:
4POX, de dual optical is NIET goed, dit zijn gewoon 2 oude generatie scanners naast elkaar en ze hebben nog steeds problems met snelle bewegingen (trust me, heb er zelf een gehad)

Ik zou nu gaan voor:
MS INtelli optical (de 6000 scans/ seconde versie)
MS Intelli Explorer

Logitech MX 300/500

De rest wil je NIET hebben voor gaming
De Dual Optical kan al een stuk beter tegen snelle bewegingen dan de first gen single opticals. Bij de dual optical vind ik het een vervelender probleem dat ie slecht werkt op een aantal oppervlakken. (Icemat, Steelpad)

De Logitech MX serie muizen zou ik je aanraden. 800 dpi (zolang je de logitech drivers gebruikt) en 8000 scans per seconde garanderen een precieze en snelheidsbestendige cursor.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1