Ik ben nog niet te lang bezig met JavaScript, maar ben zelf al een behoorlijk eind gekomen met de literatuur en GoT natuurlijk
Maar nu stuit ik op iets dat ik niet kan bevatten of het kan gewoon niet, dat wil ik hier graag te weten komen.
Ik heb in een popup door een gebruiker gegevens laten invoeren. Deze laat ik controleren door een functie in het hoofdvenster. Hiervoor gebruik ik "opener.functie(this.form)"
Nu wil ik er nog een ander controle inhangen, maar voor de leesbaarheid wil ik die controle in een aparte functie zetten en deze functie aanroepen vanuit de 1e functie. Mijn vraag is nu dus hoe krijg ik de gegevens naar die subfunctie? Is dit überhaupt wel mogelijk?
Hier een gedeelte van de code in de volgorde die ik nu ook heb:
Het zit hem duidelijk in de parameters die ik doorgeef naar de subfunctie, want de 1e functie werkt prima.
Wat gaat er fout? De subfunctie wordt niet uitgevoerd lijkt het. Er wordt gewoon verder gegaan met de volgende statements in de 1e functie. De browser geeft ook geen foutmeldinkje in de statusbalk.
Het gaat me dus in eerste instantie om of het kan, anders los ik het wel op de niet nette manier op, bijv. met een tweede functieaanroep achter de "onClick"
Maar nu stuit ik op iets dat ik niet kan bevatten of het kan gewoon niet, dat wil ik hier graag te weten komen.
Ik heb in een popup door een gebruiker gegevens laten invoeren. Deze laat ik controleren door een functie in het hoofdvenster. Hiervoor gebruik ik "opener.functie(this.form)"
Nu wil ik er nog een ander controle inhangen, maar voor de leesbaarheid wil ik die controle in een aparte functie zetten en deze functie aanroepen vanuit de 1e functie. Mijn vraag is nu dus hoe krijg ik de gegevens naar die subfunctie? Is dit überhaupt wel mogelijk?
Hier een gedeelte van de code in de volgorde die ik nu ook heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| function invoercontrole(form){
if (form.anaam.value == null || form.anaam.value == ''){
myWin.window.alert('Uw achternaam is niet ingevuld!');
form.anaam.focus();
}
else{
anaamcontrole(form);
// Hieronder hangt nog veel meer.......
}
}
function anaamcontrole(form){
if (form.anaam.value.lenght < 3 || form.anaam.value.lenght > 50){
alert('Ongeldige naam!')
}
}
stringStudGeg += '<td><input type="button" value="Akkoord"
onClick="opener.invoercontrole(this.form)"></td>';
myWin = window.open('', 'Studentgegevens', 'width=500,height=400,
toolbar=no,scrollbars=no,menubar=no,status=yes');
myWin.document.write(stringStudGeg); |
Het zit hem duidelijk in de parameters die ik doorgeef naar de subfunctie, want de 1e functie werkt prima.
Wat gaat er fout? De subfunctie wordt niet uitgevoerd lijkt het. Er wordt gewoon verder gegaan met de volgende statements in de 1e functie. De browser geeft ook geen foutmeldinkje in de statusbalk.
Het gaat me dus in eerste instantie om of het kan, anders los ik het wel op de niet nette manier op, bijv. met een tweede functieaanroep achter de "onClick"
[ Voor 42% gewijzigd door Freakertje op 13-08-2003 21:24 ]
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte